7 استراتژی اثربخش نمودن کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئوی داخلی

  • زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه
  • 990

7 استراتژی اثر بخش نمودن کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئوی داخلی

 

امروزه در دنیای دیجیتال، کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه با هدف بهبود سئوی داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا با کمک این تکنیک مدرن قادرید بازدیدکنندگان سایت را افزایش داده، سپس با بهبود جایگاه خود در گوگل از طریق نظرات کاربران، میزان فروش خود را هم به اندازه چشمگیری افزایش دهید و به سرعت از رقبایتان پیشی بگیرید. ارتباط کامنت مارکتینگ و سئو سایت به صورتی است که در رشد و پیشرفت یکدیگر تأثیرگذارند و به بهبود و درآمدزایی بیشتر کسب و کارها در مدت کوتاهی کمک قابل توجهی می‌کند. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار قصد داریم شما را با تکنیک کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئوی داخلی آشنا کنیم و سپس استراتژی‌های کارآمدی برای کامنت مارکتینگ در سایتتان ارائه ‌دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

تعریف کامنت مارکتینگ

 

تعریف کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی مبتنی بر دیدگاه (Comment Marketing) به معنای بازاریابی دیداری، افزایش نرخ بازدیدکنندگان سایت، بهبود جایگاه در رتبه‌بندی نتایج گوگل و افزایش میزان فروش به کمک نظرات کاربران است اما به طور کلی این تکنیک تعاریف متعددی دارد. در صورتی که شما به یک سایت مراجعه کنید، نظر خود را ثبت نمایید و از این طریق بتوانید برای سایتتان بک لینک ایجاد کنید، در واقع کامنت مارکتینگ انجام داده‌اید و بالعکس این موضوع، در صورتی که در سایت خود قابلیت درج کامنت قرار دهید تا دیگران دیدگاه خود را ثبت کنند، از این روش قادرید به آسانی به بهبود سئوی سایت خود بپردازید. جالب است بدانید که تعداد کامنت‌ها در سایت با بهبود سئو سایت و افزایش رتبه رابطه مستقیم دارد، هر چه تعداد کامنت‌ها در سایت شما افزایش یابد به بهبود سئوی داخلی و افزایش رتبه سایت شما کمک قابل توجهی کرده سپس گوگل صفحه شما را به عنوان یک سایت محبوب درنظر می‌گیرد و در نهایت منجر به ارتقای سایت شما می‌شود.

 

بیشتر بدانید: افزایش سرعت سایت چه تأثیری در سئو دارد و چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهید؟

 

چرا کامنت مارکتینگ اهمیت دارد؟

 

چرا کامنت مارکتینگ اهمیت دارد؟

امروزه در دنیای دیجیتال بخشی به نام کامنت‌ها و نظرات وجود دارد و عرصه‌ای است که در آن هر چیزی ذکر می‌شود. این کامنت‌ها برخی مواقع بدترین دیدگاه‌ها را نشان می‌دهند و بعضی اوقات هم فرصتی برای کسب و کارهای زیرک فراهم می‌آورد. کامنت مارکتینگ با قرار دادن نظر یا دیدگاه در یک پست درست، در زمان مناسب و از روشی صحیح می‌تواند برای سایت کسب و کارتان ترافیک فوق‌العاده‌ای به‌وجود آورد و شما را به مسیر درست هدایت و راهنمایی کند. همچنین کامنت‌های مثبت مزایای دیگری هم برای سایتتان فراهم می‌آورد که فراتر از یک یا چند کلیک بیشتر برای شماست، در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • کامنت مارکتینگ به کسب بک لینک کمک قابل توجهی می‌کند.
  • کامنت مارکتینگ در قسمت نظرات نقشه گوگل نمایش داده خواهند شد.
  • با کمک کامنت مارکتینگ قادرید بهبود سئوی داخلی سایتتان را با پاسخگویی به دیدگاه‌های کاربران افزایش دهید.

 

اهداف کامنت مارکتینگ

 

اهداف کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ جهت دستیابی به سه هدف اصلی ذیل استفاده می‌شود.

کسب بک لینک از طریق کامنت‌گذاری: تکنیک کامنت مارکتینگ روشی کارآمد برای دریافت بک لینک رایگان و فعالیت در سایت‌های دیگر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اکنون گوگل ارزش و اعتبار این بک لینک‌ها را کاهش داده و به شکل قبل چندان مؤثر نیست.

