موثرترین راه برای جذب مشتریان و فروشی بیشتر

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2836

موثرترین راه برای جذب مشتریان و فروشی بیشتر

مسئله فروش محصول یا ارائه خدمات هسته ی اصلی هر کسب و کاری در بازار رقابتی حاکم بر اقتصاد کشورهای مختلف می باشد. به همین دلیل بودن یا نبودن هر فعالیت اقتصادی منوط به میزان فروش آن می باشد.

 افزایش فروش رابطه ی مستقیمی با رضایت مشتریان از کالا و خدمات دارد. به عبارت دیگر کسب و حفظ رضایت افراد از محصولات و خدمات ارائه داده شده مهمترین عامل افزایش فروش در هر کسب و کار اقتصادی می باشد. همانطور که مطلع هستید روش های افزایش فروش، با تغییرات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی دچار تغییر و تحولات بسیار فراوانی شده است. به همین سبب به مهمترین راه کارهای عملی و موثر برای فروش بهتر در کسب و کار را به صورت خلاصه و کاربردی توضیح خواهیم داد.

راه های موثر جهت فروش و جذب مشتریان

برتری کیفیت بر کمیت:

یک فروشنده حرفه ای بیش از اینکه بر قیمت کالا و خدمات تاکید کند بر کیفیت محصولات و خدمات برای جلب اعتماد و احساس رضایت مشتری تاکید می کند همچنین به جای اینکه بر افزایش تعداد مشتریان بالقوه تاکید کند بیشتر زمان خود را صرف مشتریان بالفعل می کند تا به هدف اصلی خود یعنی فروش محصولات و خدمات برسد. پس فقط زمانی قیمت کالای خود را افزایش دهید که توانسته باشید ارزش کالا خود را افزایش دهید تا میان کالا و خدمات شما و کالا و خدمات دیگران تفاوت های چشم گیری در میان مشتریان ایجاد شود.

مشاوره برای خریدی برتر:

معمولاً افراد در انتخاب محصولات و خدمات دچار سردرگمی می شوند، یک فروشنده حرفه ای فارغ از اینکه مشتری از او کالایی را تهیه بکند یا نکند، بهتر است مراجعین را در انتخاب بهترین محصول و خدمات با کمترین هزینه کمک کند. به طور نمونه به مراجعین آموزش دهد که به هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنند و چه معیارهایی را برای انتخاب کالا برگزینند. 

پاسخ به پرسش های مشتری:

عموماً مشتریان شما، سوالات بسیاری در مورد محصول مدنظر خود در ذهن دارند، سعی کنید حتی قبل از اینکه او پرسش های خود را مطرح کند پیشاپیش با طرح این پرسش ها به آن ها پاسخ دهید، اینکه چرا محصول شما بهتر از رقبای دیگر است؟ چرا قیمتش مناسب تر است؟ چرا باید محصول ما را تهیه کنند؟ و...

حتما بخوانید: مشتری کیست؟ آیا شناخت دقیقی از مشتریان دارید؟

حفظ مشتریان و جذب مشتریان جدید:

 یک فروشنده حرفه ای تمام تلاشش را در جهت حفظ مشتریان خود می بایست انجام دهد چراکه هزینه جذب یک مشتری بطور میانگین 8 برابر بیشتر از حفظ یک مشتری قدیمی است. در هر کسب و کاری بخشی از مشتریان دیگر مایل به خرید کالا و خدمات از شما نمی شوند می بایست دلایل آنها را بررسی کرد چرا که جذب یک مشتری قدیمی مزیت بالاتری نسبت به یک مشتری جدید دارد.

پیگیری های پس از خرید:

یقین داشته باشید که مشتریان شما می توانند بهتر از شما دیگران را ترغیب به خرید از فروشگاه شما بکنند به همین دلیل از تمام مشتریان تان شماره تماس دریافت کنید چند روز بعد با آنها تماس بگیرید و از آنها بابت خریدشان تشکر کنید و درخواست معرفی و تبلیغ محصولاتتان را برای افراد دیگر، داشته باشید.

دادن هدیه به مشتری:

به تمام مشتریان خود حتی اگر خریدی از شما نکردند هدیه ای بدهید که برای شما حداقل هزینه را داشته باشد، بطور نمونه فایلی را جهت راهنمایی خرید محصول برای او ارسال کنید یا فیلمی از نحوه ی استفاده از محصولات در قالب یک CD به او هدیه دهید.

در پزشک کسب و کار بخوانید: فروش در کسب و کار به چه معنی است؟

پیشنهاد محصولات دیگر:

به تمام مشتریان کالاهای قیمت مناسب تان را پیشنهاد دهید و آنها را در خرید محصول قانع کنید، یا حتی می توانید به جای دادن تخفیف محصولی را به عنوان هدیه به او بدهید.

 ارتباط صمیمی با مشتری:

 در آخر مهمترین روش برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود ارتباط صمیمی با مشتریان می باشد، از آنها با کمترین هزینه مثل دادن یک شکلات پذیرایی کنید به فرزندانشان محبت کنید، اکثر مشتریان با اعتماد به فروشنده به کیفیت و قیمت محصولات و خدمات او هم اعتماد می کنند.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر