داستان برند آمازون

  • زمان تقریبی مطالعه 9 دقیقه
  • 1584

داستان برند آمازون

 

داستان برند آمازون

هر برندی یک داستان دارد که آن ها را منحصر به فرد کرده است و باعث متمایز شدن آن، نسبت به سایر رقبا شده است. داستان برند آمازون به شما این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های منحصر به فرد محصول خود را، این که می تواند هر چیزی باشد که مربوط به محصول فرآیند یا چیزی که برای فروش ارسال می شود را به اشتراک بگذارد.

داستان برند آمازون مربوط به یک شرکتی به نام آمازون است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط  جف بزوس تاسیس شد. این شرکت در ابتدا، فروش خود را با کتاب هایی آغاز کرد. سپس رفته رفته با پیشرفت کار خود در این حوزه به عنوان یکی از بزرگترین خرده فروش های اینترنتی معرفی گردید. بعد از گذر زمان این شرکت علی‌رغم فروش کتاب اقدام به فروش سایر لوازم مورد نیاز مانند مواد غذایی، سیدی و وسایل دیگر پرداخت به طوری که از شرکت وال مارت هم در این زمینه پیشی گرفت.

 

داستان تاسیس شرکت آمازون

موسسه شرکت آمازون که جف بزوس بود، در ابتدا نائب رئیس شرکت D.E.shaw بوده است. بر اساس اعتقاداتی که نسبت به کار خود داشت عقیده اش این بود که اگر یک فرد کاری را که در نظر دارد حتی اگر با شکست روبه رو شود خیلی بهتر از این است که در یک کاری استپ شغلی داشته باشد. بر همین اساس با توجه به مخالفت‌های فراوانی که پدر و مادرش در این زمینه داشته‌اند، جف شغل نائب رئیسی خود را کنار گذاشته و اقدام به تأسیس شرکت آمازون کرد.

بر همین اساس در سال ۱۹۹۴ شرکت خود را با نام cadabra راه اندازی کرد. از آنجایی که اداره ثبت، نام شرکت  را اشتباهی نامگذاری کرده بود، بعد از مدتی اسم شرکت خود را به آمازون تغییر داد.

جف در ابتدا نام سایت خود را relentlessly  به معنای بی رحم قرار داده بود و قصد داشت با این نام کار کند اما با مخالفت دوستانش روبه رو شد. بر همین اساس دنبال یک اسم بهتر گشت. او بعد از کلی تحقیق و جستجو برای انتخاب اسم، نام آمازون را اتتخاب کرد.

هدف از قرار دادن اسم شرکت به آمازون همانند جنگل آمازون، عجیب و غریب بودن شغلش مانند آمازون بوده است و همچنان می خواست که همانند رود آمازون شغلش بدون استوپ باشد. داشتن نام برند معروف در دنیای اینترنت و سایت خیلی مهم تر از دنیای واقعی است بر همین اساس و پس از گذر زمان و تمام تلاش هایی که انجام داد در نهایت نام سایت و برند خود را آمازون قرار داد.

 

بیشتر بخوانید: داستان برند دیجی کالا بزرگترین خورده فروش خاورمیانه

 

لوگوی برند آمازون

جف، بعد از انتخاب کردن اسم مناسب برای شرکت اقدام به درست کردن لوگوی مناسب  برای نام برند شرکت خود کرد. در این بین لوگویی با نام آمازون را طراحی کرد و فلش را به نمای لبخند از قسمت a به سمت z که نمایانگر رضایت مشتری از خرید سایت آمازون می باشد، قرار داد. هدف از قرار دادن این طرح این بود که نشان دهد همانند حروف انگلیسی که از a شروع می‌شود و به Z ختم می شود تمام محصولات از ریز و درشت در سایت آمازون پیدا می شود‌.

 

محصولات اولیه برای فروش

جف بزوس بعد از این که نام برند و لوگوی شرکت خود را تهیه نمود تحقیقی درباره نوع فروش در اینترنت انجام داده سپس ۲۰ محصول را برای فروش انتخاب کرد بعد از تحقیقات بی شماری که بر روی آن ۲۰ محصول انجام داد ۵ محصول را به عنوان محصول اصلی انتخاب کرد و اقدام به تهیه و فروش آنها نمود محصولاتی مانند کتاب، نرم افزار، سخت افزار، ویدیو و دیسک.

