انواع کسب و کارهای اینترنتی

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 3190

اناع کسب کار اینترنتی

 

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم کارآفرین و بنیانگذار گذار پزشک کسب و کار در ایران؛ از اینکه در یکی دیگر از نوشتارها مرا همراهی میکنید بسیار خرسند هستم.

آیا به راه‌اندازی یک کسب و کار علاقه دارید؟ ممکن است کار ترسناکی به‌نظر برسد که از عهده‌اش برنمی‌آیید، اما با خواندن این مطلب و دانستن انواع کسب و کارهای اینترنتی می توانید در این راه قدم بردارید و از گزینه های زیادی که اینترنت و فضای مجازی در اختیارتان می گذارد نهایت استفاده را ببرید.

در محتوا نوشتاری که در گذشته در سایت پزشک کسب و کار، درباره ی کسب و کارهای اینترنتی برایتان منتشر کردیم، با این مفهوم به صورت کامل آشنا شدید. برای ایجاد کسب و کار اینترنتی نیازی به داشتن سرمایه مالی زیادی نیست. تا زمانی که علاقه و اشتیاق، تعهد، استعداد و مهارت لازم را داشته باشید کسب و کار اینترنتی شما توجه لازم را در بازار هدف جلب خواهد کرد.

کسب و کار اینترنتی را میتوانیم به ۲ دسته کلی تقسیم بندی کنیم:

  • دسته ی اول کسب‌ و کار اینترنتی که شخص راه اندازی میکند و شروع به فعالیت‌ در حوزه کسب درآمد از طریق اینترنت یا هر کسب و کار اینترنتی انجام می‌ دهد.
  • دسته ی دوم فعالیت به‌ عنوان نیروی متخصص با سایر سایت‌ های مشابه، به‌ صورت حضوری یا غیر حضوری.

 

شما باید بدانید که چه کسب و کار آنلاینی برای شما سود آور است زیرا کسب درآمد از طریق سایت های کلیکی شما را به درآمد نمی رساند، بلکه فقط زمان شما را تلف می کند و این نوع کسب و کارها، جزء کسب و کارهای اینترنتی به حساب نمی آیند، چون هیچگاه به درآمد پایدار منجر نمی شوند، برای رسیدن به یک کسب و کار اینترنتی پایدار، شما باید یک وب سایت را برای خودتان راه اندازی کنید. برای اینکه بتوان کسب و کاری موفق در اینترنت ایجاد کرد باید مبتکرانه اقدام نمود؛ اما از میان مدل های کسب و کار در بستر اینترنت می توان به پنج نوع مهم و اساسی اشاره کرد:

کسب و کارهای فروش و عرضه ی کالا:

از میان انواع کسب و کارهای اینترنتی می توان به فروش، عرضه کالا و محصولات مختلف اشاره کرد که خود به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم طبقه بندی می شوند. از نمونه های فروش مستقیم در کسب و کار اینترنتی می توانیم به سایت پرشین لاک اشاره کنیم که از زیر مجموعه های سایت پزشک کسب و کار می باشد و توسط تیم ما راه اندازی و اداره می شود.

ارائه و فروش خدمات در کسب و کارهای الکترونیکی:

در میان انواع کسب کار اینترنتی پولساز و موفق می توان به فروش و عرضه خدمات اشاره کرد.

آموزش تولید محتوا  در کسب و کار اینترنتی:

تولید محتوا یکی دیگر از مدل های مختلف کسب و کار اینترنتی شناخته می شود که امروزه نیز از طرفداران بسیاری برخوردار است. تولید محتواهای متنی، ویدیویی، صوتی و همچنین گرافیکی در این دسته بندی قرار می گیرند. برای آشنایی و مطالعه ی بیشتر در حوزه ی تولید محتوا و بازاریابی محتوا پیشنهاد میکنم اینجا کلیک کنید تا به قسمت وبلاگ مربوطه مراجعه فرمایید.

نویسندگی هم یکی از انواع کسب و کار اینترنتی است!

اگر شیوه نوشتن شما طوری باشد که در عرض چند ثانیه یک مطلب غیرقابل فهم پر از کلمات سخت می‌نویسید، این مورد برای شما مناسب نیست اما اگر مهارت کافی برای ارسال پیام مورد نظرتان را به روشی قابل فهم دارید، نوشتن مطلب برای کسب و کارهای مختلف که یکی از مدل های رایج کسب و کار اینترنتی است، می‌تواند شغل پرسودی برای شما باشد. می‌توانید در ابتدا این کار را به صورت پاره وقت یا یکی از انواع کسب و کار اینترنتی خانگی انجام بدهید و بعدا آن را تمام وقت کرده و حتی یک شرکت نویسندگی راه‌اندازی کنید که یکی از انواع کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

مربی‌گری کسب و کار:

آیا تخصص شما به موفقیت کسب و کار افراد کمک می‌کند؟ ارگ پاسخ مثبت است پس مربی‌گری کسب و کار می‌تواند گزینه‌ی مناسب شما باشد. درجایی‌که بسیاری از صاحبان کسب و کار با صنعت مورد فعالیت‌شان آشنا هستند، ممکن است به کمک در دیگر زمینه‌های هدایت و مدیریت کسب و کارشان نیاز داشته باشند. بازاریابی، فروش، راهبردهای تحت وب، و غیره. اگر نتایج خوب و تخصص کسب و کاری دارید، می‌توانید از طریق کمک کردن به دیگران در انجام کارهای‌شان درآمدسازی کنید.

در پایان، من اعتقاد دارم شما به نوبه خود انسان متفاوت و منحصر به فردی هستید و قطعا می توانید مدل مناسب خود برای کسب و کار اینترنتی را کشف کنید و درآمدزایی خود را آغاز کنید. امیدوارم از مطالعه ی این مطلب لذت برده باشید و متوجه شده باشید که چه فرصت های بی نظیری برای درآمدزایی از اینترنت و ساخت کسب و کار شخصی مناسب با علایق و توانمندی های شما وجود دارد.

نوشتن یک نظر

نظر