کارآفرین کیست و کارآفرینی چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 6870

کارآفرین کیست و کارآفرینی چیست؟

در محتوای نوشته شده ی گذشته در حوزه ی کارآفرینی، به تاثیر پزشک کسب و کار بر کارآفرینی در اقتصاد بیمار و همچنین تعریف کارآفرینی پرداختیم، و اما در این محتوا، به تعریف جامع تری از کارآفرین و کارآفرینی خواهیم پرداخت.

 

کارآفرین کیست؟

یک کارآفرین فردی است که به آفرینش کارهای کوچک و بزرگ می پردازد و همه ی خطرات و پاداش های سرمایه گذاری اش را خود در بر میگیرد. کارآفرین معمولا به عنوان یک نوآور، منبع ایده های جدید، کالا ها و خدمات دیده می شود.

با توجه به یافته های بنیانگذار پزشک کسب و کار، کارآفرینان در هر اقتصادی نقش کلیدی را ایفا می کنند. کارآفرینان افرادی هستند که مهارت و ابتکار لازم برای پیش بینی نیازهای فعلی و اینده و ارائه ی ایده های جدید به بازار را دارند.

یک کارآفرین کسی است که یک مدل کسب و کار را توسعه می دهد، سرمایه فیزیکی و انسانی لازم برای شروع یک سرمایه گذاری جدید را به وجود می آورد و عملیات آن را انجام می دهد و مسئول موفقیت و یا شکست آن کسب و کار است.

اولین مهارت ها و توانایی هایی که یک کارآفرین به آن نیاز دارد، ابتکار عمل می باشد که با استفاده از آن می تواند ایده ی یک کسب و کار را تغییر دهد یا تبدیل به یک مفهوم بالقوه جدید کند که می تواند در بازار آینده موفق شود. سرمایه گذاران اغلب تمایل به سرمایه گذاری در ایده ها و مفاهیمی دارند که احساس می کنند بازدهی کافی برای سرمایه و سرمایه گذاری خود را داشته باشد. از این رو کارآفرین نیاز به یک ایده ی واقعا جدید و ابتکاری برای سرمایه گذاری جدید دارد.

کارآفرینی چیست؟

 کارآفرینی موتور محرکه ی توسعه ی اقتصادی کشور های توسعه یافته و در حال توسعه است. مهم ترین دلایل کشور ها برای توجه به کارآفرینی، تولید ثروت، اشتغال و توسعه ی تکنولوژی می باشد.

کارآفرینی انجام فعالیت های جدید و ابداع روش های نوین در امور تجاری است. در واقع کار آفرینی فرایند تشخیص فرصت های اقتصادی و راه اندازی کسب و کار جدید می باشد. در کار آفرینی و ایجاد یک کسب و کار نوین یکی از موانعی که سد راه افراد می باشد نداشتن سرمایه کافی برای راه اندازی یک کار جدید است، اما این محدودیت به این معنی نیست که برای شروع کار آفرینی گزینه های دیگری وجود ندارد. در واقع داشته های دیگری در این زمینه لازم است که می توان این کمبود را جبران کرد  مانند: مهارت  واخلاق و دانش بازاریابی.

کارآفرینان افرادی کم یاب و فوق العاده با استعداد در جامعه هستند که بخش های اقتصادی جامعه را رشد و شکوفا می بخشند. از کارافرینان موفق سال 1397 می توان سید احمد سیدی مطلق را نام برد که جزئ کارآفرینان برتر سال شناخته شده است.

سید احمد سیدی مطلق، بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران، با نسخه های راهبردی و مدیریتی و روش های خلاقانه در مسیر پیشرفت کسب و کارها به فردی موفق و برتر در زمینه ی کارآفرینی کسب و کار مبدل شده است.

در اواخر دهه 70 در بسیاری از کشورهای پیشرفته به علت تغییر در ارزش ها و گرایش های جامعه و البته تغییرات جمعیت شناختی، موجی از کسب و کارهای کوچک و افرا  خود اشتغال به وجود آمد. به عقیده ی پزشک کسب و کار، هرکسی که می خواهد برای خودش کار کند به عنوان کارآفرین از او یاد می شود. کارآفرین خطرات و ریسک های یک کسب و کار یا سرمایه گذاری را رهبری، مدیریت و کنترل می کند.

 

نوشتن یک نظر

نظر