پزشک کسب وکار؛ درمانگربیماری رکود اقتصادی

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2255

پزشک کسب وکار؛ درمانگربیماری رکود اقتصادی

 

بنیانگذار پزشک کسب و کار درایران با اشاره به نقش پر رنگ پزشک کسب وکار در موفقیت تضمینی شرکت ها و واحدهای صنفی کشور بیان داشت : رویای داشتن یک کسب و کار پر سود و پر  درآمد آرزوی هر فردی است. اما راه اندازی یک کسب و کار سودآور سخت و طاقت فرسا است. تنها داشتن یک اشتباه کوچک باعث می شود که سرمایه  و رویاهای شما تا مرز نابودی پیش برود. از همین رو برای شروع یک کسب و کار باید با یک مشاور و متخصص در این زمینه مشورت کرد.

سید احمد سیدی مطلق بنیان گذار پزشک کسب و کار با اشاره به تجربیات خود در راستای لزوم مشاوره برای موفقیت کسب و کار بیان کرد: مشاوران کسب وکار در حال حاضر بیشتر در حوزه آموزشی  انگیزشی فعالیت دارند به همین دلیل پس از بررسی و پژوهش های فراوان در طی پنج سال گذشته به این نتیجه رسیدم که پزشک کسب و کار می تواند با شناسایی دقیق بیماری های کسب وکار نسبت به درمان ودر نتیجه سوددهی آن تاثیر مستقیم داشته وحتی تضمین بدهد.

وی در ادامه افزود: یکی از ایراداتی که به کسب و کار کشور وارد است اینکه بازاریابی وفروش را با هم تلفیق می کنند. این نقص در حل  مشکلات کسب و کار مرا واداشت که با مطالعه  و تحقیق در بخش های مختلف اقتصادی اطلاعات کسب وکار را مورد تحقیق و بررسی قرار دادم. گاهی که با بازاریان و صاحبان مشاغل گوناگون به بحث  و مشاوره در زمینه اقتصادی می پرداختم، متوجه می شدم که مشکلات کسب و کار تنها مختص من نیست  و در بسیاری از کسب و کارها معضلات مشابهی وجود دارد که حتی با وجود انجام مشاوره تغییر قابل ملاحظه ای در بهبود وضعیت نداشته است.

دکتر سید احمد سیدی مطلق در ادامه بیان کرد:  سعی کردم که برای حل مشکلات کسب و کار چندین ایده که از مشاوران کسب و کار آموخته بودم را با توجه به تجربیات خودم اجرا کنم به همین دلیل چندین تکنیک را با یکدیگر تلفیق  و اجرا کردم  و این بار تا حد زیادی نتیجه گرفتم.  

بنیانگذار پزشک کسب و کار تصریح کرد:  پس از مدتی که به صورت جدی پیگیر رفع معضلات کسب و کار بودم متوجه شدم که درمان های اقتصادی شباهت بسیار زیادی با درمان آناتومی بدن انسانی دارد  و همانگونه که یک پزشک نیاز به عمل جراحی را برای حصول سلامتی به انسان پیشنهاد می دهد، بسیاری از کسب و کار ها نیز به درمان  و حتی عمل جراحی نیاز دارند.

سیدی مطلق در ادامه افزود: در حال حاضر بسیاری از کسب و کار ها دچار بیماری هستند  و باید درمان شوند  و پس از اقدامات لازم برای درمان آن ها سلامتی حاصل می شود  . اما بسیاری از کسب و کارها نیز دچار بیماری لاعلاج هستند و قابل درمان نیستند  و در این شرایط بهتر است اعضای سالم خود را اهدا کنند. چرا که هر چه بیشتر سعی در درست کردن یک کسب  وکار با بیماری لاعلاج تلاش کنیم مشکلات خیلی بیشتری را رقم خواهد زد.

 

نوشتن یک نظر

نظر