تجارت خود را با تبلیغات کلیکی متحول کنید

  • زمان تقریبی مطالعه 12 دقیقه
  • 3620

تبلیغات کلیکی در گوگل

اولین هدف برای هر بازاریابی آنلاینی می‌تواند این باشد که سایت آن‌ها در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشد. بخشی از یک استراتژی آنلاین برنامه‌ریزی شده، جذب مشتریان از طریق تبلیغات آنلاین با پرداخت پول است که می‌تواند بسیار سودآور باشد. در هماهنگی با سایر تلاش‌های بازاریابی شما، این یک استراتژی پرورش قدرتمند فروش است. احتمالا تاکنون متوجه تبلیغات‌هایی که در کنار نتایج جستجو در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند، شده‌اید، آن‌ها نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی هستند. با ما همراه باشید تا با این روش از تبلیغات آشنا شوید.

 

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، روش تبلیغاتی است که بیشتر کمپین‌های آنلاین بر اساس آن انجام می شود. تبلیغات کلیکی یک الگوی تبلیغاتی آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات آنلاین کلیک می‌کنند موظفند تا پرداخت را انجام دهند. اصطلاح PPC می‌تواند برای تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی مانندFacebooc  و LinkedIn اعمال شود. با این حال، امروزه تبلیغات کلیکی بیشتر روی Google Adwords تمرکز دارد. شکل دیگر تبلیغات PPC تبلیغات بنری است. در تبلیغات، پرداخت به ازای هر کلیک، کسب و کار دارای تبلیغات تنها درصورتی که کاربر روی تبلیغ آن کلیک کند، پول را پرداخت می‌کند از این رو نام "پرداخت به ازای هر کلیک" را به آن داده‌اند.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می‌تواند ابزاری قدرتمند برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما و افزایش فروش باشد. با این حال، مهم است که رویکردهایی ارزشمند در مورد کمپین‌های خود داشته باشید تا سودتان را به حداکثر برسانید. با نظارت بر عملکرد تبلیغات، می‌توانید کلمات کلیدی و وب‌سایت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا اثربخشی کمپین‌های خود را افزایش دهید.

در اصل، تبلیغات کلیکی راهی برای خرید بازدید از سایت‌های پر بازدید است، نه تلاش برای کسب بازدیدهای ارگانیک. به عبارت ساده‌تر، نحوه کار کردن PPC این است که شما یک بودجه برای تبلیغات خود روی یک بستر معین، مانند گوگل تنظیم کرده‌اید و هنگامی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، پرداخت را انجام می‌دهید. تبلیغات PPC می‌تواند به ویژه برای کمپین‌های تخصصی و حساس به زمان مفید باشد. با این وجود، هنگامی که بدون برنامه اجرا شود ممکن است گران و ناکارآمد باشد.

 

حتما بخوانید: تبلیغات چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

 

PPC چگونه کار می‌کند؟

PPC چگونه کار می‌کند؟

PPC طیف گسترده‌ای از سیستم عامل‌ها و رسانه‌ها را شامل می‌شود. 99٪ آنچه شما باید در مورد تبلیغات کلیکی بدانید را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: تبلیغات گوگل و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی که با تبلیغات در گوگل شروع می‌کنیم.

 

تبلیغات کلیکی در گوگل

در تبلیغات کلیکی گوگل، شما هزینه‌ای را از طریق مناقصه می‌پردازید تا تبلیغات شما را در بالاترین نتایج جستجو قرار گیرد. این تبلیغات همچنین می‌تواند از طریق گوگل در سایر سایتها نمایش داده شود. وقتی کاربر روی یکی از تبلیغات شما کلیک می‌کند، شما باید هزینه آن کلیک را پرداخت نمایید که مبلغ آن از حساب کاربری شما کسر می‌شود. هزینه هر کلیک توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود، بیشترین میزان مشارکت و رقابت در هر کلمه کلیدی از جمله عوامل تعیین کننده می‌باشند.

گوگل تبلیغات را به روش‌های مختلفی از جمله جستجو، تبلیغات نمایشی و... نشان می‌دهد.

