مشاوره کسب و کار (رایگان) آنلاین و حضوری - پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 20 دقیقه
  • 8508

مشاوره کسب و کار (رایگان) آنلاین و حضوری - پزشک کسب و کار

 

گام‌های بزرگ در کسب و کار، اتفاقی برداشته نمی‌شوند. از شما چه پنهان، با تک‌روی کردن هم حادث نمی‌شوند. گام‌های بزرگ، آدم‌های بزرگ می‌خواهد و آدم‌های بزرگ، تنها نیستند و بزرگ شدن‌شان را مدیون و مرهونِ دیگرانی هستند که به درستی انتخاب کرده‌اند؛ آنها گروهی از افراد برگزیده شده را دوشادوش خود چیده‌اند تا به این ترتیب، در هر چهار طرف خود، چشمی برای دیدن، گوشی برای شنیدن و حتی نیروی درکی اضافه بر سازمان، برای تحلیل وقایع داشته باشند. اگر بزرگ شدن، قد کشیدن و تأثیرگذاری بر این جهان(که چه خوب می‌شود اگر آن را اندکی بهتر از چیزی که تحویل گرفته‌ایم پس بدهیم) رویای شماست، حتما الفبای این رویا را می‌شناسید و می‌دانید گوهری به نام «مشاوره» جوهره‌ی تحقق یافتن آن است. 

مشاوره در فرهنگ فارسی معین، این چنین معنی شده است: «با هم مشورت کردن». و همین عبارت کوچک، حرف‌های زیادی در دل خود دارد. اصلِ معنای مشاوره «با هم بودن» تعریف می‌شود و اولین و بارزترین ویژگی این فعل، بی ارتباط بودنش با تنهایی و تک‌روی است. شما به اصل مشورت گرفتن قائل هستید، پس شانس موفق شدن‌تان بالا می‌رود. این یک حقیقت پذیرفته شده است.

در یک جامعه مدنی، مشاوره‌های زیادی از جمله مشاوره تحصیلی، مشاوره حقوقی، مشاوره سازمانی، مشاوره روان‌شناسی، مشاوره شغلی، مشاوره ازدواج و مشاوره راه اندازی کسب و کار وجود دارد و احتمالا شما در جست و جوی همین گزینه آخر، به صفحه ما رهنمون شده‌اید. خوش آمدید! این اتفاق قطعا نیکوست و در ادامه در می‌یابیم که چرا ! 

اینکه شما در جست جوی پول در آوردن از یک ایده باشید، یک موضوع است و اینکه بخواهید ایده‌ی شکل گرفته و منعقد شده در بستر اقتصادی را گسترش و بسط بدهید، یک موضوع دیگر و حالا دکتر سید احمد سیدی مطلق بنیانگذار پزشک کسب و کار در هر دو زمینه، در کنار شماست. و می توانید مشاوره تلفنی و حضوری تاثیر گذاری را بهره ببرید. همچنین شما می توانید در زمینه های مختلفی مانند: ایده پردازی، استراتژی، راه اندازی، بازاریابی و تبلیغات، افزایش فروش و بسیاری گزینه‌های دیگر، مشاوره شغلی مربوط به کسب و کارتان را دریافت کنید.

 

مشاوره کسب و کار چیست؟

 

مشاوره کسب و کار چیست؟

اگر قرار باشد نگاهی تئوریک به مفهوم «مشاوره کسب و کار» داشته باشیم باید بگوییم: زمانی که کسب و کار خود را آغاز می‌کنید و به فعالیت در آن حیطه مشغول می‌شوید، به احتمال بالای 99 درصد به نقطه ای می‌رسید که اصطلاحا نقطه کور نامیده می‌شود و یا با موانعی برخورد خواهید کرد که باعث می‌شود، سرعت شما کند شود یا به طور کامل شما را متوقف کند. اینجاست که مشورت گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای و صاحب نظر می‌تواند راه گشا و نجات دهنده باشد.