بهبود سئوی داخلی سایت از طریق پاسخگویی به کامنت‌های کاربران: شما با پاسخ به کامنت‌های کاربران و استفاده از دیدگاه‌های آن‌ها قادرید سئو سایت خود را افزایش دهید. از آنجایی که موتور جستجوی گوگل برای فعالیت کاربران خود در سایت‌ها اهمیت بسیاری قائل هستند، اگر در یک سایت کامنت‌های مثبت و رضایت بسیاری در مورد محتوای موجود در آن صفحه باشد، سئوی داخلی سایت شما افزایش یافته و در نهایت سبب افزایش رتبه سایتتان در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

افزایش فروش با هدف‌گذاری در بخش نظرات سایت: یکی از تکنیک‌های مرسوم و نوین جهت افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان، کامنت مارکتینگ است. اگر در بخش دیدگاه‌های سایت شما، بسیاری از کاربران در خصوص ویژگی‌ها و کیفیت فوق‌العادۀ محصولات و خدماتتان کامنت گذاشته باشند، بازدیدکننده با ورود به سایتتان و مطالعه این نظرات، اعتماد بیشتری به سایتتان پیدا می‌کنند، برای خرید ترغیب می‌شوند و نهایتاً میزان فروش شما افزایش خواهد یافت.

 

به چه دلایلی کامنت مارکتینگ بر روی سئو سایت شما تأثیر گذار است؟

 

به چه دلایلی کامنت مارکتینگ بر روی سئو سایت شما تأثیر گذار است؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم نظرات کاربران درباره محصولات و خدماتتان سبب افزایش بازدیدکنندگان سایت، افزایش رتبه در نتایج گوگل و افزایش میزان فروش شما خواهد شد. در این بخش قصد داریم به دلایلی که کامنت مارکتینگ بر روی سئوی داخلی سایتتان تأثیر می‌گذارد، بپردازیم.

به‌روزرسانی پیوسته صفحات و بهبود سئوی داخلی سایت: اگر تعداد کاربرانی که برای ثبت نظرات خود به سایت شما وارد می‌شوند، بیشتر باشد به تدریج تعداد این کامنت‌ها افزایش یافته و روزانه صفحات سایت شما به‌روزرسانی می‌شود که در این صورت گوگل تصور می‌کند شما همواره در حال آپدیت صفحه و ایجاد محتواهای جدید هستید. در حقیقت شما با کمک تکنیک کامنت مارکتینگ قادرید به آسانی جایگاه خود را در گوگل به ثبات برسانید و روزانه آن را ارتقا دهید.

افزایش کلمات کلیدی طراحی سایت: عموماً کاربرانی که نظرات خود را در بخش کامنت سایت شما ثبت می‌کنند با این اقدام به صورت ناخودآگاه تعدادی کلمات کلیدی خاص را به سایت شما وارد نموده و با این روش آسان تعداد کلمات کلیدی سایتتان افزایش یافته یا فرض کنید کاربری سوالی را در بخش نظرات سایت شما مطرح کند، ممکن است این سوال ذهن کاربران دیگری را هم درگیر کرده باشد، پس از طریق جستجوی سوال خود در گوگل با سایت شما مواجه خواهد شد؛ از این رو کامنت مارکتینگ سبب بهبود سئوی داخلی سایت شما می‌شود.

تأثیر بر روی الگوریتم رنک برین: تأثیر کامنت مارکتینگ بر سئوی داخلی سایت به صورتی است که گوگل با الگوریتم رنک برین به آنالیز سایت شما می‌پردازد. در صورتی که سیستم نظرسنجی و کامنت‌گذاری را فعال کنید، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما می‌گذارنند و الگوریتم رنک برین مدت زمانی که کاربران در سایت شما هستند (زمان Dwell) را می‌سنجد. هر قدر زمان Dwell سایتتان افزایش یابد، به همان اندازه سئو سایت شما هم بهبود خواهد یافت.

 

مهم ترین استراتژی‌های اثر بخش نمودن کامنت مارکتینگ

 

مهم ترین استراتژی‌های اثر بخش نمودن کامنت مارکتینگ

ما در این بخش قصد داریم استراتژی‌های کارآمدی را برای کامنت مارکتینگ در سایتتان ارائه دهیم.

