7 عامل موفقیت آمیز در کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 15886

سید احمد سیدی مطلق

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم؛ بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران، کارآفرین و مشاور کسب و کار. در این نوشتار سعی دارم به برخی از مهم ترین اصولی که باعث موفقیت بیشتر کسب و کارها و مشاغل می شود بپردازم و شما را با اصول موفقیت در کسب و کار آشنا کنم. در ادامه با ما همراه باشید.

چه عواملی  سبب می‌شود تا بعضی از کسب و کارها موفق شوند و برخی دیگر شکست بخورند؟ در کسب و کارهای پر مخاطره و پر مشغله امروزی و در بازار اقتصادی امروز کشور، هیچ فرمول موفقیت آمیزی وجود ندارد که صرفا با انجام آن به موفقیت برسید و یک شب بشوید بیل گیتس!!! (بیل گیتس نمونه کارآفرینی موفق و بنیانگذار شرکت مایکروسافت است).

اگر فرمولی بود، ما هرگز داستان های شکست کسب و کار را نمی شنیدیم. اما اگر مروری بر تمام سازمان های موفق کسب و کار کنیم، عوامل مشترکی را در بین آن ها خواهیم یافت.

اصطلاح "عوامل موفقیت" می تواند هر کسی را که گرسنه موفقیت است، مشتاق کند تا بیشتر یاد بگیرد. در کسب و کارها، این عوامل به عنوان مراحل پایه تعریف می شوند که شامل اجزای اصلی پیروزی هستند. برای آنکه به یک کسب و کار پررونق برسید باید عوامل اصلی موفقیت در کسب و کار را بشناسید که من در این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار(سام مطلق) سعی کردم برخی از مهم ترین ها را برای شما بیان کنم.

عوامل موفقیت آمیز در مشاغل

1 – هدفمند بودن راه کسب و کار

کسب و کارهای موفق همواره هدف دارند، هیچ راهی را بدون هدف طی نمی کنند و برای رسیدن به اهداف خود همواره در تلاشند. اگر می خواهید به یک کسب و کار موفق تبدیل شوید باید اهداف و طرح کسب و کار خود را تعیین کنید و هیچ روزی را بدون هدف سپری نکنید.

 

2 – داشتن خلاقیت کارآفرینی

اگر می خواهید در کسب و کار خود به اندازه کافی منحصر به فرد و موفق باشید، باید فردی خلاق باشید. خلاقیت انرژی بالقوه کسب و کار شما را افزایش می دهد و فرصت های زیادی را برای شرکت شما ایجاد می کند.

3 – برخورداری از هوش کارآفرینی

شما باید برای مدیریت و مقابله با تمام شرایط احتمالی هوشمند باشید و سخت ترین مشکلات را حل کنید که سازگارترین چیز در کسب و کار شما خواهد بود. اطلاعات شما باعث منحصر به فرد شدن شرکت شما می شود، زیرا این چیزی است که نمی تواند از دیگران کپی شود.

4 –  داشتن اعتماد به نفس و عزن نفس در کسب و کار

اعتماد به نفس و عزت نفس یک عامل مهم و اصلی در موفقیت برای کارآفرینان است. من فکر می کنم که هیچ کس به کارآفرین تبدیل نخواهد شد اگر او اعتماد به نفس و عزت نفس خود را نداشته باشد، خصوصا در رابطه با شروع و مدیریت کسب و کار خود.

 

7 عامل موفقیت آمیز در کسب و کار

5 – رهبری

تمام کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت نیاز به رهبری کار بلد و منظم دارند. رهبری کردن تیم، استخدام کارمندان برای پیشبرد اهداف شرکت، هدایت و رهبری شرکت، پیشبرد اهداف بر اساس بیزینس پلن و طرح کسب و کار، شناخت عوامل موفقیت آمیز برای شرکت و دادن روحیه کار به کارمندان برخی از وظایف مدیریت می باشد.

 

6 – استفاده از تکنولوژی و فناوری در کسب و کار

استفاده از فناوری در کنار نیروی کار باانگیزه، می‌تواند به کاهش رکود در کسب‌وکارتان کمک کند. شرکتی که از تکنولوژی برای ایجاد بازارهای جدید، خدمت به مشتریان، افزایش بهره‌وری و توسعه محصول و خدمات جدیدش استفاده می‌کند؛ فرصت خوبی برای رقابت اثربخش دارد. شرکت‌های مجهز به فناوری‌های روز با سطوح کیفیت‌ بهتری نسبت به کسب و کارهای سنتی وارد عرصه رقابت می‌شوند.

 

7 – سخت کار کردن

هر کارآفرینی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باید به سختی کار و فعالیت کند تا بکوشد شرکت را به اهداف موفقیت آمیز خود برساند.

 

با وجود اهمیت تمام موارد بالا، موفقیت در کسب و کار جدید به تیپ شخصیتی کارآفرین برمی‌گردد، کارآفرین در حقیقت رهبر و راهبر کسب و کار است. و در آخر فراموش نکنید که باید در حوزه ای گام بردارید که نگرش شما نسبت به آن صرفا یک کار برای کسب درآمد نبوده و از انجام مکرر آن احساس رضایت و شادمانی به دست آورید.

 

نوشتن یک نظر

نظر