ایجاد بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 3472

بازاریابی محتوا

با بازاریابی محتوا کسب و کار خود را رونق بده

محتوا چیزی است که افراد یا کسب و کارها برای مطالعه و افزایش آگاهی ایجاد می‌کنند. پست‌های وبلاگ، عکس‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، توییت‌ها همه نمونه‌هایی از محتوا هستند. بازاریابی محتوا همان چیزی است که باعث می‌شود تمام آن دسته از اطلاعات مصرفی برای شما یا برند شما به شکلی منسجم کار کند. محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد. در ادامه با ما هراه باشید تا بازاریابی محتوا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک رویکرداستراتژیک بازاریابی است که با هدف ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب و در نهایت هدایت اقدامات سودآور مشتری انجام می‌شود. شما محتوای مفید را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید تا به آن‌ها در حل مشکلاتشان کمک کنید.

این بدان معناست که بازاریابی محتوا یک استراتژیک بازاریابی بلند مدت است که به ایجاد مطالب باکیفیت و مناسب برای مخاطبان و برقراری رابطه قوی با مخاطب هدف، متمرکز است.  برخلاف تبلیغات یک طرفه، بازاریابی محتوا نشان می‌دهد که شما در واقع به مشتریان خود اهمیت می‌دهید. امروزه بیش از گذشته، افراد می‌خواهند احساس کنند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و توجه ارزشمندترین منبع هر کسب و کاری است.

هدف از بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتری با ایجاد مداوم و اصلاح مطالب مرتبط و با ارزش با هدف تغییر یا تقویت رفتار مصرف‌کننده است. این یک روند مداوم است که به بهترین وجه در استراتژی کلی بازاریابی شما ادغام می‌شود.

بازاریابی محتوا اغلب توسط کسب و کارها به منظور افزایش فروش آنلاین، افزایش آگاهی و اعتبار برند، درگیر کردن کاربران با برند و...  استفاده می‌شود. قدرت بازاریابی محتوا نه در تعریف آن بلکه در فرایند آن نهفته است. اگر می‌خواهید از بازاریابی محتوا بهره ببرید، باید عاشق ایجاد محتوا، توزیع، تبلیغ، تحقیق و تعامل باشید. بازاریابی محتوا زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر بازاریابان از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند.

 

مزایای بازاریابی محتوا

هزینه پیاده‌سازی کمتر

بازاریابی محتوا از بسیاری از روش های سنتی بازاریابی مقرون به صرفه‌تر است چرا که تنها کافی است محتوای مناسب ایجاد کنید و آن را از طریق کانال‌های ارتباطی خود نشر دهید.

بهتر شدن سئو

اکنون، موتورهای جستجوگر مانند گوگل، الگوریتم‌های پیشرفته‌ای دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد کیفیت محتوا را به طور دقیق ارزیابی کنند. وقتی به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا تولید می‌کنید، در سرچ‌ گوگل در رتبه بالاتری نمایش داده خواهید شد. در حقیقت بازاریابی محتوا با بهبود سئو موجب می‌شود تا کسب و کار شما رونق پیدا کند.

افزایش ترافیک وب سایت

هرچه مطالب مرتبط‌تر و با ارزش‌تر ایجاد کنید، احتمال این که افراد در جستجوهای خود وب سایت شما را پیدا کنند افزایش یافته و در نتیجه تعداد بازدید از سایت شما افزایش می‌یابد. در طولانی مدت ترافیک وب سایت شما رشد می‌کند.

پیشبردهای بیشتر

آیا تاکنون چیزی را بدون جمع آوری اطلاعات اولیه در مورد آن خریداری کرده‌اید؟ امروزه مصرف کنندگان به ابزار و منابعی دسترسی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد تصمیم‌گیری دقیقی در مورد خرید داشته باشند. ایجاد محتوای عالی به طور خاص قدرتمندترین راه برای جذب مخاطبان برای کسب و کار شما است.

فروش بیشتر

ایجاد محتوایی که خوانندگان شما را درگیر خود کند، به افزایش نرخ تبدیل و در نتیجه فروش بیشتر برای کسب و کار شما منجر می‌شود. همچنین با توجه به اینکه تعداد بیشتری از افراد ممکن است دریافت تبلیغات از طریق پیامک یا ایمیل را مسدود کرده باشند، محتوا به حیاتی‌ترین و با ارزش‌ترین راه ارتباطی تبدیل شده است که خوانندگان را به خریداران تبدیل می‌کند.

تصویر نام تجاری پیشرفته

برندهای خوب اغلب توجه مصرف‌کنندگان را قبل از خرید، صرفا از طریق کیفیت محتوای تولید شده کسب می‌کنند. در این عصر جهانی شدن، تصویر برند همه چیز است و محتوا، تصویر برند را تسهیل می‌کند. با محتوای عالی، شما می‌توانید شهرت و هویت تجاری خود را کنترل کنید.