 

تبلیغات جستجو

تبلیغات جستجو رایج‌ترین، مشهودترین و پرکاربردترین شکل PPC توسط شرکت‌ها در سطح جهان است. این تبلیغات براساس درخواست کاربر، در بالا یا در کنار نتایج ارگانیک ظاهر می‌شود. بنابراین اگر یک کاربر محصولات یا خدماتی را جستجو کند، تبلیغ شما می‌تواند اولین چیزی باشد که می‌بیند.

گوگل به شما امکان می‌دهد درمورد کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد دهید، یک مزایده کوچک را بین شما و سایر تبلیغ‌کننده‌هایی که روی آن کلمه کلیدی درخواست دارند، انجام می‌دهد. بالاترین پیشنهاد دهنده برنده می‌شود. نتیجه این مزایده آن ad است که در هنگام سرچ یک کلمه کلیدی در کنار بعضی از سایت‌ها قرار می‌گیرد.

این روند به آسانی که به نظر می‌رسد نیست. به دست آوردن آن نیاز به تنظیم دقیق کلمات کلیدی و بودجه دارد تا بتوانید از پولی که هزینه می‌کنید بیشترین استفاده را ببرید. عامل دیگری که گوگل هنگام تصمیم‌گیری در مورد برنده شدن پیشنهاد، به آن توجه می‌کند این است که سایت شما باید از نظر موتورهای جستجو مورد قبول باشد و تمامی نکات مدنظر آن‌ها را رعایت کرده باشد.

 

تبلیغات جستجوی محلی

تبلیغات محلی، زیر مجموعه تبلیغات استاندارد جستجو هستند. این تبلیغات، کاربران را در یک منطقه مشخص هدف قرار می‌دهد؛ مانند کاربرانی که کسب و کار نزدیک به خود را در Google Maps جستجو می‌کنند.

 

به طور پیش فرض، گوگل کمپین‌های جستجوی شما را به صورت محلی پخش می‌کند؛ بنابراین اگر شرکت شما دارای یک منطقه خدمات تعریف شده است یا فقط به مکان‌های خاصی خدمت ارائه ‌می‌دهد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با استفاده از تبلیغات جستجوی محلی، دسترسی کمپین شما به خوبی تعریف شده است.

 

شبکه نمایش گوگل

شبکه نمایش گوگل (GDN) شامل یک سری از وب‌سایت‌هایی است که به خود گوگل تعلق دارند و یا برخی از افراد که وب‌سایت دارند می‌توانند در آن عضو شوند و اشتراک دریافت کنند. درحقیقت گوگل به تعداد بسیار زیادی از وب‌سایت‌ها دسترسی دارد که وقتی شما شبکه نمایش گوگل را برای تبلیغات کلیکی خود انتخاب می‌کنید، تبلیغات شما را در این وب‌سایت‌ها نمایش می‌دهد، اما به معنی آن نیست که تبلیغات شما در تمامی این وب‌سایت‌ها نمایش داده شود؛ بلکه می‌توانید یا به صورت دستی انتخاب کنید که وب سایت مورد نظر اخبار، موبایلی و.. باشد یا به انتخاب خود گوگل بگذارید که گوگل بر اساس کلمات کلیدی که برای تبلیغ خود انتخاب کرده‌اید وب‌سایت‌های مورد نظر را انتخاب می‌کند. این تبلیغات از تبلیغات متنی و خلاقانه استفاده می‌کند.

تبلیغات کلیکی در گوگل

 

حتما بخوانید: آیا با تبلیغات و وظایف یک مدیر تبلیغاتی آشنا هستید؟

 

تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در گوگل حدود 98٪ از طریق وب ایجاد می‌شود، اما تبلیغات کلیکی در رسانه‌های اجتماعی نیز مهم است. بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات، اینستاگرام است که گزینه‌های هدفمند و قدرتمندی را ارائه می‌دهد و برای شرکت‌های B2C و تجارت الکترونیک بسیار مناسب است.

