اندازه کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 5276

اندازه کسب و کار (قسمت دوم)

کسب و کارها در همه اشکال و اندازه ها آمده است. در این مطلب،  برخی از انواع مختلف کسب و کار بر اساس اندازه را مورد بررسی قرار داده ایم و سید احمد سیدی مطلق با شما درباره ی استانداردهای اندازه در کسب سخن خواهد گفت.این مقاله نشان می دهد که تا چه حد، اندازه ی کسب و کار بر سودآوری تاثیر می گذارد، اما در عمل، مدیران اغلب می توانند تصمیم هایی را که در طول زمان متوسط تا بلند مدت تاثیر می گذارند، اتخاذ کنند. در کوتاه مدت آنها با تنظیم موجودیت خود، همیشه با تقاضا در بازار محدود می شوند. زیرا ممکن است در ابتدا نیز توانایی گسترش فعالیت های تجاری را شرکت شما داشته باشد اما بازار به آن میزان از حجم کالای تولید شده، نیاز نداشته باشد.

تمام مشاغل دارای دو نوع هزینه هستند: هزینه های ثابت و هزینه های متغیر و ارتباطی با اندازه کسب و کار ندارد. برای توضیح بیشتر به یک مثال ساده توجه کنید، فرض کنید که مجوز رانندگی با کامیون را داشته باشید و بخواهید خدمات حمل و نقل را اجرا کنید. شما یک کامیون را برای 100،000 میلیون خریداری می کنید و می توانید از آن برای مدت پنج سال استفاده کنید. قبل از رانندگی یک کیلومتر، شما هزینه ثابت 20،000 میلیون در سال را برای پرداخت هزینه تجهیزات اساسی دارید. اقلامی مانند مالیات سالانه و جاده هزینه های ثابت را به 25000 میلیون افزایش می دهد.هر کیلو متر، شما برای تعمیر و نگهداری، لاستیک و غیره (1میلیون) صرف می کنید. بنابراین شما ثابت هزینه 25،000 میلیون و هزینه های متغیر 1 میلیون در هر کیلومتر را دارید. در کوتاه مدت شما باید با این محدودیت ها کار کنید.

فرض کنید محدودیت های فیزیکی این است که شما می توانید حداکثر 75،000 کیلومتر در سال رانندگی کنید. شما می توانید ببینید که سودآوری شما متفاوت خواهد بود با توجه به میزان کاری که انجام می دهید. در طول 5000 کیلومتر در سال، شما هیچ حقوق و دستمزد ندارید. بین 5،001 و 75،000 کیلومتر در سال، هر کیلو اضافی 5 میلیون به درآمد شما اضافه می کند بنابراین درآمد شما یکنواخت افزایش می یابد.

همچنین موضوع این است که آیا کسب و کار کافی در دسترس است؟ به طوری که شما می توانید بدون محدودیت کارتان را گسترش دهید؟ اغلب اینگونه نیست و بسیاری اوقات کار به اندازه دلخواه شما وجود ندارد و مجبور هستید اندازه ی کارتان را به حدی مشخص، متوقف کنید. نکته ی دیگری که برای افزایش اندازه کسب و کار لازم است، این است که شما باید قیمت ها را کاهش دهید. در یک جهان ایده آل شما می توانید قیمت اولیه خود را در مثال کامیون بالا از 5 میلیون برای هر کیلیومتر رانندگی، به کمتر از آن کاهش دهید تا بتوانید پیشنهادات ویژه ای برای کسب و کار اضافی خود را حفظ کنید.

اندازه در سطح کسب و کار فردی و همین طور کارهای بزرگ اهمیت دارد. اثرات اندازه می تواند هم مفید و هم مضر باشد. در مورد مثبت، یک کسب و کار کوچک می تواند ریسک خود را بهتر گسترش دهد ولی باید به ابتکار عمل پر هزینه که می تواند فورا یک کسب را از بین ببرد، توجه کند. در حالی که یک کسب و کار بزرگ می تواند به راحتی خطر گسترش را متحمل شود. همچنین، یک کسب و کار بزرگ می تواند متخصصان داخلی را در اختیار داشته باشد که تخصص های بیشتری را در مورد جنبه های مدیریت کسب و کار به ارمغان بیاورد.

در سمت منفی، تصمیم گیری های کلیدی معمولا در بخش کسب و کار از راه دور انجام می شود. به طور معمول این گروه کوچک (کسب کوچک) با بودجه های تجاری کار می کند که باید در سال قبل مورد توافق قرار گیرد و پس از آن به آن پایبند باشند. و از آنجا که مدیریت مرکزی ریسک در سراسر کار برایش نگران کننده است، با دشواری به کسب کوچک و زیرمجموعه ی خود بودجه اختصاص میدهد.برای پرهیز از اثرات منفی اندازه کسب و کار باید به پزشک مراجعه کنید تا شما را زیرنظر داشته باشد.پزشک کسب و کار اندازه مناسب را به شما پیشنهاد میدهد.

در کسب های بزرگ نیز باتوجه به گستردگی کار، بنابراین گروه های بیشتری نیاز دارند تا نظارت کنند بر کارهایی که در سطح واحد اتفاق می افتد. این لایه های اضافه ، سود نداشته اند، آنها باعث می شوند که فرصت های نوآوری را از دست بدهند و اغلب باعث می شود کارکنان خط مقدم احساس ناامیدی کنند.

 

نوشتن یک نظر

نظر