انواع خدمات اینترنتی

  • زمان تقریبی مطالعه 1 دقیقه
  • 10057

انواع خدمات اینترنتی

سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه. سید احمد سیدی مطلق هستم، کارآفرین کسب و کارهای مجازی و غیر مجازی در ایران و همچنین بنیانگذار پزشک کسب و کار؛ با نوشتاری دیگر با موضوع انواع خدمات اینترنتی در خدمت شما هستم. امروزه با توجه به رشد روزافزون اینترنت و فضاهای مجازی، انواع خدمات شکل سنتی خود را از دست داده است و رو به دنیای دیجیتال آورده اند و رشد چشمگیری را در این زمینه داشته اند.

همانطور که در مقاله خدمات اینترنتی چیست توضیح دادم، به ارائه خدمات در بستر فضاهای مجازی و اینترنتی، خدمات اینترنتی گفته میشود. این نوع خدمات، خدماتی دو طرفه هستند که از طریق بستر وب صورت می گیرد و هدف آن ارائه خدمات و انجام سریع امور بدون نیاز به حضور فرد در محل است. از سوی دیگر وابسته به مکان و زمان نیز نیست و هر چه سامانه هایی که برای ارائه خدمات و سرویس درست ارائه شود، رضایتمندی مشتریان افزایش می یابد.

برخی از انواع خدمات اینترنتی در فضای مجازی را می توان به چند بخش زیر تقسیم کرد که عبارت اند از:

1 – پرداخت قبوض

دریافت و پرداخت الکترونیکی قبوض نظیر تلفن ثابت، تلفن همراه، آب، برق و گاز

2 – خدمات بانکی

خدمات بانکی الکترونیکی نظیر مشاهده صورتحساب، پرداخت اقساط تسهیالت، انتقال وجه، مشاهده موجودی حساب و...

3 - پشتیبانی آنلاین

یکی از انواع خدمات اینترنتی، پشتیبانی آنلاین در سایت می باشد.گفتگوی آنلاین این امکان رادراختیار مشتریان قرار میدهد که موارد وابهامات خود رابصورت نوشتاری و زنده مطرح کنند.

4 – خرید بلیط

از دیگر انواع خدمات اینترنتی میتوان به رزرو کردن و خریدن بلیط های مسافرتی و هواپیمایی، بلیط های قطار و اتوبوس، تورهای گردشگری، بلیط های سینما، تئاتر، باغ وحش و .... اشاره کرد.

5 – ثبت نام های الکترونیکی

شامل ثبت نام الکترونیکی انواع کنکورها و آزمون های ورودی به دانشگاه ها، مدارس و آزمون های استخدامی شرکت ها و سازمان ها.

 

نوشتن یک نظر

نظر