این شرکت فروش خود را با کتاب های انلاین آغاز کردند. در ابتدای فروش خود، برای اینکه انگیزه شغلی شان افزایش پیدا کند و ببینند آیا شخص خریدار را می شناسند یا نه، زنگی را بابت هر فروش به صدا در می آوردند بعد از گذر دو ماه که میزان فروش آن ها بسیار افزایش پیدا کرده بود به طوری که به ۵۰ایلات دیگر در آمریکا فروش انجام داده بودند دیگر زنگ را به صدا در نیاوردند.

با گذر زمان در سال ۱۹۹۸ محصولات خود را از کتاب و سی دی به لباس و اسباب بازی ارتقا داد. اغلب کارکنان شرکت آمازون طرح پیشنهادی این شرکت را برای کار نامناسب می‌دانستند و این نظریه را داشتند که این شرکت با این میزان سود کم ورشکسته می شود. اما در قرن ۲۱ میلادی با از بین رفتن حباب بازار اینترنتی اغلب شرکت هایی که اینترنتی فعالیت داشتند، ورشکسته شده و تنها شرکت آمازون توانست به کار خود ادامه دهد. بر همین اساس در آن سال جف را آقای سال نامیدند.

 

علت شکایت شرکت های والمارت و برانس از آمازون چه بود؟

شرکت ترانس اعتقاد بر این داشته آمازون یک فروشنده کتاب نیست بلکه دلال کتاب است بر همین اساس از این شرکت شکایت کرد اما با گذر زمان توانستند خارج از دادگاه مشکل را حل کنند و همچنین شرکت وال مارت اعتقاد بر این داشت که شرکت آمازون تمام مدیران و نمایندگان قبلیه این شرکت را استخدام کرده و تجربیات این شرکت استفاده نموده. این شرکت هم همانند شرکت قبلی در خارج از دادگاه مشکل را با یکدیگر حل کردند.

کیندل کتاب خوان الکترونیکی

در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار شرکت آمازون کتاب خوان الکترونیکی به نام کیندل را درست کرد‌. به کمک این کتاب خوان افراد کتاب های مورد علاقه خود را دانلود و می خواندند.

 

خرید الکسا توسط آمازون

 

خرید الکسا توسط آمازون

الکسا یک وب سایت است که به تحلیل ترافیک هر سایت می پردازد. بعد از خرید الکسا توسط آمازون مبلغی حدود ۳۳۰ ملیون دلار را برای شرکت آمازون ایجاد کرد.

 

خرید واشنگتن پست توسط آمازون

جف با خرید واشنگتن پست در سطر اول تیترها قرار گرفت. بعد از گذر زمان ۳ ماه روزنامه واشنگتن به بیشترین میزان فروش خود رسید و درامدی بالغ بر ۲۵۰ ملیون دلار را رقم زد‌. در این میان شرکت آمازون برای پیشرفت بیشتر خود اقدام به افتتاح سالن غذا خوردی با نام امازون گو کرد که در ابتدا فقط برای کارکنان شرکت آمازون بود و بعد از مدتی همگانی شد. از قابلیت های این سالن پرداخت همزمان با خروج مشتری بود‌.

یکی دیگر از کارهایی که جف برای انجام دادن در نظر داشت رسیدن سریع بسته های سفارش داده شده در عرض ۳۰ دقیقه توسط رباط ها بود. جف بیان کرد که طی ۴ الی ۵ سال آینده این کار را قطعی می کند.

 

نحوه بسته بندی سفارشات در شرکت آمازون

 

نحوه بسته بندی سفارشات در شرکت آمازون

با پیشرفت جف در حیطه شغلیش عمل بسته بندی سفارشات توسط رباط ها انجام می شود‌. طی این فرایند رباط ها با کامپیوترها کنترل می شوند. از جمله فواید این کار چیدمان بهتر، بهتر کردن سریع تر محصول و اطلاعات دقیق از تعداد محصولات مورد نظر است.

وضعیت اکنون آمازون

با گذر زمان نه تنها از تعداد کارکنان شرکت آمازون کاسته نمی شود بلکه روز به روز افزوده می‌شود. به طوری که طی چند سال از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ هزار کارمند جدید به این شرکت افزوده شده است. این شرکت همانند رود آمازون در حال پیشرفت و اجرای کارهای جدیدتر می باشد و همچنان به قسمت های مختلف کار خود کارهای جدید اضافه می کند.

