روزنامه ی صنعت معدن و تجارت

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3627

روزنامه نشریه‌ای است که به طور مرتب و منظم تهیه، چاپ و پخش می‌شود و بی هیچ قید و شرطی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. روزنامه نه بیانیه است و نه اطلاعیه و برای روشن ساختن افکار مردم بلکه به نشر اخبار و اطلاعات در زمینه‌های گوناگون و انتقاد و صلاح‌اندیشی در امور عمومی می‌پردازد و شامل اخبار، سرمقاله، ستون های تفسیر، صفحه سرگرمی، گزارش آب و هوا، آموزش آشپزی و... می شود.

روزنامه های امروزی ادامه جزوه ها و اوراق اطلاعاتی است که در قرن هجدهم چاپ و پخش می شد. روزنامه ها، بعد از پایان قرن نوزدهم به صورت روزانه درآمدند و انتشار شدند. آن ها، تحول شگرفی در تاریخ وسایل ارتباط همگانی امروزی به حساب می آمدند، زیرا بسیاری از انواع اطلاعات را  در قطعه ای محدود و قابل تکثیر جای می داد.

روزنامه ها اطلاعاتی را درباره امور جاری، سرگرمی ها و آگهی در یک جا ارائه می کردند. خبر و آگهی به همراه یکدیگر توسعه یافتند، اما در واقع تفاوت های میان خبر، آگهی و سرگرمی در حال تغییرند و تعریف آن ها دشوار است.

روزنامه صمت

روزنامه صمت، با پخش و گسترش اندیشه های نو در واقع وجدان اجتماعی افراد را بیدار می کنند و با آشنا ساختن آنان به اهمیت اجرای برنامه های مهم مملکتی، از جمله برنامه های صنعت (صنعت خودرو، صنایع زیر ساختی، صنعت و پژوهش، صنعت استانها)، برنامه های معدن (صنایع معدنی، چشم انداز معدن، معدن بین الملل، بوررس اوراق کالا و معدن، نفت و گاز) برنامه های تجارت (تجارت و بخش خصوصی، تجارت و اصناف، تجارت استان ها، تجارت و بازار، اقتصاد بین الملل، گردشگری)، توجه سریع و وسیع همگان را به لزوم تحولات اساسی در این بخش ها (صنعت معدن و تجارت) جلب می کنند و آنان را برای شرکت در زندگی عمومی و دفاع از حقوق فردی و اجتماعی و قبول مسئولیت های بیشتر آماده می سازند.

روزنامه صمت

اهداف و مسئولیت اجتماعی روزنامه صمت

۱- مسئولیت اجتماعی خبرنگاران، عکاسان خبری و روزنامه‌نگاران بسیار مهم است. روزنامه‌نگاران مانند همه فعالان رسانه‌ای کشور باید تلاش کنند تا اخبار و اطلاعات معتبر، دقیق و صحیح را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

۲- تصویر عینی و بدون تحریف از اخبار، رویدادها و خصوصاً وضعیت (صنعت، معدن و تجارت) مسئولیت بزرگی برای خبرنگاران (روزنامه صمت) است، مسئولیت اجتماعی و اخلاقی روزنامه‌نگار ایجاب می‌کند که از انتشار اطلاعات نادرست خودداری کند.

۳- ازجمله وظایف روزنامه‌نگاران صمت این است که به حریم خصوصی افراد و شخصیت‌ها احترام بگذارند و تعهد اخلاقی نسبت به ارزش‌های انسانی داشته و از هرنوع توجیه، تحریک، بی‌احترامی و شکستن معیارهای اخلاقی در قبال افراد جلوگیری کنند.

۴- روزنامه صمت، روزنامه‌ای تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که از نقد در این حوزه استقبال کرده و صرفاً به مسائل اصلی در جهت حمایت از این بخش می‌پردازد.

۵- شعار و هدف اصلی روزنامه صمت حمایت از تولید ملی است.

 

با ما در پزشک کسب و کار همراه باشید...

نوشتن یک نظر

نظر