 

اکنون ما احتمال می‌دهیم که شما صرفا به این دلیل که به زیان‌دهی نرسیده‌اید، از عهده‌ی هزینه‌ها، مخارج و حقوق افراد برمی‌آیید و به سود هم دست پیدا می‌کنید، خود را یک فرد موفق می‌پندارید که هیچ نیازی به مشاوره کسب و کار ندارد! باید ضمن عرض خسته نباشید به شما به خاطر تمام آنچه تا امروز به دست آورده‌اید، بی‌تعارف و رک و روراست، این هشدار را بهتان بدهیم که دنیای اقتصاد و بازار کسب و کار بسیار بی‌رحم‌تر از این حرف‌ها است و در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و چه بسا شما که خود را بی‌نیاز از مشاوره کسب و کار قلمداد می‌کنید، اتفاقا بسیار زودتر از دیگران در خطر از دست دادن داشته‌ها قرار می‌گیرید، به این دلیل که آدمیزاد همیشه به خاطر فرو ریختن همان دیواری که به آن تکیه داده است، زمین می‌خورد.

اما نگران نباشید! دکتر سیداحمد سیدی مطلق، بنیان‌گذار پزشک کسب و کار، به عنوان مشاوری کاربلد و متخصص در کنار صاحبان سرمایه و کسب و کار است.

 

مشاوره کسب و کار

 

مزایای مشاوره کسب و کار چیست؟

می دانستید که استخدام مشاوره کسب و کار می تواند مزایای زیادی برای یک شرکت داشته باشد؟یکی از مهم ترین آن ها بهره گیری از دیدگاه بیرونی می باشد که با استفاده از بینش و تخصص مشتریان گرفته شده است.بیشتر مشاوران کسب و کار دیدگاه و ذهن تازه ای دارند آن ها چیز هایی را میتوانند ببینند که امکان دارد صاحبان مشاغل نتوانند ببینند.شاید بار ها این جمله را شنیده باشید که مشاوران کسب و کار سازمانی دید چشم پرنده را به یک تجارت ارائه می کنند.همچنین می توانند نقاط قوت و ضعف شرکت هارا که امکان دارد نسبت به اضافه کاری کور شده باشد را مشخص کنند. آن ها می توانند با تحقیق در مورد مشتری مورد نظر و همچنین ایجاد یک برنامه بازاریابی هدفمند برای جذب آنها به افزایش فروش کمک کنند.

 

مشاوره رایگان کسب و کار

 

مشاوره رایگان کسب و کار

دکتر سید احمد سیدی مطلق، یک گزینه خوب برای مشاوره کسب و کار در تهران، شناخته می‌شود و بنا بر یک جهان‌بینی شخصی و فردی، در نظر دارد در جریانی به نام «نذر کار آفرینی» بخشی از آنچه را که می‌داند به افراد به خصوصی آموزش بدهد؛ از همین رو، افراد علاقمند به حوزه کارآفرینی و دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های مرتبط و همچنین شاغلان این عرصه به شرح زیر می‌توانند از امکانات مربوطه بهره‌مند شوند:

یک تا سه جلسه مشاوره رایگان، تلفنی یا حضوری؛ (بستگی به مکالمه تلفنی اولیه دارد) برای دانشجویان و علاقمند به شروع کار و 15 الی 30 دقیقه مشاوره صرفا تلفنی رایگان برای صاحبان مشاغل و صاحبان کسب و کار. در پایان این نوشته، اطلاعات تماس را دریافت کنید.

 

نگرانی‌ها و اما ها:

نابسامانی‌های اقتصادی، رکود بازار، بحران‌های پی در پی و رقابتی بودن بیش از حد بازار، موانعی نیستند که یک فعال اقتصادی کاربلد، اجازه بدهد ریتم کار او را بیاندازند. اما چگونه؟ 

باید از همه امکانات بالقوه کسب و کارتان استفاده کنید و آنها را تبدیل به امور بالفعل کنید، اما چگونه؟

شما نیاز دارید که حتی وقتی بالای سر کسب و کارتان حاضر نیستید، هیچ چیز از رونق نیفتد. اما چگونه؟

شاید هم کسب و کار مورد نظرتان فعلا فقط توی فکر شماست و به این دلیل که از ریسک‌ها و مشکلات آن بی‌خبرید، برای شروع دست نگه داشته‌اید. ولی بالاخره باید فکری کرد؛ اما چگونه؟

