پنج ویژگی که بسیاری از کارفرمایان خواهان آن هستند

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2536

ویژگی های  کارمند خوب

سلام سید احمد سیدی مطلق هستم کارآفرین و پزشک کسب و کار؛ میخوام در این محتوا براتون از ویژگی های یک کارمند خوب که هر کارفرمایی به اون نیاز داره  و جزو آرزوهاشه، صحبت کنم. در ادامه با من همراه باشید.

هر کارفرمایی، تجارب ریز و درشتِ بسیاری با کارمندان خوب و بدش داشته است؛ به همین دلیل نظرات خاص خودش را دارد و خواهان پر رنگ  یا کمرنگ بودن بعضی خصوصیات در کارکنان خودش می باشد. و اما میریم سراغ پنج ویژگی برتر:

1) اولین خصوصیتی که کارفرمایان به دنبال آن هستند، هوش است. هووووووش بسیار.

بر طبق مطالعات انجام شده، هوش، مسئول هفتادو شش درصد بارآوری و مشارکت یک کارمند است. در اینجا منظوره من از هوش، توانایی برنامه ریزی، سازمان دهی، طبقه بندی اولویت ها، حل مشکلات و به دست آوردن شغل مورد نظر می باشد. هوش، به سطح شعور و خرد یا توانایی جسمی شما در سر و کار داشتن با کشمکش های روزانه ی شغلی برمیگردد.

2) دومین خصوصیتی که کارآفرینان طالب آن هستند، قدرت مدیریت و رهبری است. مدیریت، اشتیاق و تمایل به پذیرش مسئولیت مسائل حاصله است. مدیریت، توانایی قبول مسئولیت، داوطلب شدن برای ماموریت ها و پذیرش مسئولیت دستیابی به نتایج مورد نیاز آن ماموریت هاست.

نشانه ی یک مدیر خوب این است که هیچگاه خود را توجیه نمی کند. شما اشتیاق و توانایی خود برای مدیریت سازمان را با قبول مسئولیت و تضمین رسیدن به اهداف شرکت و همچنین تعهد به اجرای تمام امور در بالاترین سطح، به تصویر کشیده و اثبات می کنید.

 

حتما بخوانید: مقاله مدیریت زمان در کسب و کارها

 

good worker

3) درستی و صداقت سومین خصوصیتی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند. شاید این ویژگی، مهم ترین ویژگی بلند مدت در زندگی و کار باشد. صداقت، از روراست بودن با خودتان آغاز می شود. این بدان معناست که شما کاملا با خودتان، روابطتان و با دیگران صادق هستید، مشتاقانه نقاط قوت و ضعف خود را می پذیرید، اشتباهات خود را در گذشته تایید می کنید، وفاداری را به تصویر می کشید و هرگز هیچ نکته ی منفی یی راجع به کارفرما یا همکاران قبلی خود نمی گویید؛ حتی اگر از شغل قبلی تان اخراج شده باشید، هرگز هیچ مطلب منفی یا انتقادی یی مطرح نمی کنید.

4) چهارمین خصوصیتی که کارفرمایان به دنبال آن هستند، خوش برخوردی است. آن ها افراد خونگرم، صمیمی، آسانگیر و کسانی که حس تعاون و همکاری در آن ها قوی است، ترجیح می دهند. کارفرمایان در صدد یافتن افرادی هستند که کاملا در خدمت تیم باشند و به راحتی به گروه بپیوندند.

به عقیده ی من، کار گروهی کلید موفقیت در تجارت مدرن است.

5) لیاقت و شایستگی نیز پنجمین خصوصیتی است که کارفرمایان همواره به دنبال آن هستد. شایستگی، تاثییر فوق العاده ای بر موفقیت شما دارد؛ حتی می توان گفت پایه و اساس هر حادثه ای که در دوران کاری تان اتفاق می افتد، همین صلاحیت و شایستگی است. به زبانی ساده، صلاحیت یعنی توانایی فایق آمدن بر شغلی که فرد مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

در تحلیل نهایی می توان گفت این شخصیت شماست که بیشترین تاثییر را در به دست آوردن یا به دست نیاوردن شغل مورد نظرتان خواهد داشت. وظیفه ی شما این است که با عبرت آموزی از رفتار های دیگران، به کار کردن روی شخصیتتان ادامه دهید.

همچنین برای خواندن سایر مقالات در ارتباط با کسب و کار، می توانید اینجا کلیک کنید و به صفحه ی مقالات سایت پزشک کسب و کار رجوع فرمایید. 

نوشتن یک نظر

نظر