  • پاسخگویی سریع: شما باید در کمترین زمان ممکن به نظرات و سوالات کاربران خود پاسخ دهید، در غیر این صورت کاربران به سایر سایت‌ها مراجعه کرده و سعی دارند تا پاسخ سوالات خود را در آن سایت‌ها جستجو کنند.
  • ارائه پاسخ کامل، دقیق و هدفمند با بهبود سئو: همانطور که می‌دانید تولید محتوای ارزشمند شاه کلید موفقیت در سئو است ولی اکثر مواقع با کمبود متن یا موضوع مواجه می‌شوید که نظرات کاربران به شما کمک می‌کند تا موضوع مورد مطالعه خود را بهتر بشناسید و در خصوص آن توضیحات تکمیلی ارائه دهید. پس تمام تلاش خود را به‌کار گیرید تا به سوالات کاربران بدون ارجاع به صفحات یا بخش‌های سایت به صورت دقیق و کامل پاسخ دهید. شما با این اقدام، حجم محتوای ارزشمند و نرخ استفاده از کلمات کلیدی را به بهترین شکل ممکن افزایش خواهید داد. اگر پاسخ شما ارجاع به بخشی از مقاله باشد یا به حدی کوتاه باشد که کاربر پاسخ شما را درک نکند، قطعاً از سایت شما ناامید شده و در سایت‌های دیگر به دنبال پاسخ سوالات خود می‌گردد.
  • اطلاع‌رسانی پاسخگویی به سوالات کاربران: شما قادرید از طریق پیامک یا ایمیل کاربران خود را مطلع کنید که پاسخ پرسش‌های آن‌ها را در سایت قرار داده‌اید تا با مشاهدۀ این پیامک یا ایمیل سریعاً به سایت شما بازگردند و همچنین از این روش می‌توانید اعتماد آن‌ها را به سایت خود جلب نمایید.
  • ترغیب و تشویق کاربران به ارسال کامنت در سایتتان: به طور کلی نرخ مشارکت کاربران در بخش نظرات سایت‌ها پایین بوده و اعتماد به نفس لازم برای ارسال نظرات را ندارند؛ از این رو لازم است با ترفندها و طرق مختلف کاربران را به ثبت نظراتشان در سایت خود تشویق نمایید و با استفاده از جملات تشویقی برای ارسال نظراتشان به آن‌ها اعلام کنید که برای نظراتشان ارزش قائل هستید. یکی از روش‌های مؤثر برای ترغیب کاربران به ثبت نظرات این است که در انتهای هر مقاله خود از آن‌ها درخواست کنید تا سوالات خود را از شما بپرسند یا قادرید با سوالات و جملات چالش‌برانگیز آن‌ها را ترغیب کنید تا به سوالات شما پاسخ دهند.
  • خودتان شروع کننده نظرات باشید: معمولاً کاربران به سایتی که در آن هیچ کامنتی ثبت نشده باشد، توجهی نمی‌کنند و این سایت‌ها شانس پایینی برای مشارکت کاربران دارند؛ از این رو نخستین کامنت را در سایتتان ثبت کنید و تمام تلاش خود را به‌کار گیرید که سوالات چالش‌برانگیز مطرح کنید تا کاربران را به ثبت نظرات خود تشویق نمایید. در صورتی که پاسخ‌دهی مطلوبی به نظرات کاربران نداشته باشید یا در ارسال دیدگاه‌ها زیاده‌روی کنید، این تکنیک تأثیر معکوس و منفی بر روی ترغیب کاربران به مشارکت یا بر سئوی سایتتان خواهد داشت.
  • از نظرات منفی هم استقبال کنید: از آنجایی که هیچ محصول یا خدمتی بدون عیب و نقص نیست و مطمئناً مخالفانی خواهید داشت که عملکرد شما را نقض می‌کنند؛ از این رو شما با ارسال یک پاسخ محترم، انتشار یک دیدگاه منفی و شناسایی دلیل ایجاد آن، حس رضایت در فرد معترض را برطرف نموده‌اید و به سایر کاربرانی که به سایت شما وارد می‌شوند، نشان خواهید داد که پاسخگوی نظرات مثبت و منفی هستید.
  • استفاده از تکنیک هیجان‌انگیز من مخالفم را فراموش نکنید: ایجاد فضایی چالشی در سایت و استفاده از تکنیک من مخالفم یکی از روش‌ها مؤثر برای تولید محتوا و کسب نظرات بیشتر است. به عنوان نمونه تصور کنید که در برخی از صفحات سایت دیجی‌کالا کاربران با صدها نظر در حال بررسی و مقایسه محصولات هستند یا با انتشار یک مقاله انتقادی برای یک مجموعۀ موفق یا محصول می‌توانید نظرات بسیاری با محتوایی حتی بیش از 400 کلمه در سایت خود داشته باشید. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که در تکنیک من مخالفم، شروع کننده ماجرا خودتان باشید ولی پاسخگوی همۀ نظرات خودتان نباشید و از کابران درخواست کنید که نظرات مثبت و منفی خود را در بخش کامنت‌گذاری سایتتان بیان کنند ولی هرگز از حریم ادب و احترام خارج نشوید.

 

نتیجه گیری

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از مرسوم‌ترین تکنیک‌های هدفمند سئو در فضای سایت، کامنت مارکتینگ است که بسیاری از صاحبان سایت‌های معتبر از این تکنیک جهت افزایش نرخ بازدیدکنندگان سایت، بهبود جایگاه آن در نتایج گوگل و در نهایت افزایش میزان فروش خود استفاده می‌کنند. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را به طور کامل با تکنیک کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئوی داخلی آشنا کرده و استراتژی‌های اثربخش کامنت مارکتینگ در سایتتان را ارائه دادیم تا جایگاه خود را در نتایج گوگل بهبود ببخشید و میزان فروش را به حد چشمگیری افزایش دهید، از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نوشتن یک نظر

نظر