ممکن است به فکر اجرایی کردن ایده‌های بکر موجود در ذهن‌تان باشید، یا اینکه ممکن است درباره تئوری «گاو بنفش» آگاهی کسب کرده باشید و باید بدانید آن تفاوت کوچک اما بزرگ را کشف کنید، اما نمی‌دانید باید دقیقا چه کار کرد. واقعا چگونه؟

 

مشاوره کسب و کار همان چیزی است که حکم سوخت را برای موتور کسب و کارتان دارد؛ تا اگر اول راهید، شروع کنید. اگر میانه‌ی راه هستید، تندتر قدم بردارید و اگر خیال می‌کنید به انتهای مسیر پیشرفت رسیده‌اید، قله‌های بالاتر را نشان‌تان بدهد.

 

9 حوزه اصلی که می‌توانید در آن بسترها، از مشاوران کسب و کار کمک بگیرید:

 

9 حوزه اصلی که می‌توانید در آن بسترها، از مشاوران کسب و کار کمک بگیرید:

مشاوره کسب و کار، اساسا یا حضوری است، یا تلفنی و یا آنلاین که به جز گزینه تلفنی، می‌تواند به دو شکل فردی یا گروهی باشد. در تعامل با خانواده ی بزرگ پزشک کسب و کار دکتر سید احمد سیدی مطلق، بهترین شکل همکاری برای شما در نظر گرفته می‌شود.

 

مشاوره مدیریت و استراتژی

وقتی کسب و کار شما خاص و منحصر به فرد است و وابستگی زیادی به ویژگی‌های جغرافیایی، منطقه‌ای و ... دارد یا اینکه در صورت حذف شدن یکی از ملزوماتتان، به کلی نابود می‌شود شما نیاز به مشاوری دارید که یک درک عمیق و اساسی از صنعت و حیطه فعالیت شما داشته باشد. به طور کلی برای مدیریت در هر کسب و کاری مانند تیم های پژوهشی مانند: رباتیک و استارت آپ ها، مدیریت در انواع شرکت ها و مجموعه های کاری

 

مشاوره عملیات

وقتی شما قدم‌های نخست را برداشته‌اید و حالا می‌خواهید کیفیت و کارایی فرایندهای تولیدی خود را ارتقا بدهید به یک مشاور عملیاتی نیاز دارید که بتواند فهرستی از پیشنهادات را پیش روی شما بگذارد تا هم مراحل رسیدن به نتیجه کمتر شود و هم هزینه‌ها.

 

مشاوره تکنولوژی و فناوری اطلاعات

تحقیقات نشان می‌دهد تا 10 سال دیگر تکنولوژی چنان بر زندگی مدرن سیطره خواهد داشت که بسیاری از مشاغل حذف خواهند شد و بدیهی است اگر می‌خواهید همچنان کار کنید باید از حضور مشاور کسب و کار ی بهره‌مند باشید که باعث افزایش توانایی شما در این حوزه می‌شود.

 

مشاوره منابع انسانی

حتی اگر پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها هم بر جهان حکمرانی کند، همچنان کسب و کار شما یک کار تیمی به حساب می‌آید و نیاز دارید به اینکه کارمندان خود را حتی اگر به تعداد انگشتان دست باشند، از میان افراد زبده انتخاب کنید و یک مشاور کسب و کار در بخش منابع انسانی با دانش وسیع خود در این امر مهم در کنار شماست.

 

مشاوره بازاریابی

حتی بزرگ‌ترین کسب و کارهای جهان هم با هزاران دلار گردش مالی ماهانه، خود را بی‌نیاز از بازاریابی احساس نمی‌کنند چرا که سلیقه مردم با سرعتی باورنکردنی می‌تواند عوض بشود و حتی در میان مشتریان وفادار شما هم نفوذ کند.

 

مشاوره کسب و کار کوچک

قطعا مشاوره هر کسب و کار با توجه به اهداف، استراتژی ها و حجم کاریی که دارد با سایر کسب و کار ها متفاوت می باشد. برخی از کسب و کار ها محلی و کوچک می باشند. و طبیعتا استراتژی های مورد نیاز برای یک کسب و کار کوچک با یک کسب وکار بین المللی متفاوت خواهد بود. ولی راه اندازی کسب و کار های کوچک را هم نباید دست کم گرفت و نیازمند تدابیر و استراتژی های قوی ای می باشد. و برای شروع، مشاور کسب و کار می تواند به شما کمک کند و با توجه به تجربه و تسلطی که در کار دارد، می تواند کسب و کار کوچکتان را رونق بخشد.

