برای محبوبیت برند چه فعالیت‌هایی را باید انجام داد؟

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 3655

محبوبیت برند بخش بزرگی از موفقیت کسب و کار آنلاین در دراز مدت است که نه تنها باعث افزایش آگاهی مصرف‌کننده از یک برند می‌شود، بلکه به آن هویت و ارزش نیز می‌بخشد. ظهور بسترهای مشارکتی و تعاملی به بسیاری از مشاغل این فرصت را داده است تا آگاهی از برند تجاری را ارتقا دهند.

اگر به فکر ایجاد یک برند هستید، بنابراین برای شما مهم است که بدانید ساخت برند وقت و منابع زیادی را می‌گیرد. ما در این محتوا قصد داریم تا استراتژی‌های موثر در ساخت برند، که به محبوبیت کسب و کار شما می‌افزایند را معرفی نماییم.

برندسازی چیست

برندسازی چیست؟

هیچ تعریفی وجود ندارد که در حقیقت جوهره ساخت برند را در کلیت خود ضبط کند. در حقیقت تنها چیزی که می‌تواند آن را به خوبی معرفی کند این است که فرایندی برای ایجاد ارزش برای مصرف‌کنندگان می‌باشد. این شامل تمام چیزهایی است که مصرف‌کنندگان می‌دانند و احساس می‌کنند.

برندسازی، ایجاد آگاهی در مورد کسب و کار با استفاده از استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی به منظور ایجاد تصویری بی نظیر و ماندگار در بازار است. تقویت تصویر نام تجاری شما از طریق فعالیتهای مختلف بازاریابی دیجیتال که در زیر به آنها اشاره کرده ایم می‌تواند به صورت موثر انجام شود:

  • تجربه کاربری (یعنی وب سایت شما)
  • SEO و بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پرداخت شده (PPC)

این کانال‌ها برای دستیابی به آگاهی و رشد برند ضروری هستند.

برندسازی

چه فعالیت هایی می تواند موجب محبوبیت برند ما شود؟

  1. تولید محتوای مناسب برای وبلاگ

تولید محتوا می‌تواند بسیار مفید باشد؛ چرا که مصرف‌کنندگان امروزه برای هرگونه سوال و نگرانی به اینترنت روی می‌آورند. محتوا یک روش جالب برای آگاهی از برند است؛ زیرا ساده‌ترین راه برای نشان دادن شخصیت و به اشتراک گذاری نظرات و موقعیت‌یابی موضوعات است که دو مولفه اصلی برای شخصی سازی برند هستند.

محتوا لازم نیست به صورت کتبی باشد می‌توانید فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها را نیز ایجاد کنید. در وبلاگ نویسی فواید زیادی از جمله تولید ترافیک، بازاریابی محتوای موفق و ایجاد اقتدار و اعتبار وجود دارد. اما یکی از بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین مزایای آن افزایش محبوبیت برند در وبلاگ نویسی زیاد است. یک وبلاگ یکی از ابزارهای آنلاین برقراری ارتباط با مشتریان است.

  1. رویدادهای حامی مالی

آیا تا به حال در چند جشنواره، کنسرت یا نمایشگاه حضور داشته‌اید؟ این نوع رویدادها معمولا بدون کمک اسپانسرهای تجاری ممکن نیست. حمایت از رویدادها روشی مطمئن برای قرار گرفتن در دید هزاران نفر است که احتمالا مخاطبان هدف شما هستند. در صورت حمایت مالی از یک رویداد، نام تجاری شما در همه جا خواهد بود.

حمایت مالی از یک رویداد همچنین به شما امکان می‌دهد تا نام تجاری خود را در رویدادی متناسب با شخصیت، علایق و احساسات خود مطرح کنید؛ به این معنی که مصرف‌کنندگان صورت برند شما را با آن رویداد مرتبط می‌کنند.

برندسازی

  1. ایجاد مسابقه

واقعیت موضوع این است که برگزاری مسابقه یکی از موثرترین استراتژی‌های محبوبیت برند است و این قدرت را دارد که در مدت زمان بسیار کمی ده‌ها یا حتی صدها هزار نفر از وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما دیدن کنند.

