6 راهکار شگفت انگیز برای آنکه رئیس خود باشید

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2368

سلامی دیگر، سید احمد سیدی مطلق هستم، کارآفرین برتر و بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران؛ بسیار خوشحالم که باز با نوشتاری دیگر فرصت این رو پیدا کردم که در خدمت شما باشم و در راه آموزش و یادگیری شما عزیزانم قدم بردارم؛ این دفعه ترجیح دادم مطلب جدیدی که قراره تو سایت پزشک کسب و کار بذارم و با عنوان 6 راهکار شگفت انگیز برا آنکه رئیس خود باشید منتشر کنم چون قبل از هر کاری بهتره بدونید که آیا نگرش کارآفرینانه دارید یا نه؟ آیا توانایی این رو خواهید داشت که رئیس خودتان باشید؟

چرا باید رئیس خودتان باشید؟

یکی از امهم ترین دلایلی که افراد تمایل دارند برای خودشان کار کنند و رئیس خودشان باشند این است که مجبور نیستند به کسی جواب بدهند. دیگر لازم نیست برای چند دقیقه دیرکرد و یا برای گرفتن مرخصی به کسی جواب پس بدهند. کسانی که رئیس خودشان هستند، وقتشان دست خودشان است و می توانند آزادانه عمل کنند؛ با کار کردن برای خود می‌توانید در خانه، در محل کار مشترک و حتی در جاده کار کنید. اینکه رئیس خودتان باشید این فرصت را به شما می‌دهد که سفر کنید و کار کنید.

1 - به حس دروني خود اعتماد داشته باشید

حتما برایتان پیش آمده استکه دیگران به شما بگويند ترک شغل فعلي و شروع يک کـسب و کـار جديـد، کـار احمقانـه و غیر ممکنی اسـت. امـا هیچکس شما را مانند خودتان نمي شناسد. به آنچه که مي دانيد، اعتماد کنيد و بر اساس آن عمل نمایید.

2 - با شکست ها روبه رو شوید و با آنها کنار بیایید

شکست و ناکامی در کار می تواند برای هر کسی پیش بیاید. اگر روزی در کارتان با شکست روبه رو شدید، به جای گرفتن عذاب وجدان و غصه خوردن، تلاش کنید تا دوباره از جا برخیزید و از نو شروع کنید.

3 – تعهد داشته باشید

به کاری که انجام می دهید تعهد داشته باشید؛ تلاش کنید تا با وجدان کاری و تعهدی که دارید، وظیفه خود را کامل و درست و دقیق انجام دهید.

4 -  اهداف خود را به صورت روزانه یادداشت کنید

افرادي که اهداف خود را يادداشت مي کنند پنج برابر بيشتر از سايرين به اهدافشان دست يافته

اند!

 

5 -  خود را آموزش دهید

همواره در حال آموزش باشید، در کلاس ها، سمینارها و دوره های آموزشی در زمینه های مختلف شرکت کنید تا بتوانید در زمینه های شروع کسب و کار و بازاریابی و ارتقای کسب و کارتان به مهارت های بالایی دست یابید.

6 – از  کم شروع کنید

نیازی نیست در ابتدا کسب و کار بزرگي را راه انداز ي کنید و با یک کسب و کار بزرگ طرف شوید. همیشه از کوچک شروع کنید اما درست و با طرح کسب و کاری دقیق.

 

و در پایان، با خودتان روراست باشید، حقیقت تلخ از دروغ دوست‌داشتنی بهتر است. اگر در زندگی شکست خوردید، آن را بپذیرید و سر خود را بالا بگیرید و هرگز خود را نبازید. امیدوارم این نوشتار براتون مفید واقع بشود تا بتوانید در سفر خوداشتغالی خود، شما منجر به یک کارآفرینی موفق شوید.

 

نوشتن یک نظر

نظر