 

مشاوره مدیریت تغییرات

وقتی شما به مسافرت می‌روید با تغییراتی در وضع جسمی خود مواجه می‌شوید که هرچند اندک و ناچیز اما محسوس است و از آن با عنوان «آب به آب شدن» یاد می‌شود. ایجاد تغییر در کسب و کار شما هم می‌تواند با چنین چیزی همراه باشد و برای اعمال این تغییرات به یک مشاوره کسب و کار نیاز دارید که با کمترین میزان به هم ریختگی پس از تغییر مواجه شوید. اگر بخواهیم اصطلاحات جامعه شناسی را به کار ببریم باید بگوییم پس از هر تغییر، نوعی «دوره گذار» از موقعیت قبلی به موقعیت جدید به وجود می‌آید که یک مشاوره کسب و کار مفید می‌تواند آن را به خفیف‌ترین شکل ممکن برای شما برگزار کند.

 

مشاوره سازمانی

گاهی سازمان ها نیاز به تغییر استراتژی و روند فرایند کاری خود دارند و احساس می شود که سازمان با برنامه فعلی به نتایج مطلوبی نمی رسد و باید بررسی شود که علاوه بر استراتژی، چه تغییرات دیگری نیز باید اعمال شود تغییراتی مانند: تعویض پرسنل به علت کم کاری، هماهنگ نبودن مجموعه و سایر مشکلاتی که به کمک یک مشاور کسب و کار می توانید آن ها را تحلیل و مشکل گشایی کنید. مشاور، کسب و کار سازمانتان را ارزیابی می کند و تمامی استراتژی ها برنامه هایتان را با توجه به عملکر سازمان بررسی می کند.

 

مشاوره ارائه آموزش

گاهی نیاز به عوض کردن کارمندان و استخدام نیروهای جدید نیست بلکه با برگزاری یک دوره آموزشی می‌توانید سریع‌تر و با صرف هزینه کمتر به موقعیت دلخواهتان دست پیدا کنید. یک مشاور کسب و کار خوب در ارائه این آموزش در کنار شماست.

 

و اما سوالاتی بنیادین که هم انواع مشاوره کسب و کار را شرح می‌دهد و هم فضای ذهنی شما را درباره کارکرد این حرف شکل می‌دهد:

چگونه و با استفاده از چه راهکار هایی می توانید از رقبا پیشی بگیرید؟

چه استراتژی هایی می‌تواند سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش دهد؟

کدام راهکارها می‌تواند به وفادار سازی مشتری بینجامد؟

چگونه می‌توانید، اعتبار برند خود را افزایش دهید؟

چگونه و با چه روش هایی می توان بازاریابی کرد؟

چه مکان‌هایی برای تبلیغات مناسب است و چه میزان تبلیغات برای کسب و کار مفید است؟

چه برنامه‌های مفیدی برای جلوگیری از کاهش هزینه‌های اولیه وجود دارد؟

چه راهنمایی و راهکارهایی وجود دارد که به افزایش درآمد می‌انجامد؟

از کدام راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها درباره‌ی مدیریت شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال باید استفاده کرد؟

آیا می‌توان خدمات به مشتریان را افزایش داد، ضمن اینکه نیازی هم به افزایش نیرو و درآمد نباشد؟

آیا می توان به صورت غیر حضوری مشاوره تلفنی تاثیر گذاری را دریافت کرد؟

آیا پس از جلسات مشاوره کسب و کارمان توسعه می باشد و چالش هایمان حل می شود؟

 

مشاوره کسب‌و‌کار اینترنتی از مبداء تا مقصد

 

مشاوره کسب‌و‌کار اینترنتی از مبداء تا مقصد 

در زمینه کسب‌و‌کار اینترنتی باید بدانید مهندس کامپیوتر بودن یا برخورداری از پول زیاد به تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی‌کند. بلکه آنچه شما و کارتان را موفق می‌کند طراحی یک برنامه دقیق و منسجم برای انجام ۰ تا ۱۰۰ کارتان است که با مراجعه به مشاور کسب‌ و‌ کار اینترنتی، مفید واقع می‌شود.

