نقش مهم خدمات بر کیفیت کسب و کارها

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3829

خدمات

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم، مشاور کسب و کار و راهکارهای فروش و بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران؛ بار دیگر با نوشتاری تحت عنوان خدمات و کسب و کارهای خدماتی و نقش آن بر کسب و کارها با شما همراه هستیم. آیا شما صاحب مشاغلی هستید که عمده فعالیت شرکتتان ارائه خدمات به مشتریان است؟ آیا شما به دنبال جلب رضایت مشتریان خود برای ارائه بهتر خدماتتان هستید؟ اصلا خدمات چیست؟

با ما در ادامه این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار همراه باشید.

امروزه با توجه به ظهور تکنولوژی و افزایش سهم کسب و کارها و محصولات دیجیتال در اقتصاد و بازار، زمان رشد اقتصادهای خدماتی فرا رسیده ادست. به ارائه خدمات و یا سرویس از یک  سازمان یا فرد به سازمان یا فرد دیگری فعالیت خدماتی اطلاق می شود که عموما نا محسوس بوده و مالکیت چیزی را به همراه ندارد. خدمات، غیر قابل لمس بوده و معمولا در معاملات بین کاربران و کارکنان خدمات، منابع فیزیکی، محصولات و یا سیستم‌های توزیع خدمات صورت می‌گیرد و در اکثر اوقات برای رفع مشکلات مشتری به عنوان راه حلی توسط خدمت دهنده ارائه می شود.

"خدمات یا سرویس‌ها به هرگونه فعالیت یا مزیت گویند که از یک طرف به طرف دیگر ارائه می‌شود و لزوماً نامحسوس است و مالکیت چیزی را به دنبال ندارد. یک خدمت، فعالیت یا مجموعه‌ای از فعالیت‌های کم و بیش ناملموس است که معمولاً و نه لزوماً در تعاملات بین مشتری و کارکنان خدمات یا منابع فیزیکی یا کالاها یا سیستم‌های عرضه‌کننده خدمات صورت می‌گیرد و به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتری ارائه می‌شود. (تعریف خدمات در ویکی پدیا) "

امروزه، خدمات به شکلی زندگی ما را احاطه کرده است که همه وقت و همه جا وجود دارند. همین اینترنتی که روزانه مشغول استفاده از آن هستید ین نمونه از این خدمات می باشد. خدمات دیگری مانند سرویس حمل و نقل عمومی، خدمات پزشک کسب و کار، رستوران ها، خدمات ایرانسل و همراه اول، دستگاه های ای تی ام و .... همه مثال هایی از خدمت هستند. این خدمات به اندازه ای زندگی روزمره ما را فراگرفته اند که ما گاهی آنها را نمی بینیم.

انجام دادن خدمات به شکلی احسنت و به شیوه ای به روز و نوین، موجب رضایتمندی مشتریانتان و ایجاد حس وفاداری در مشتری خواهد شد. "وفاداری مشتری بسیار ارزشمند است"

   راه‌های زیادی برای جلب رضایت مشتری و ایجاد حس وفاداری بعد از ارائه خدمات وجود دارد که به مشتری کمک می‌کند به‌طور منظم و با صرف کمترین وقت، بیشترین استفاده را از خدمات شما داشته باشد و به طور مداوم از خدمات شرکت شما استفاده کند. یکی از این راه ها در تماس بودن با مشتری بعد از ارائه خدماتتان است. در‌ تماس بودن با مشتری تنها به نفع شما نیست، به نفع مشتری‌تان هم هست. با این کار شما رابطه ی خود و شرکتتان را با مشتری حفظ کرده و همچنین به مشتری این امکان را می دهید که اگز با مشکلی روبه رو شده است با شما به راحتی در میان بگذارد و مشکلش حل شود.

همچنین یکی دیگر از این راه ها برگذاری کلاس ها و سمینار های آموزشی برای استفاده از خدماتتان است. چه به صورت حظوری و فیزیکال، چه به صورت اینترنتی و آنلاین. این کار باعث افزایش ارزش محصولات شما می‌شوند. آموزش باعث می‌شود مشتری شما را دوباره ببیند و راه بسیار خوبی برای تعامل با مشتری پس از فروش است.

مزایا خدمات

نوشتن یک نظر

نظر