مزایای داشتن بوم کسب و کار در شغل عکاسی

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 960

مزایای داشتن بوم کسب و کار در شغل عکاسی

 

مزایای داشتن بوم کسب و کار در شغل عکاسی

بوم مدل کسب و کار یک زبان بینابینی برای ارزیابی، تجسم، توصیف و تغییر مدل های تجاری است. این بوم به ما کمک می‌کند تا نحوه ایجاد، ارائه و ارزش گذاری کار خود را به راحتی توضیح دهیم. برای توضیحات بیشتر و کامل تر می توانید مقاله بوم کسب و کار را در سایت پزشک کسب و کار مطالعه کنید.

 

بوم مدل کسب و کار عکاسی به تجسم آنچه که مهم است کمک کرده و نظر کاربران را به سمت توجه به حوزه های کلیدی و اصلی جلب می کند. در این بوم به توصیف کانال ها، ارزش پیشنهادی، جریان درآمد، بخش های مشتری، منابع کلیدی، فعالیت های کلیدی، شرکای کلیدی، هزینه های احتمالی و توصیف کلی کار و تغییرات احتمالی در آن می پردازد.

 

بوم کسب و کار عکاسی چیست؟

 

بوم کسب و کار عکاسی چیست؟

به عنوان یک عکاس ممکن است شما از محصولات یا افراد عکاسی کنید که ممکن است از آن عکس برای فروش محصول و یا سایر خدمات استفاده شود. شما در شغل عکاسی خود می توانید از مدل های مختلف با طراحی های مختلفی استفاده کنید.

عکاسان با کمک بوم کسب و کار هدف اصلی شغل خود را به مشتریان ارائه می دهند. برای مثال در بوم کسب و کار خود انواع خدماتی که انجام می دهند مانند عکاسی مد، عکاسی غذا، عکاسی مکان، عکاسی پرتره، عکاسی محصول، عکاسی کودک، عکاسی مجالس و غیره را به توصیف می کشاند.

بوم کسب و کار عکاسی این امکان را برای افراد ایجاد کرده است که تغییرات احتمالی موجود در شغل خود را به طور کلی برای مشتریان به تصویر بکشند. به طور مثال در برخی مواقع ممکن است با گذر زمان فرد عکاس به حیطه شغلی خود لاین دیگری از عکاسی مثلاً عکاسی طبیعت را اضافه کند. در این بین با کمک این بوم مشتریان از تغییرات شغلی شما آگاه می‌شوند. در ادامه این محتوا به توضیح کاملی از بخش‌های مختلف بوم کسب و کار می پردازیم برای اطلاع و آگاهی بیشتر ما را همراهی کنید.

 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد دلایل داشتن بوم کسب و کار رستوران

 

برای شروع بوم کسب و کار عکاس ۹ مورد اساسی وجود دارد که در ادامه به توضیح کامل آن ها می پردازیم.

  • نقش کانال توزیع در بوم کسب و کار عکاسی

منظور از کانال توزیع در بوم کسب و کار عکاسی توانایی شما برای ارائه خدمات به مشتریان می باشد. شما برای جلب مشتری بیشتر باید از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. به زبان ساده تر شما باید با توجه به نظر مشتریانتان قابل انعطاف و تغییر پذیر باشید. شاید در مواردی این تغییرات کمی برای شما سخت باشد، اما انعطاف پذیری شما با مشتری باعث جلب رضایت مشتری نسبت به شما و افزایش مشتری بیشتر می شود. در این بین برخی از افراد تمایل به عکاسی در محیط کاری، طبیعت یا فضای مورد نظر خود را دارند. شما باید از محیط عکاسی خود خارج شده و با حضور خود در آن مکان ها اقدام به عکاسی کنید. در برخی موارد هم مشتری برای عکس گرفتن به آتلیه شما می آید. توجه شما به مشتری باعث افزایش مشتری شما می شود.

 

ارتباط با مشتری در بوم کسب و کار عکاسی

 

  • ارتباط با مشتری در بوم کسب و کار عکاسی

نحوه ارتباط شما با مشتری در افزایش مشتریان شما بسیار تاثیر گذار می باشد. در ابتدای کار چون هنوز مشتریان با نحوه کارکرد شما و کیفیت کار شما آگاهی ندارند؛ شما برای جلب نظر مشتریان می توانید در ابتدا از دوستان و اقوام کمک گرفته و عکاسی را از این افراد شروع کنید تا بتواند به عنوان مدل به معرفی بهتر کارتان بپردازید.

 

  •  حضور مشتریان در بوم کسب و کار عکاسی

در حیطه شغلی خود مشتریان شما ثابت نبوده و شما از انواع مشتری ها با هدف های مختلف عکاسی مانند طبیعت، عکاسی از کودک، عکاسی از مجالس عروسی، مدل، عکاسی از غذا و غیره برخوردار هستید. اما در این میان بیشترین مشتریان خود را از عکاسی از کودک و مجالس عروسی دریافت می کنید.