تبلیغات کلیکی

 

چگونه می توان از PPC بیشترین بهره را برد؟

Google Ads باعث می‌شود ما در صدر موتورهای جستجو قرار بگیریم، اما عدم وقت گذاشتن برای این استراتژی، می‌تواند به بودجه هدر رفته زیادی منجر شود. قبل از شروع Google Ads باید یک استراتژی برای خود تنظیم کنید.

1. ایجاد اهداف

بسیاری از کسب و کارها بدون این که بدانند در تلاش برای دستیابی چه چیزی هستند، وارد Google Ads می‌شوند که این منجر به شکست می‌گردد. هر کمپینی که ایجاد می‌کنید باید در کنار آن هدفی داشته باشید تا بدانید که تلاش‌های شما قرار است چه نتیجه‌ای داشته باشند. قبل از تنظیم استراتژی خود، از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

هنگام معرفی کلمات کلیدی و انجام تبلیغات بر روی آن‌ها بررسی کنید که این کلمات دقیقا همان کلماتی هستند که مخاطبان شما آن‌ها را جستجو می‌کنند. مرحله بعد اطمینان حاصل کنید که صفحه‌ای که برای مخاطبان خود ارسال می‌کنید با آنچه جستجو می‌کنند مطابقت دارد. این نه تنها معیارها و بازگشت سرمایه شما را بهبود می‌بخشد، بلکه Google Ads این امکان را فراهم می‌کند تا سئو شما نیز بهبود یابد.

موفقیت چگونه به نظر می رسد؟

چرا این کمپین را اجرا می‌کنید؟ آیا شما فقط سعی در ایجاد آگاهی از برند خود را دارید؟ آیا نرخ تبدیل‌ها مهمترین هدف هستند؟ تعیین هدف کمپین روی استراتژی تبلیغاتی که اجرا می‌کنید تأثیر می‌‎گذارد. این نکته مهم را مورد توجه خود قرار دهید که تبلیغات اینترنتی، صدای برند کسب و کارتان خواهد بود.

نتایج خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای انجام هر تبلیغی مطمئن شوید که راهی برای ارزیابی نتایج حاصل از آن وجود دارد. برای انجام تبلیغات کلیکی در گوگل اطمینان حاصل کنید کهGoogle Analytics ، Google Ads وGoogle Search Console همه به هم متصل هستند. این موارد به شما امکان می‌دهند تا کاربران را از ابتدا تا انتها ردیابی کنید و مشتریان جذب شده از طریق تبلیغات کلیکی را شناسایی کنید. دانستن این که کاربران در چه شرایطی جستجو می‌کنند و هنگامی که به سایت شما می‌آیند چه کاری می‌توانند انجام دهند برای موفقیت کمپین شما بسیار مهم است.

2. کمپین خود را ایجاد کنید

هنگامی که برای تبلیغات انتخاباتی خود طوفان مغزی راه می‌اندازید، از آزمایش کردن نترسید. اول از همه، شما باید در مورد ساختاری برای کمپین خود تصمیم بگیرید. کارها را به اهدافی که در مرحله‌ی قبل آن‌ها را تعیین کرده‌اید مختص کنید. هر کمپین از گروه‌های مختلف کلمات کلیدی به نام Ad Groups تشکیل شده است. که قرار است برای آن‌ها تبلیغات انجام شود. وقتی صحبت از هدف قرار دادن کلید واژه می‌شود، توصیه می‌کنیم فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنند که در داخل تبلیغات و صفحه‌های فرود وجود دارند. هرچه صفحه تبلیغات یا صفحه فرود شما نسبت به کلمات کلیدی غنی باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار خواهید بود.

نمره کیفیت شما مهمترین متریکی است که موجب می‌شود شما در مزایده‌ای که گوگل برای کلمات کلیدی برگزار می‌کند پیروز شوید، که براساس نرخ کلیک شما (CTR)، کیفیت صفحه و اهمیت آن، ارتباط متن انتخابی با تبلیغ شما، عملکرد تاریخی AdWords شما می‌باشد.