همان‌قدر که حضور کسب و کار شما در فضای آنلاین اهمیت دارد، دانستن چگونگی این شروع و برداشتن قدم‌های اول نیز حائز اهمیت است. در حال حاضر برند‌ها و بیزینس‌های زیادی هستند که با قدرت در دنیای آنلاین تجارت می‌کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید جایی در این فضا داشته باشید حتما به مشاوره و راهنمایی‌هایی در این حوزه نیاز خواهید داشت. اگر اطلاعات و توانایی کافی در این زمینه نداشته باشید ورود شما به این راه یک ریسک است، زیرا ممکن است در همان نقطه شروع، سرمایه زیادی را از دست بدهید و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه نداشته باشید.

پس برای جلوگیری از این ضررهای احتمالی و هدر رفت وقت، بهترین راه برای اینکه مسیر حرکت برای شما روشن شود این است که به مشاوره کسب‌ و‌ کار اینترنتی مراجعه کنید و در حقیقت، کار خود را به کاردان بسپارید.

 

کشف مخاطب یا مشتری

یکی از مزیت‌های داشتن یک کسب و کار آنلاین این است که مخاطبان شما در اینترنت در سرتاسر دنیا پراکنده‌اند و همین به معنای وجود مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما است. اما یافتن این مشتریان کار چندان راحتی نیست! کار مشاوره کسب و کار آن است که در مسیریابی بخش آنلاین کسب و کارتان به شما کمک می‌کند. بنابراین اگر بیزینس و تجارت شما هم‌اکنون جایی در فضای دیجیتال و آنلاین ندارد، احتمالا یافتن مشتری برای کسب و کار شما محدود به شیوه‌ی تبلیغات سنتی است. در واقع صدای برندتان را فقط می‌توانید به گوش اطرافیان خود برسانید! به یک بلندگو احتیاج دارید!

حالا به یک فروشگاه اینترنتی فکر کنید؛ فروشگاهی که بدون محدود بودن به زمان و مکان می‌تواند تمام محصولات خود را در معرض عموم قرار دهد و از آن گذشته با بازاریابی آنلاین بیش از پیش مشتری را ترغیب به استفاده از محصول و یا خدماتتان کنید.

 

مشاوره شغلی مختص چه افراد و حوزه هایی می باشد؟

 

مشاوره شغلی مختص چه افراد و حوزه هایی می باشد؟

مشاوره شغلی میتواند برای هر فرد و هر کسب و کاری باشد. هر شخصی که بخواهد کسب و کاری راه بیاندازد می تواند ازین خدمات مشاوره استفاده کند! مانند: صاحبان کسب و کار، افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند، افرادی که با سرمایه اندکی میخواهند کسب و کاری راه بیاندازند و نمی دانند چه کار کنند، دانشجویانی که میخواهند در کنار تحصیل کسب و کاری راه بیاندازند، صاحبان استارت آپ و حتی کسانی که تصمیم خود را در مورد کسب و کاری که قرار است راه بیاندازند، گرفته باشند. مشاوره کسب و کار می تواند به آن ها کمک کند تصمیم درست تری بگیرند و آینده کاری بهتری را برای خود رقم بزنند. حا لشما نیز اگر برای راه اندازی کسب و کارتان، رسیدن به سودهی و فروش بیشتر نیاز به گونه مشاور تلفنی در رابطه با کسب و کارتان داشته اید به پزشک کسب و کار (دکتر سید احمد سیدی مطلق) اعتماد کنید و بهترین و کارساز ترین مشاوره را دریافت کنید.

 

مشاوره کسب و کار، چندمین گام؟

در یک کسب و کار وابسته به اینترنت (مثل فروشگاه آنلاین) کمک گرفتن از مشاور، آخرین قدم نیست، بلکه اولین آن است. شما از آی الفبا تا یای آخر به او احتیاج دارید و حتی درباره اینکه نام برندتان را چه چیز باید بگذارید و دامین وب سایت‌تان را باید با چه حروفی ثبت کنید، نیاز به مشورت او دارید. در ادامه توضیح می‌دهیم که یک مشاور چگونه برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به شما کمک می‌کند. 