 

چگونه می توانیم یک داستان برند را ایجاد کنیم؟

دلیل خود را برای ایجاد یک داستان برند در ابتدا تعیین کنید همیشه با دلیل و پشت، کاری که انجام می دهید را شروع کنید، محصول خود را درک کنید، مخاطب خود را درک کنید، مقاوم باشید، یک داستان تجاری معتبر داشته باشید، داستان برند خود را مستند کنید.

 

آیا آمازون یک برند قوی است؟

 

آیا آمازون یک برند قوی است؟

 ارزش مارک آمازون به دلیل شیوع همه‌گیر شدن ویروس کرونا حدود به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس رتبه بندی مشاوره‌ای کانتار،  آمازون موقعیت خود را به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان حفظ کرده و ارزش آن تقریباً به یک سوم افزایش پیدا کرده است و به ۴۱۵ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته رسانده است.

 

چرا برخی آمازون را بد می دانند؟

 

چرا برخی آمازون را بد می دانند؟

برخی آمازون را به عنوان یک نیروی مخرب در دنیا کتاب فروشی می دانند. شیوه های تجاری آن ها توانایی کتاب‌فروشی‌های مستقل و دسترسی به ادبیات مستقل و چند فرهنگی را برای بقا تضعیف می کند. علاوه بر این آمازون برای اقتصاد محلی نیروی کار و جهان نشر مضر است.

 

به چه علت آمازون را بهترین مارک معرفی کردند؟

آمازون بزرگ ترین و موفق ترین خرده‌فروش در جهان غرب است. زیرا آن ها بهترین تجربه مشتری را ایجاد کردند.  

مشتریان هنگام خرید محصولات آنلاین انتظار دارند محصول مورد نظر خود را پیدا کند البته این محصول باید در انبار باشد.

والمارت یا آمازون کدام یک ارزان فروش تر هستند؟

در مورد پایین ترین قیمت ها و ارزش روزمره قیمت، بین آمازون و وال‌مارت رقابت می باشد. اما در این بین والمارت نسبت به ارزان فروشی برنده است. آن ها دریافتند که والمارت نسبت به آمازون ۱۰ درصد ارزان تر می فروشد. به همین دلیل جذب نیرو برای فروش به سمت والمارت بیشتر است.

 

چه عواملی آمازون را منحصر به فرد کرده است؟

چیزی که آمازون را منحصر به فرد کرده است، این است که این شرکت هرگز با ماندن در جای خود، قانع نشده است. این شرکت به عنوان یک خرده فروش آنلاین شروع به کار کرده و اکنون یک قدرتمند در عملیات محاسبات ابری است؛ که شکست پیشنهادات آمازون کیفیت کلی این شرکت را ضعیف نکرده است.

آیا آمازون نقطه ضعفی هم دارد؟

 بله. نقاط ضعف آمازون عوامل استراتژیک داخلی، مدل تجاری قابل تقلید و نفوذ محدود در بازارهای در حال توسعه می باشد.

رقبای آمازون چه کسانی هستند؟

مهم ترین رقبای آمازون

  • فروشگاه‌های آنلاین
  • تلنگر
  • هدف
  •  گروه علی بابا
  • اتو
  •  نتفلیکس
  • والمارت
  • JD

 

چه محصولاتی را نباید از آمازون خریداری کنیم؟

 

چه محصولاتی را نباید از آمازون خریداری کنیم؟

 محصولاتی که به هیچ عنوان نباید از آمازون خریداری کرد موارد زیر می باشد.

  1. باتری ها
  2. برخی از دستگاه های هوشمند
  3. مواد غذایی
  4. تشک ها
  5. میکسرها
  6. کلکسیون محصولات زیبا
  7. جواهر سازی

 

چه عواملی باعث ایجاد یک برند مثبت می شود؟

 ایجاد اعتبار برای ایجاد تصویر مثبت در مورد شرکت شما مهم است شما می توانید با ایجاد یک شبکه قوی و تقویت روابط با مشتریان شرکای تجاری تامین کنندگان و غیره تصویر برند خود را بیشتر بهبود بخشید تا بتواند از آنها بخواهید که کسب و کار شما را توصیه کرده و برند شما را تایید کنند.

 

نوشتن یک نظر

نظر