مزایا خارق العاده خدمات پس از فروش در کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2744

مزایا خارق العاده خدمات پس از فروش در کسب و کار

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم؛ مشاور، کارآفرین و بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران؛ در این نوشتار می خواهم شما را با مطلبی با عنوان خدمات پس از فروش آشنا کنم تا بتوانید با رعایت آن ها در آینده کسب و کارتان به اهداف خود برسید یا دست کم بتوانید کسب وکارتان را پیش ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که ارائه خدمات پس از فروش به مشتری، نه تنها به نفع مشتری شما خواهد بود، بلکه به نفع کسب و کارتان نیز هست. راه‌های خیلی زیادی برای ارائه خدمات به مشتری وجود دارد که کمک می‌کند بتوانند بیشترین بهره را از خدمات پیشنهادی شما ببرند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

خدمات پس از فروش چیست؟ می‌خواهید بدانید خدمات پس از فروش، چه تاثیری بر کسب و کارتان خواهد گذاشت؟

خدمات پس از فروش عبارت است از خدمتی که پس از فروش محصول و در جهت کسب رضایت مشتری و اطمینان مشتری از تولید کننده ارائه می شود. به عنوان مثال این خدمات برای مجموعه مشاوره ای پزشک کسب و کار شامل خدمات مراقبت و ایزوله کسب و کار می باشد و یا در مثالی دیگر برای یک شرکت ماشین سازی، انتقال خودرو به تعمیرگاه، تعمیرات با کیفیت، تهیه و توزیع قطعات یدکی و..... می باشد.

تعریف خدمات پس از فروش در ویکی پدیا: تعریف کلاسیک خدمات پس از فروش عبارت است از ارائه خدمات، پشتیبانی و قطعات یدکی بعد از انجام یک فروش اولیه. این خدمات در ارائه ماشین آلات پیچیده مانند وسایل نقلیه موتوری که اغلب به تعمیر و نگهداری منظم احتیاج دارند، را شامل می‌شود. اگر بخواهیم از این تعریف استفاده کنیم آن وقت این تعریف فقط برای محصولاتی که دارای بعد فیزیکی هستند کاربرد خواهد داشت آنگاه برای فعالیت‌های خدماتی این تعریف کاربرد نخواهد داشت.

به علت توجه زیاد خریداران به خدمات پس از فروش، شركت ها سعی دارند با معرفی امكانات خدماتی خود، مشتریان و رضایت آنها را مورد توجه قرار دهند. به همین جهت برای افزایش توانایی ارائه خدمات موثر به مشتریان، برنامه ای باید صورت پذیرد که شامل چند مرحله زیر می باشد:

  • معرفی اهداف خدمات
  • توقعات مشتریان را درک کنیم
  • ارائه گارانتی برای اطمینان بیشتر مشتری از محصول که خود نوعی موثر از خدمات پس ازفروش می باشد.
  • دسته بندی واولویت بندی مشتریان
  • تعهد به ارائه مداوم خدمات
  • ایجاد ساختاری بنیادی جهت ارائه خدمات
  • اندازه گیری میزان رضایت مخاطبان و مشتریان
  • اقداماتی در جهت جستجو و شناسایی شكایت كنندگان

 

انواع خدمات پس از فروش:

1- پشتیبانی 24 ساعته مشتریان

۲- پیگیری کامل مراحل خرید مشتری و ارائه راهنمایی آنلاین در صورت نیاز

۳- ارائه سیستمی برای شکایات مشتریان

۴- ارائه و اعلام تخفیف ها و پیشنهادات ویژه

و ......

چرا خدمات پس از فروش مهم و کارآمد است؟

خدمات پس از فروش نقش مهمی را در رضایت مندی و حفظ مشتری ایفا می کند و موجب به وجود آمدن مشتریان وفادار می شود. خدمات پس از فروش یکی از عوامل مهم در رضایت مندی مشتری به  حساب می آید که در نهایت سبب رشد و شکوفایی کسب و کار خوئتان خواهد شد.

خدمات پس از فروش

 

نوشتن یک نظر

نظر