 

فروشگاه های اینترنتی دو دسته‌اند:

 دسته اول فروشگاه هایی که نقش واسطه را دارند و تنها کاری که انجام می‌دهند فروش محصولات دیگران است. 

دسته دوم فروشگاه‌هایی که خودشان محصول را از صفر تولید می‌کنند و بعد برای فروش آنها از اینترنت کمک می گیرند. 

نوع فعالیت این دو فروشگاه با هم متفاوت است، ولی مبانی راه اندازی فروشگاههای اینترنتی برای هر دو دسته تقریباً مشابه است. حالا قدم مهمی که باید شما بردارید، پیش بینی یک ارزش افزوده است تا با کمک آن، در مدت کوتاهی پس از راه اندازی، گوی سبقت را از رقبایتان بدزدید و یک مشاور کسب و کار زبده این کار را برای شما انجام می‌دهد.

 

شناسایی محصولات و بازار هدف

باید چه چیز بفروشید ؟

و به چه کسانی؟

یک مشاور کسب و کار حرفه‌ای بازار هدف شما را بهتان نشان می‌دهد و به این ترتیب خواهید دانست مشتریان شما جزو چه گروه سنی ای هستند؟ چه علائقی دارند؟ چه اتفاقاتی می‌تواند آنها را به خرید تحریک کند یا اینکه به سمت رقبا سوق‌شان بدهد.

 

3 راه حل مشاوره ای برای راه اندازی سایت فروشگاهی

 

3 راه حل مشاوره ای برای راه اندازی سایت فروشگاهی

این مرحله که قدم اول کار به شمار می‌رود، خود حاوی مراحل دیگریست:

طراحی ویترین فروشگاه اینترنتی

باید صفحه اول وب‌سایت‌تان را که حکم ویترین مغازه مجازی‌تان را دارد به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و استراتژی آن را باید از مشاور کسب و کار تان بخواهید. شاید خودتان تاثیر رنگ، نور، عکس، کلیپ و حتی لوگوی برند را در جذب مشتری متوجه نباشید اما مشاور کسب و کار شما هم می‌داند و هم از میزان آن خبر دارد.

 

رعایت استانداردهای جهانی سئو 

در یک کلام، باید هنگام سرچ شدن بالا بیایید و این کار با استانداردهای جهانی سئو مقدور است و برقرار سازی آن نیازمند تخصص و مهارت کافیست. فهرستی از اصول فنی وجود دارد که در صورت عدم رعایت حتی یک مورد از آنها به سادگی گوی سبقت را به دست رقبایتان میدهید و مشاور کسب و کار شما همان کسیست که اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد. 

 

ارائه لیست و فهرست محصولات

اولین ویژگی موجود در کاراکتر درصد بسیار بالایی از مشتریان شما بی حوصله بودن است! آنها به سادگی می‌توانند صفحه فروشگاه شما را ببندند و به فروشگاه دیگری مراجعهد کنند. چه چیز آنها را در خانه شما نگه می‌دارد؟ عوامل زیادی وجود دارد؛ اینکه برای خرید کردن، گیج نشود و به سادگی امکان انتخاب، مقایسه و رسیدن به صفحه پرداخت را داشته باشد. شاید یک کلیک ساده در نگاه شما موضوع مهمی نباشد اما فروشگاهی که با کلیک‌های کمتری به مرحله آخر می‌رسد در جذب مشتری بسیار موفق‌تر از فروشگاه‌های آنلاینی است که زمان بیشتری را از مشتری می‌گیرند، حتی اگر این زمان چیزی در حد چند ثانیه باشد. مشاور کسب و کار شما کسی‌ست که نسبت به این مسائل هم آگاهی دارد و هم از کنارشان عبور نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید: کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

شرکت‌های معروف مشاوره کسب و کار

اجازه بدهید به چند شرکت مشاوره کسب و کار معروف سری بزنیم و مروری بر شعارهای آنها داشته باشیم تا بهتر در جریان این امر قرار بگیریم که این دانش تا چه حد در سراسر دنیا اهمیت دارد:

 

«شما به اینجا نیامده‌اید تا فقط کار کنید بلکه آمده‌اید تا تغییر کنید».

