پزشک کسب و کار چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 4324

پزشک کسب و کار چیست ؟

در بخش بنیان گذار پزشک کسب و کار توضیح دادیم که نگرش آقای سید احمد سیدی مطلق به کسب و کارها، نگرشی سیستمی ا‌ست ...

وقتی مجموعه‌ای را سیستم می‌نامیم که تمامی اجزایش ضمن ارتباط مستمر با یک دیگر برای هدف یا اهدافی مشترک فعالیت هماهنگ داشته باشند.

درست مثل بدن انسان، کارکرد جسم خود را تصور کنید، همین حالا که این متن را از نظر می‌گذرانید چشم‌ها، اعصاب، مغز و پلک‌هایتان به شکل هماهنگ باهم در حال فعالیت‌اند، اگر در این فرایندِ هماهنگ به هر علتی خللی وارد شود، هدف سیستم (یعنی شما)، که در اینجا خواندن متن است، محقق نمی‌شود...

 درست مثل کسب و کارها، که از واحد فروش و بازرگانی تا مدیریت و اتاق فکر یه کسب و کار باید در هماهنگی کامل برای هدفی مشترک فعالیت کنند.

همان طور که گاهی ابتلاء به بیماری‌ها، سیستم بدن انسان را دچار مشکل می‌کند، کسب و کارها هم با امراض ناشی از سیاست‌های غلط تبلیغاتی، مشکلات حقوقی، چارت اداری نادرست و... و ... و ... روبه رو هستند.

هیچ انسانی نمی‌تواند ادعا کند در طول زندگی خود در کره خاکی هیچ گاه مریض نشده و نمی‌شود، هیچ کسب و کاری هم علیه همه‌ی بیماری‌های مختلف عرصه‌ی کارآفرینی واکسینه نشده ... حتی بزرگ‌ترین استارتاپ‌های دنیا هم دائما با مشکلات مختلف کسب دست و پنجه نرم می‌کنند، پس همان طور که برای درمان خود به پزشک مراجعه می‌کنید برای زدودن گرد بیماری از شغلتان به پزشک کسب و کار محتاجید.

هر انسان از قبل از تولدش به پزشک احتیاج دارد، بله؛ تعجب نکنید! امن‌ترین راه برای فرزندآوری مشورت با پزشک خانواده پیش از شکل‌گیری نطفه است.کسب و کار شما هم برای تولدی سالم به نظارت و مشورت پزشک کسب و کار نیاز دارد؛ ازین رو داشتن ایده تنها ابزار برای ساختن بنای یک کسب و کار موفق نیست.

در عبارات بالا حرف از پزشک خانواده به میان آمد، بگذارید اضافه کنم که وظیفه‌ی پزشک کسب و کار خیلی شبیه به پزشک خانواده است،زیرا هر دوی آن‌ها به طور دائم از بدو تولد تا بعد از دوران بلوغ، مراجعین خود را تحت نظارت دارند.

گفته شد که کسب و کار‌ها مثل بدن انسان فعالیت می‌کنند، این تشبیه کسب و کار به انسان به طور جزئی‌تر هم ممکن است؛ تمامی اجزای بدن انسان باهم هماهنگ اند، دست و پا و مغز و قلب، همه به هم مربوط‌اند و برای اهدافی به شکل هماهنگ فعالیت می‌کنند... در هر کسب و کار این اتاق فکر یا واحد ایده پردازی است که یک کسب و کار را از بقیه‌ی هم صنفی‌هایش متمایز می‌کندو باعث خلق راه‌های جدید سودآوری می‌شود، (همان طور که نحوه عملکرد مغز انسان، اصلی‌ترین تفاوتش با بقیه جاندارهاست) انسان با قدرت ذهن و تفکر خودش طی هزاران سال به نقطه امروزش رسید درحالی که بقیه جانداران بدون هیچ تفاوتی همواره به یک شیوه ثابت زندگی کرده‌اند. اتاق فکر یک کسب و کار، عنصر خلاقیت را وارد فرایند و چرخه‌ی تولید محصول یا ارائه خدمات می‌کند، بنابراین مغز کسب و کار اتاق فکر یک کسب و کار است.

واحد مدیریت - قلب- خون رسان هر کسب و کار تلقی می‌شود (قلب کسب و کار)

، واحدهای فنی -تحقیق و توسعه (دست چپ) - تبلیغات و روابط عمومی (دست راست) دست‌های کسب و کارند. واحد فروش (پای چپ) و بازاریابی (پای راست) تکیه‌گاه و پاهای کسب و کارها برای پیشروی به سمت قله‌ی سود هستند

در همین سایت توضیحات بیشتری را در رابطه با اعضای کسب و کار پیدا می‌کنید.

اگر می‌خواهید از سلامت کامل کسب و کارتون مطمئن شوید یا ایده‌ی خود را به شغل تبدیل کنید یا هنوز نتوانسته‌اید ایده پردازی کنید؛ همین حالا به پزشک کسب و کار مراجعه کنید. خدمات پزشک کسب و کار کالبد کسب و کار شما را از هر بیماری نجات خواهد داد.

 

نوشتن یک نظر

نظر