 

حتما بخوانید: به نظر شما چرا برندینگ از اهمیت زیادی برخوردار است؟

  1. به برند خود شخصیت بدهید

بیان نام تجاری به عنوان یک شخص و تعریف روایت، اولین قدم‌ها برای نشان دادن شخصیت برند است. قدم بعدی تزریق این شخصیت به تلاش‌های بازاریابی خواهد بود. در این صورت هنگامی که محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه می‌کنید برند شما به درستی می‌درخشد. این یک استراتژی عالی در هنگام آمیختن کمپین‌های بازاریابی با کمپین‌های آگاهی از برند است.

  1. پادکست تولید کنید

بدون شک پادکست‌ها نقش مهمی در تلاش‌های بازاریابی دارند. ساخت پادکست یک فرآیند پیچیده بوده و توسط افرادی که استودیو و میکروفون دارند، ایجاد می‌شوند. ایجاد آن می‌تواند باعث شگفتی برای تلاش‌های آگاهی از نام تجاری شود.

پادکست‌ها، مانند محتوای نوشتاری یا تصویری، راهی برای ارتباط معتبر با مخاطبان ارائه می‌دهند. به جای تبلیغ شفاف محصولات یا خدمات خود، پادکست‌ها این امکان را به شما می‌دهند که آموزش، اطلاع‌رسانی، سرگرمی و مشاوره به مخاطبان خود را انجام دهید و از این طریق محصول و خدمت خود را نیز معرفی نمایید.

  1. لوگو و شعار تبلیغاتی برای کسب و کار خود انتخاب کنید

جالب‌ترین روند ساخت برند، ایجاد یک آرم و نشان تجاری برای برند است. این آرم در همه مواردی که مربوط به کسب و کار شماست ظاهر می‌شود. بنابراین برای خلق یک اثر استثنایی جهت تقویت هویت بصری زمان و هزینه لازم را صرف کنید. انتخاب یک شعار مناسب برای محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید موجب می‌شود تا افراد با ویژگی‌ها و مزایای آنچه که شما ارائه می‌دهید آشنا شوند.

برند

  1. نام تجاری خود را با هر جنبه‌ای از کسب و کار ادغام کنید

نام تجاری شما باید در هر آنچه مشتری شما قادر به دیدن، خواندن و شنیدن آن است قابل مشاهده و انعکاس باشد. در هر پلت فرم دیجیتالی که فعالیت می‌کنید، اطمینان حاصل نمایید که برند شما یکسان است. از کتابچه برند خود برای ایجاد سازگاری با تصاویر استفاده کنید. وب سایت شما مهم‌ترین ابزار برای بازاریابی برند شماست. وقتی وب سایت خود را طراحی می‌کنید؛ صدا، پیام و شخصیت خود را در محتوا وارد نمایید.

  1. عملکرد خود را اندازه‌گیری کنید

به طور مرتب تمامی فعالیت‌هایی را که در زمینه بازاریابی و افزایش آگاهی از برند انجام می‌دهید را مورد بررسی قرار داده و میزان بازدهی آن‌ها را اندازه‌گیری کنید؛ همچنین هنگامی که یک کمپین را راه‌اندازی می‌نمایید در مورد نظرات مشتریان تحقیق کنید و از واکنش آن‌ها آگاه شوید.

  1. بسته‌بندی جذاب و متفاوتی برای محصولات خود در نظر بگیرید

ظاهر و بسته‌بندی اولین چیزی است که موجب جذب افراد به یک محصول یا خدمت می‌شود؛ بنابراین برای طراحی آن، زمان و هزینه لازم را صرف کنید و سعی نمایید تا از رقبای خود متمایز باشید.

محبوبیت برند و افزایش آگاهی از برند یک فرآیند بی پایان است. تقویت محبوبیت برند از طریق کمپین‌ها این فرصت را به شما می‌دهد تا فرصت‌های بازاریابی و تبلیغاتی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌اید را بشناسید و این به معنای راه‌های جدید و قدرتمند جهت ارتباط با مخاطبان است.

 

نوشتن یک نظر

نظر