بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3769

بازاریابی صنعتیبه بازاریابی کالا‌ها توسط تجارت به یک شغل دیگر را بازاریابی صنعتی و یا بازاریابی تجارت به تجارت می‌گویند. که اصطلاحا آن را با حروف مخفف B2B معرفی می‌کنند. در اواخر سال 1990 این بازاریابی به بیشترین حد بازدهی خود رسید. کالا‌های صنعتی که در بازاریابی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند کالاهایی هستند که معمولا برای تولید آن‌ها از چند نوع کالای دیگر استفاده می‌شود. در ادامه برای توضیح بیشتر مطلب در سایت پزشک کسب و کار ما را همراهی کنید.

روند فروش بازاریابی B2B

بازاریابی صنعتی بیشتر به حالت تک به تک و حضوری با استراتژی قوی و شناخت بهتر از مشتری آینده نگر انجام می‌شود. در این بازاریابی، افرادی فوق حرفه ای و دوره دیده برای انجام فرایند خرید اقدام می‌کنند که در کنار این افراد، مشاورانی زبردست برای نظارت وجود دارد. همچین در فرایند فروش باید یکسری فرایند‌ها از جمله تهیه مناقصه، واکسیناسیون، واجد شرایط بودن و....... مد نظر گرفته شود. در کل فرایند فروش و یا خرید کاری دشوار و پیچیده می‌باشد که حتما باید توسط متخصصین واجب شرایط انجام شود.

تاثیر مناقصه رقابتی بر بازاریابی صنعتی

اکثر خرید‌ها در بازاریابی صنعتی بیشتر به صورت رقابتی انجام می‌شود. در این شرایط فروشنده‌ ای موفق‌تر است که نسبت به سایر رقبای خود از تجربه کاری و تحصیلات بالایی برخوردار باشد.

شرایطی که در مناقصه‌ی رقابتی باید مد نظر گرفت:

  1. پرونده تجارت برای خرید را کامل کنید.
  2. شرکت خریدار نوع خرید و هدف خود را مشخص کند.
  3. دریافت محصول کاملا توافی بین خریدار و فروشنده می‌باشد.
  4. سرمایه مورد نظر برای خرید محصول در دسترس باشد.
  5. تیم خرید آماده باشد.

با رعایت تمامی نکات بالا میتوانید خریدی عالی داشته باشید.

با یک دید کلی در دنیای بازار می‌توان متوجه شد که تامین کنندگان محصولات به وفور در دسترس می‌باشند که این عامل موجب خریدی راحت‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود. البته باید این موضوع را هم مد نظر بگیرید که همیشه خرید به صورت مناقصه ای انجام نمی‌شود چرا که فرایند مناقصه ای امری بسیار پر هزینه و زمان بر می‌باشد.

رفع نیاز‌های خریداران با کمک بازاریابی صنعتی

تیم فروش B2B برای بالا بردن درصد فروش محصولات خود و همچنین جذب بهتر مشتری اقدام به فروش به صورت حل نیاز‌های مشتری کرده است. در این فرایند نیاز مشتری شناسایی شده و با توجه به نوع نیاز ارائه کالا انجام می‌شود.

پس شما می‌توانید با  کمک بازاریابی صنعتی به بالاترین سطح خرید و فروش خود برسید.

نوشتن یک نظر

نظر