افزایش وفاداری به برند

وفاداری به برند مهمترین عامل برای هر کسب و کاری است. محتوا به شما کمک می‌کند تا ابتدا با تبدیل خوانندگان به خریداران، مشتریان خود را بدست آورید و سپس بر آن‌ها تأثیر بگذارید تا مشتری‌های وفادار شما شوند. با گذشت زمان، محتوا به شما کمک می‌کند تا در بین مشتریان خود شناخته شوید و نسبت به رقبا ارجعیت پیدا کنید.

افزایش مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی

اگر محتوای شما مشکل یا نیازی را برطرف کند موجب می‌شود تا افراد محتوای شما را به اشتراک بگذارند. هنگامی که یک خواننده محتوای شما را مفید می‌داند، آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد در نتیجه در رسانه‌های اجتماعی طرفداران بیشتری پیدا می‌کنید.

بهبود روابط مشتری

روابط با مشتریان همیشه مهم بوده است، اما در عصر دیجیتال حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. محتوا راهی عالی برای رفع نیازهای مشتریان و مقابله با هر نوع مسئله‌ای است که ممکن است با محصول یا خدمات شما داشته باشند. از صفحات پرسش و پاسخ، پست‌های وبلاگ و سایر منابع آنلاین استفاده کنید تا یک تجربه برتر برای مشتریان ایجاد کنید.

افزایش مشارکت مخاطبان

اگر تجارت شما می‌خواهد زنده بماند، باید با مخاطبان خود نه به عنوان بخشی منفعل در کار بلکه به عنوان ذینفعان فعال در آینده آن رفتار کند. لازمه آن این است که محتوا را به عنوان روشی برای جذب خوانندگان خود درک کنید.

اعتبار بیشتر برند

نظرات و توصیفها یکی از محبوب‌ترین اشکال محتوا در بین افرادی است که به دنبال تصمیم‌گیری برای خرید هستند. مردم می‌خواهند در مورد برند شما و این که چگونه به دیگران کمک کرده است قبل از خرید بدانند. یک راه عالی برای انتقال ارزش و کاهش ریسک مخاطبان، اشتراک‌گذاری نظرات صادقانه در مورد محصولات و خدمات است.

تبدیل سریعتر مخاطبان به خریداران

اگر یک بازاریاب آنلاین هستید، به احتمال زیاد با اصطلاح قیف فروش روبرو شده‌اید. قیف فروش در اصل نمایشی گرافیکی از مراحل انجام شده در تبدیل چشم اندازهای علاقمندان به خریداران است. غالبا قیف فروش مراحل و فعالیتهای زیادی را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها بسیار کند هستند. یكی از بهترین راه‌ها برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های قیف فروش مطالب هدفمند است.

پشتیبانی از کلیه کانال‌ها و فعالیتهای بازاریابی آنلاین

تراز کردن کلیه فعالیت‌ها و کانال‌های بازاریابی شما می‌تواند دشوار باشد، محتوا، کانال‌ها و فعالیتهای مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند تا کسب و کار شما رشد کند. این یک ابزار عالی برای اطمینان از همگام سازی پیام ها و اهداف بازاریابی شما است.

مطالب گفته شده تنها بخشی از مزایای بازاریابی محتوا است، برای درک این جمله که محتوا پادشاه است کافی می‌باشد. شما فقط با ارائه اطلاعات مرتبط و ارزشمند به طور مداوم به مخاطبان خود می‌توانید از مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید.

 

معایب بازاریابی محتوا

برخی از چالش‌های اصلی بازاریابی محتوا عبارتند از:

بازاریابی محتوا می‌تواند یک روند طولانی باشد و مزایا آن فوری نیست.

بازاریابی محتوا می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. شما باید محتوا ایجاد کنید، آن را در کانال‌های بازاریابی خود منتشر کنید و تأثیر را تحلیل کنید. برای ایجاد انواع خاصی از مطالب مانند اینفوگرافیک و فیلم، ممکن است لازم باشد مهارت‌های خود را توسعه دهید.

اندازه‌گیری تأثیر بازاریابی محتوا بر ترافیک وب نسبتا آسان است، اما تعیین تأثیر محتوا در شهرت برند، آگاهی و وفاداری دشوار خواهد بود.

اگر واقعا می‌خواهید اهمیت بازاریابی محتوا را در عمل مشاهده کنید، زمان شروع کار است. روی توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا کار کنید که خریداران، هدف شما در آن هستند. سپس می‌توانید محتوای ارزشمند ایجاد کنید که به تقویت تبدیل و بهبود حفظ مشتری کمک می‌کند.

نوشتن یک نظر

نظر