آنچه خواندید، شعار شرکت McKinsey & Company است که در رتبه بندی شرکت کاریابی Glassdoor در سال ۲۰۱۳ رتبه دوم را پس از فیسبوک از لحاظ بهترین شرکت برای کارکنان کسب کرد. تصور کنید شرکتی که چنین دیدگاهی برای اعضای خودش داشته باشد در مواجهه با مشتریانش یعنی افرادی مثل شما که در جست و جوی رونق بخشیدن به کسب و کار خود هستید چکونه خواهد بود.

 

«چه بخواهید یک ایده یا مهارت را توسعه دهید، چه بخواهید جهان را در سطح کلان تغییر دهید؛ BCG در هر مرحله از آن همراه شماست».

آنچه خواندید حرفیست که گروه مشاوره بوستون که با عنوان BCG هم شناخته می‌شود به مشتریانش می‌گوید و اگر آن «همراهی وعده داده شده» در شعار بالا حسرت شما را برانگیخته باید بگوییم خوشحال باشید، چراکه دکتر سید احمد سیدی مطلق بنیان گذار پزشک کسب و کار هم چنین قولی به شما می‌دهد.

 

«‌‌‌ما به شما کمک می‌کنیم که دنیا را به گونه‌ای دیگر ببینید، فرصت‌هایی را پیدا کنید که شاید هرگز تصور هم نکنید و به نتایجی برسید که پل ارتباطی بین آنچه هست و آنچه می‌تواند باشد، است».

این جملات را هم Bain and Company گفته است که یک شرکت مشاوره برتر است و در زمینه مشاوره مدیریت تخصص دارد. تصاویر رشک‌برانگیزی را برای مشتریانش ساخته و باید بگوییم آرزوهای پزشک کسب و کار دکتر سید احمد سیدی مطلق نیز برای شما چیزی مشابه همین ایده‌آل‌هاست.

 

 شاید مشکلات، چالش‌ها، سرمایه‌های ناملموس و حتی فرصت‌های تکرار نشدنی از چشم شما دور مانده باشد و کارکرد مشاوره کسب و کار کشف کردن است. فرد مشاور به عنوان کسی که خارج از گود کسب و کار شما ایستاده، با منطقی صد در صدی، همه چیز را می‌نگرد و می‌فهمد چه چیز باعث قوت واقعی کار شماست و چه چیز قدرت کاذبی به شما داده و باعث شده در مسیر اشتباهی قرار بگیرید.

 

مشاوره به سبک پزشک کسب و کار

دکتر سید احمد سیدی مطلق (پزشک کسب و کار) نگاه متفاوتی نسبت به کسب و کارها دارد. شما می توانید، با مشاهده نظریه آناتومی کسب و کار و رزومه پزشک کسب و کار با روش ها و نوع مشاوره دکتر سید احمد سیدی مطلق آشنا شوید.

 

و همواره در جریان باشید:

به قول برنادر شاو، آدم‌های کوچک، درباره دیگران، آدم‌های معمولی درباره اتفاقات و آدم‌های بزرگ درباره ایده‌ها صحبت می‌کنند!

 

نوشتن یک نظر

نظر

Avatar

کسرا

یک سال قبل

برای دانشجو ها فقط مشاوره کسب و کار رایگان دارید

پاسخ
Avatar

hassan

یک سال قبل

مشاوره استارت آپ هم دارید؟؟

پاسخ
Avatar
مدیر سایت یک سال قبل

سلام، بله

دیدگاه شما در انتظار بررسی است.
Avatar

زهرا

یک سال قبل

کسب و کار خانگی هم مشاوره میدید؟؟؟

پاسخ
Avatar
مدیر سایت یک سال قبل

سلام، بله

دیدگاه شما در انتظار بررسی است.
Avatar

عرفان

یک سال قبل

تو واتساپ پیام گذاشتم محبت کنید چک کنید

پاسخ
Avatar
مدیر سایت یک سال قبل

چشم، حجم پیام ها زیاده سر وقت با دقت جواب داده میشه