5 نکته تاثیرگذار برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 1998

آیا بازاریابی ایمیلی نتیجه خوبی دارد؟ اگر شما موفق به استفاده از نکات مناسب در مورد بازاریابی ایمیلی هستید، جواب بله است.

اکنون، مشاغل دیگری وجود دارند که به قدرت بازاریابی ایمیلی اعتقادی ندارند. این امر عمدتا به این دلیل است که آن‌ها به دلیل کاستی‌های خود نتوانسته‌اند نتیجه مثبتی از تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود دریافت کنند. گاهی این کسب و کارها فقط به چند نکته بازاریابی ایمیلی نیاز دارند تا ارزش ایمیلهای خود را افزایش دهند. ایمیل یکی از رسانه‌های موفق بازاریابی در وب است. مطالعات نشان داده است که بازاریابی از طریق ایمیل به بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی نیز کمک می‌کند، بنابراین حتما تمایل دارید که تمام نکات مربوط به بازاریابی ایمیلی را بدانید پس با ما همراه باشید.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی از طریق ایمیل نوعی بازاریابی مستقیم است که از نامه الکترونیکی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود. به مفهوم گسترده‌تر، هر ایمیلی که برای مشتری بالقوه یا فعلی ارسال می‌شود، می‌تواند بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود. با این حال، این اصطلاح معمولاً برای اشاره به موارد زیر استفاده می‌شود:

ارسال ایمیل به منظور تقویت ارتباط با مشتریان فعلی یا قبلی و تشویق وفاداری مشتری و تکرار خرید.

ارسال ایمیل به منظور دستیابی به مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید سریع‌تر.

اضافه کردن تبلیغات به ایمیلهایی که سایر شرکت‌ها به مشتریان خود ارسال می‌کنند.

حتما بخوانید: بازاریابی مستقیم چیست و چه کاربردی دارد؟

5 نکته کلیدی جهت موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی

ایمیل ابزاری محبوب برای ارتباط کسب و کارها با مشتریان است و شما میتوانید از این قدرت برای جلب مشتریان بیشتر استفاده کنید. این میتواند یک وسیله کم‌هزینه، ساده و کارآمد باشد تا بتوانید پیام خود را به جمع گسترده‌ای از مخاطبان انتقال دهید.

1. مخاطبان

هنگام شروع بازاریابی از طریق ایمیل، در نظر بگیرید که مشتریان شما چه اطلاعاتی را میخواهند، از قبیل پیشنهادات، نکات، مقاله یا اخبار از شما دریافت کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که فقط افراد علاقه‌مندی که در لیست پستی شما ثبت نام کرده‌اند را هدف قرار دهید.

قبل از این که تصمیم بگیرید چه چیزی را به مخاطبان خود بگویید، باید در مورد مخاطبان مورد نظر خود و آمار جمعیتی و عادات خرید آنها فکر کنید. هرچه مخاطبان خود را بهتر بشناسید، ایمیل متقاعد‌کننده‌تری را برای آن‌ها ارسال خواهید کرد. شما حتی میتوانید لیست پستی خود را بخش بندی کرده و پیام خود را متناسب با بخش های مختلف مخاطبان طراحی کنید.

یکی از روشهای ایجاد علاقه در بین مخاطبان، دریافت بازخورد از آنها قبل از نوشتن ایمیل است. این به شما امکان میدهد برای غلبه بر چالش‌های خود، محتواهایی را ایجاد کنید که برای افراد، مهم‌تر و مفیدتر باشد.

2. هدف

برای موفقیت در این زمینه باید هدف کمپین بازاریابی ایمیلی خود را تعریف کنید. به عنوان مثال، هدف شما می‌تواند افزایش فروش، هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت شما باشد. شما باید بر اساس اهداف شغلی خود در استراتژی‌های تبلیغاتی پیش بروید. ایجاد مطلبی که با اهداف شما مطابقت داشته باشد و انتظارات مخاطبان شما را برآورده کند بسیار حیاتی است. اگر میخواهید به اهداف تجاری خود برسید، باید محتوای جذاب ارائه دهید که توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند. حتی میتوانید از طریق ایمیل به آنها پیشنهادات تبلیغاتی ارسال کرده و از آنها به رویدادهای تجاری خود دعوت کنید.

3. لیست پستی

برای شروع بازاریابی ایمیلی، به یک لیست ایمیل نیاز دارید. یکی از موثرترین راه‌های ایجاد چنین لیستی، ارائه مطالب جالب به خوانندگان خود و درخواست آدرس‌های ایمیل آنها برای دریافت به روز رسانی است. برای افزایش نرخ اشتراک باید به صورت همزمان از کانالهای مختلف استفاده کنید. میزبانی وبینارها و رویدادها یا ارائه کتابهای الکترونیکی برای بارگیری در وب‌سایت شما همچنین میتواند به شما در ساخت لیست ایمیل کمک کند.

4- محتوا

چهل و هفت درصد از گیرندگان، ایمیل را بر اساس عنوان و چند خط اول باز می‌کنند، بررسی‌ها اثبات کرده‌اند که موفقیت کمپینهای ایمیلی تا حد زیادی به خطوط موضوع بستگی دارد. بنابراین روشن ساختن متن و موضوع مختصر و جذاب، مخاطب را ترغیب به باز کردن و اقدام بر روی آن میکند. اگر عنوان و خط موضوع ایمیل شما جذاب نباشد، مهم نیست که چقدر مطلوب باشد پیام شما از بین میرود.

در ایمیل باید از کلمات ساده و جملات کوتاه با صدای فعال استفاده کرد و متن را به پاراگراف‌های کوتاه دو یا سه جمله تقسیم کنید.

5- فراخواندن به عمل

یک تماس موثر برای اقدام (CTA) جهت موفقیت در بازاریابی تبلیغاتی در ایمیل بسیار مهم است. CTA شما در بدنه ایمیل باید خوانندگان را راهنمایی کند تا کار مورد نظر مانند بازدید از وب‌سایت یا بررسی وبلاگ را انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که CTA شما قابل کلیک، قابل مشاهده و عمل‌گرا است. دکمه‌هایی با متن مختصر و روشن به بهترین وجه کار میکنند. شما حتی میتوانید با برچسب زدن بر روی دکمه مانند "دریافت کتاب الکترونیکی رایگان" به جای این که "اینجا را کلیک کنید"، فواید کلیک را از طریق آن برقرار کنید.

ایمیل راهی عالی برای به روزرسانی مشتریان، به اشتراک‌گذاری تبلیغات و افزایش فروش است. برای استارت‌آپ‌ها، روشی آسان برای به دست آوردن بازدیدکنندگان مکرر و گسترش بازار است. با داشتن لحن گفتگو و در عین حال حرفه‌ای، می‌توانید مخاطبان خود را به سمت اقدام سوق دهید. به طور مرتب با مشترکان خود در تماس باشید تا مطمئن شوید که آن‌ها شما را فراموش نکرده‌اند. علاوه بر این، به طور مداوم با تجزیه و تحلیل به بررسی نرخ کلیک برای نظارت بر موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی خود بپردازید.

نوشتن یک نظر

نظر