 

حتما بخوانید: بوم کسب و کار خیاطی

 

جذب مشتری در بوم کسب و کار عکاسی

 

  • جذب مشتری در بوم کسب و کار عکاسی

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چرا در بین این همه آتلیه عکاسی که در شهرتان وجود دارد مشتری باید به آتلیه شما بیاید. آیا شرایط خاص و ویژه‌ای را برای مشتری خود آماده کرده اید؟ آیا نسبت به سایر آتلیه ها از خدمات ویژه‌ای برخوردار هستید؟

 یکی از عواملی که باعث جذب بیشتر مشتری می شود ارائه خدمات متفاوت نسبت به سایر آتلیه ها می باشد. به طور مثال اگر شما عکس هایتان را با کیفیت بالا و قیمت پایین تر به مشتریان خود ارائه دهید باعث افزایش مشتری می‌شود. در این بین سعی کنید از خدماتی برای افزایش مشتری استفاده کنید که رقبای شما قادر به کپی برداری آن نباشند.

 

  • رسیدگی به فعالیت های اصلی در بوم کسب و کار عکاسی

وقتی هدف شما از ایجاب آتلیه، عکس گرفتن از مکان های مختلف است، پس سعی کنید روی هدف اصلی تان تمرکز کنید و رضایت مشتری را جلب نمایید. در برخی مواقع برخی از مراکز آتلیه عکاسی برای کسب درآمد بیشتر اقدام به کار دیگری از جمله قرار دادن دستگاه کپی در محیط عکاسی خود کرده و ارائه خدمات می دهند. در این مواقع اگر شخص به نیازهای مشتریان سریعاً رسیدگی کند، این کار نه تنها ضرری ندارد، بلکه باعث افزایش سود بیشتر شما می شود. در مواقعی به طور مثال زمان‌هایی که آتلیه شما نزدیک یک سازمان دولتی است بیشتر مشتریان شما برای استفاده کردن از دستگاه کپی رایت شما به شما مراجعه می کنند. در این بین افزایش مراجعه کنندگان باعث توجه پایین شما به مشتریان اصلی خود یعنی مشتریانی که برای عکاسی آمدند می شود. این افزایش جمعیت باعث نارضایتی برخی از افراد شده تا جایی که ممکن است به آتلیه دیگری مراجعه کنند. در این بین سود به دست آمده از دستگاه کپی رایت هر چقدر هم برای شما زیاد باشد باعث به خطر افتادن شغل اصلی شما و کم جلوه کردن آن می شود.

 

  • وسایل مورد نیاز در بوم کسب و کار عکاسی

زمانی که شما تازه یک آتلیه عکاسی را باز می کنید. در ابتدا نیاز به یک دوربین حرفه ای و دستگاه های چاپ عکس دارید. چون در شروع کار پول کمی دارید، ممکن است نتوانید از دستگاه‌های زیادی برخوردار شوید. اما با گذر زمان و افزایش سود بیشتر در این زمینه می‌توانید دستگاه‌های بهتر و با کیفیت تری را در شغل خود قرار دهید. به این روش آپدیت کردن می گویند. یعنی در طی یک زمان مشخص شما با توجه به بودجه خود وسایل تان را تغییر دهید.

 

  • وجود شرکای کلیدی در بوم کسب و کار عکاسی

منظور از شرکای کلیدی بستن قرارداد آتلیه شما با برخی از شرکت ها می باشد. شاید در ابتدای کار به علت شناخته نشدن آتلیه شما هیچ گونه قراردادی بسته نشود، اما با گذر زمان و شناخت بهتر افراد از آتلیه شما این شراکت ها برقرار شود. در صورت برقراری قرارداد بین آتلیه و شرکت های متفاوت باعث برند شدن بهتر آتلیه شما و کسب درآمد بیشتر شما می شود.

 

  • هزینه شروع عکاسی در بوم کسب و کار عکاسی

اگر بخواهیم هزینه ثابتی برای شروع کسب و کارتان در نظر بگیریم کاری اشتباه است. چرا که هر شخص با هدف ارائه خدمات مختلف اقدام به افتتاح آتلیه خود می کند.

 

  • جریان درآمد و نقش آن در بوم کسب و کار عکاسی

در بین اکثر شغل هایی که درآمد مشخص و ثابتی ندارند عکاسی می‌تواند یک درآمد مشخصی داشته باشد مثلاً شما می‌توانید یک نرخ مشخص برای عکس گرفتن چاپ کردن و یا ارائه خدمات متفاوت در نظر بگیرید.

 

سوال؟

آیا بوم کسب و کار عکاسی توانایی آپدیت شدن دارد؟

بله. قرار نیست شغل ما در یک مسیر ساده و تکراری حرکت کند. شاید در ابتدای کار به دلیل شرایط مالی شغل خود را ساده شروع کنید اما می توانید با گذر زمان و پیشرفت مالی شغل خود را آبدیت کنید.

 

علت اهمیت بوم کسب و کار چیست؟

 

علت اهمیت بوم کسب و کار چیست؟

اینکه بتوانیم در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت یک توضیح صریح و واضحی از شغل خود را به مشتریان ارائه دهیم جزو مزیت های داشتن بوم کسب و کار است.

 

علت موفقیت برخی از عکاسان چیست؟

هر آتلیه عکاسی که بوم کسب و کار داشته باشد در شغلش نسبت به سایر عکاسان موفق تر می باشد.

 

نوشتن یک نظر

نظر