 

حتما در پزشک کسب و کار بخوانید: استراتژی های موثر برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش

 

تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

 

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی:

مزایا تبلیغات کلیکی:

  • منبع آموزشی: دوره های آموزشی آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تجربه های خود را  توسعه دهید و اگر شما بخواهید تبلیغات کلیکی را با سئو مقایسه کنید تقریباً بلافاصله تأثیر تلاش های PPC خود را خواهید دید و ممکن است مهم ترین تاکتیک های سئو هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا این تفاوت به سمت سایت شما ایجاد شود.
  • مقرون به صرفه بودن: شما یک زمانی پرداخت می کنید که کاربر وب سایت شما را بررسی کند حتی ممکن است بازدهی زیادی برای شما نداشته باشد، اما در روش تبلیغات کلیکی می توانید انتخاب کنید که هرچقدر دوست دارید هزینه کنید.در صورتی که شما می توانید در کمترین زمان ممکن ترافیک را به سمت سایت خودتان هدایت کنید.
  • هدفمند: پراهمیت ترین مزایا تبلیغات کلیکی هدفمند بودن آن است. شما میتوانید جمعیت شناسی مکان یا زبان و دستگاهی را نسبت به اطلاعاتی که در مورد مخاطبان خودتان دارید انتخاب کنید و مطمئن هستید که میزان تبلیغاتی را که انجام داده ایید هدفمند بوده و همچنین بازگشت سرمایه تعیین می شود.
  • قابل تنظیم: اینگونه می باشد که شما کمپین های خود را اجرا می کنید و می توانید از تنظیمات کوچک برای پیشرفت آن کار کند و یکی از مزایا تبلیغات کلیکی بالا بودن سرعت بیش از اندازه آن می باشد و همچنین هزینه هایی که پرداخت می کنید برای روش های سنتی در سئو مدت زمان زیادی می برد ولی این روش در همه زمان نتیجه برای شما انجام می شود.

معایب تبلیغات کلیکی:

  • سرمایه گذاری در زمان: شما نمی توانید فقط PPC خود را اندازه گیری کنید و از آن ها دست بکشید بلکه پلتفرم زیادی برای تبلیغات وجود دارد، زیرا شما باید برای بهینه سازی و بهبود زمانی زیادی را طی کنید تا به نتیجه بهتری برسید.
  • تبلیغات صد درصد به فروش نمی رسد: هزینه‌ هایی که شما پرداخت می‌کنید بابت کلیک هر کاربر بر روی لینک تبلیغاتی شمامی باشد. این را در نظر بگیرید هر کلیک کردن منجر به خرید کردن نمی باشد. این را بدانید کاربر هروقت که بخواهد وارد وب سایت شما شده و در صورت راضی بودن از سایت خود را انجام می دهد.
  • نیازمند دانش و تجربه: در صورتی که شما تجربه کافی در این زمینه نداریدنه تنها بازدیدی برای شما به وجود نمی آید بلکه هزینه و سرمایه در نظر گرفته نیز به هدر می‌رود.

 

نتایج تبلیغات کلیکی

در صورت استفاده موثر از این روش، تبلیغات کلیکی می‌تواند روشی فوق العاده مؤثر برای دستیابی به مخاطبان جدید و جذب مشتریان جدید باشد که این موجب می‌شود تا فروش افزایش یابد و سود شما بیشتر شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد بازدیدکنندگان سایت‌هایی که تبلیغات کلیکی انجام داده‌اند 50% بیشتر از سایر سایت‌ها است. با استفاده از ابزارهای مربوط به خود گوگل شما می‌توانید میزان تاثیر تبلیغات کلیکی را در کسب و کار خود بررسی کنید.

براساس گزارش گوگل هر دلاری که کسب و کارها برای تبلیغات کلیکی صرف می‌کنند، به طور متوسط در ​​بلند مدت 8 دلار برای آن شرکت ایجاد می‌شود.

تبلیغات PPC تقریبا در هر نوع شرکتی قابل استفاده است و در صورت انجام درست، بازاریابی بهتری را خواهند داشت. تبلیغات کلیکی فرصت بیشتری برای ظاهر شدن در صفحه اول نتیجه جستجوی گوگل به کسب و کارها می‌دهد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد 64٪ از افراد وقتی به دنبال خرید یک کالا بصورت آنلاین هستند، روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند.

 

نوشتن یک نظر

نظر