تفاوت پزشک با مشاوره کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3195

تفاوت پزشک با مشاوره کسب و کار 

بنیان گذار پزشک کسب و کار در کشور با تاکید بر تفاوت ما بین پزشک کسب و کار و مشاوره کسب و کار بیان کرد: فرق یک پزشک کسب و کار با مشاور کسب و کار در این است که تخصص پزشک کسب کار تنها در مشورت دادن و ایده پردازی نیست. بلکه یک پزشک کسب و کار شخصا وارد حریم آن کسب و کار می شود  و نه تنها نسخه سلامت آن کسب و کار را می پیچد بلکه از نزدیک به روند درمان ریشه ای آن نظارت می کند. این موضوع تضمین کننده سلامت یک کسب و کار خواهد بود.

دکتر سید احمد سیدی مطلق در ادامه افزود: در حال حاضر بیزینس کوچ ها  و یا به عبارتی متخصصین کسب و کار فراوانی وجود دارند که تخصصشان تنها در حد مشورت دادن است و برخی نیز در قالب مدرس  مرحله به مرحله مورد مشاوره را راهنمایی میکنند تا در مسیر درست قرار گیرد. تلفیق این دو مورد برای من بسیار جذاب بود  و همین موضوع باعث شد که تمام قد به تحقیق  و تفحص در این مورد بپردازم  و نظریه های خود را در این مورد به ثبت برسانم که موفقیت بزرگی برای من به همراه آورد.

وی در خصوص چگونگی فعالیت خود در زمینه کسب و کار تصریح کرد: نوع ورود ما به مقوله درمان کسب و کار نگاهی متفاوت  و منحصر به فرد است که ما را از دیگر متخصصین و مشاورین کسب و کار متمایز می کند. کمتر مجموعه مشاوره کسب و کار را می توان یافت که در مبحث بیزینس پلن ورود کند  و در صورت لزوم کنارتمامی معضلات و مشکلات یک شغل بایستد و شغل را به جلو هدایت کند.

دکتر مطلق در ادامه بیان کرد:  این فعالیتی است که مجموعه ما به عهده دارد  و به نوعی از صفر تا صد یک شغل را مورد رصد و واکاوی قرار می دهد  و تا رسیدن به جایگاه مورد نظر تمامی فعالیت های آن شغل را زیر نظر دارد حتی زمانی که شغل مورد نظر به سرمایه مالی نیاز داشته باشد شرایطی را فراهم خواهیم کرد که بتوانیم این شغل را به شریان های مالی وصل کنیم .

 

نوشتن یک نظر

نظر