آشنایی با برترین شیوه‌های بازاریابی مدرن

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 2052

بازاریابی مدرنامروزه باتوجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات به وجود آمده است، برای اینکه در بازار رقابت باقی بمانید و بتوانید با شرکت‌های بزرگ رقابت کنید، بهتر است در مورد مدیریت بازاریابی اطلاعاتی بدست بیاورید و از آن‌ها در کسب و کار خود استفاده نمایید، بنابراین ما در این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار سعی برآن داریم که در مورد برترین شیوه‌های بازاریابی مدرن توضیح دهیم پس لطفا تا آخر این نوشتار با ما همراه باشید.

بهترین تکنیک‌های بازاریابی نوین

در ابتدا با یک تعریف کوتاهی از  بازاریابی مدرن شروع می‌کنیم. بازاریابی مدرن یعنی، حرفه ای مابین تولید کننده و مشتریان است که به شیوه ای نوین و مدرن ارتباط بین آن ها را شکل می دهد و در این زمینه تکنیک‌های جدیدی وجود دارد که به رشد کسب و کار شما کمک می‌نماید. امروزه بازاریابی در حال یکپارچه‌تر شدن است، به گونه‌ای که برای رشد و موفقیت در کسب و کار نباید به یک شیوه بازاریابی اکتفا کرد و بهتر است که ترکیبی از آن‌ها را اعمال نمایید تا بتوانید یک کمپین بازاریابی قدرتمند آنلاین و آفلاین ایجاد کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرمارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذاران یکی از شیوه‌های بازاریابی مدرن می‌باشد و به بازاریابی کالا‌ها و محصولات از طریق افراد مشهور و معروف گفته می‌شود، چراکه تبلیغ محصولات یک سازمان یا یک شرکت توسط افراد مشهور، موجب دیده شدن محصولات آن شرکت می‌شود و همچنین احترامی را از طرف مردم برایشان به ارمغان می‌آورد. تاثیر این بازاریابی به مشابه بازاریابی دهان به دهان می‌باشد اما به توصیه‌های صریح تکیه نمی‌کند.

زمانی که یک محصول از طریق فرد یا سازمان معتبری معرفی شود، بدبینی‌های حاصل از محصول از بین می‌رود و افراد با اطمینان خاطر بیشتری کالاهای مورد نیاز خود از آن برند تهیه می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: مدیریت و استراتژی بازاریابی

ویدئو مارکتینگ

یکی دیگر از شیوه‌های بازاریابی مدرن بازاریابی ویدئویی می‌باشد در این نوع بازاریابی، امکان انتقال اطلاعات در حجم زیادی را دارید؛ به گونه‌ای که به مشتریان امکان مرور سریع کالاها و محصولات را می‌دهد، بدون اینکه وقت زیادی را صرف مطالعه متن تبلیغات نمایند، در کمترین بازه‌ی زمانی مشتری از طریق یک فیلم کوتاه جذاب به اطلاعات مورد نیاز خود دست می‌یابد.

بنابراین با این روش می‌توانید هر گونه اطلاعاتی را در کوتاه‌ترین زمان و به آسانی در اختیار کاربران خود قرار دهید.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی به این معنا است که محصولات و کالا‌ها از طریق افراد به صورت کلامی یا توسط اینترنت و ایمیل به اشتراک گذاشته می‌شود. این بازاریابی از طریق مخاطب‌های خود به سرعت همانند یک ویروس گسترش می‌یابد و همچنین ریشه در بازاریابی دهان به دهان دارد. برای استفاده از بازاریابی ویروسی باید استراتژی خوبی را طراحی کرده و ذهنی خلاق و آماده داشته باشید.

کانتنت مارکتینگ

بازاریابی محتوایی یکی دیگر از شیوه‌های بازاریابی مدرن می‌باشد که به ایجاد و توزیع محتوای ارزنده و جذاب برای حفظ کاربران کمک می‌کند و در نهایت به سمت عملکردی سودآور مشتری را سوق می‌دهد. در این نوع بازاریابی شما محتوای مفید و واقعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهید به گونه‌ای که باعث حل مشکلات آن‌ها می‌شوید. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر و مشهور مانند مایکروسافت، سیسکو و... از این سبک در کمپین بازاریابی خود استفاده می‌کنند و همچنین برای مشاغل کوچک نیز جذاب می‌باشد.

گوریلا مارکتینگ

بازاریابی چریکی جزئی از شیوه‌های بازاریابی مدرن که از تاکتیک‌های غیر متعارف و غافلگیرانه برای تبلیغات محصولات و کالاها استفاده می‌نماید و همچنین برای جلب توجه بیشتر مشتریان روش‌های منحصر به فرد و غیر مستقیم را به کار می‌برد و نسبت به دیگر تکنیک‌ها از هزینه پایین‌تری برخوردار است و هدف اصلی آن دستیابی به حداکثر درآمد با حداقل منابع می‌باشد. این بازاریابی نیز برای کسب و کار‌های کوچک بسیار مناسب است.

بازاریابی شخصی سازی شده

یکی دیگر از بهترین‌شیوه‌های بازاریابی مدرن، بازاریابی شخصی سازی شده است. در این نوع بازاریابی شما محصولات و کالا‌های خود را متناسب با علاقه مشتریان طراحی و تولید می‌نمایید، چراکه علاقه هر فرد با فرد دیگری متفاوت می‌باشد و سازمان‌ها برای اجرای این بازاریابی، محتوای شخصی سازی شده را از طریق جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن‌ها بدست می‌آورند و به مشتریان تحویل می‌دهند. هدف آن درگیری مشتریان آینده‌نگر می‌باشد.

 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

سوشال مدیا مارکتینگ نوعی بازاریابی آنلاین می‌باشد که از طریق شبکه‌های اجتماعی چون اینستا‌گرام، توییتر، فیسبوک و... به بازاریابی می‌پردازد. هدف این بازاریابی تولید محتوایی می‌باشد که کاربران از طریق رسانه‌های اجتماعی خود منتشر می‌نمایند و به دیده شدن بهتر شرکت و برند کمک می‌کنند. این بازاریابی راهی برای جذب بیشتر مشتریان جدید، ارتباط با مشتریان سابق و ... می‌باشد و همچنین به آن بازاریابی دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی نیز گفته می‌شود و ابزاری را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد که از طریق آن بتوانند تلاش‌های خود را بسنجند.

بیشتر بخوانید: چگونه در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنیم؟

 

بنابراین افزایش دانش در زمینه بازاریابی موجب می‌شود شما کسب و کار خود را گسترش دهید، در این نوشتار در مورد بهترین شیوه‌های بازاریابی مدرن توضیح و همچنین چند مورد آن را برای شما نام برده و به صورت خلاصه بیان کردیم. پس پیشنهاد می‌کنیم با دقت این نوشتار را مطالعه بفرمایید. از اینکه تا انتهای این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار با ما همراه بودید بسیار خرسندیم و خوشحال می‌شویم نکات خود را در زمینه این موضوع در اختیار ما قرار دهید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر