روانشناسی تبلیغات چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4544

روانشناسی تبلیغات

روانشناسی تبلیغات چیست؟

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم، مشاور و بنیانگذار مفهوم پزشک کسب و کار در ایران؛ اینبار با مقاله ای دیگر در حوزه ی تبلیغات کسب و کار در خدمت شما هستم. امروزه تبلیغات تنها در مجلات، تلویزیون، رادیو، روزنامه و اینترنت وجود نداشته و در واقع شامل تمام چیزهای اطراف ما خواهند شد. تبلیغات در کسب و کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که همواره مورد توجه صاحبین کسب و کار قرار گرفته است و در صورت مفید بودن استراتژی تبلیغات، موجب معرفی برند شما به عموم مردم خواهد شد.

آیا تا کنون در میان تبلیغات تلویزیونی، تبلیغی را دیده اید که احساسات شما را به شدت برانگیزاند و بسیار تکان دهنده باشد؟ در گذشته بدست آوردن توجه مشتریان چندان سخت نبود، چرا که آنها حاضر بودند زمان و توجه خود را بروی تبلیغ شما بگذارند اما تعداد زیاد تبلیغات و صد البته مزاحمت‌های مکرر کار را به جایی رسانده است که اکنون مشکل می‌توان مخاطب را با خود همراه کرد. واقعیت این است که دنیای شلوغ امروزی وقت چندانی برای گوش دادن به حرف‌های شما ندارد، مگر اینکه آنچه برای گفتن دارید به اندازۀ کافی جذاب باشد.

روانشناسی تبلیغات چیست؟

به مجموعه فاکتورهایی که جنبه های روانشناختی مصرف کنندگان را پیش بینی کند، روانشناسی تبلیغات می گویند. تبلیغات محدود به مجلات و روزنامه ها، رادیو، تلویزیون و یا حتی اینترنت نمی باشد، بلکه مربوط به هر آنچه است که اطراف شما را احاطه کرده است. در روانشناسی تبلیغات، تبلیغ شما باید برای ضمیر ناخودآگاه مشتری جذاب باشد.

حتما بخواند: تبلیغات چیست؟

اغواگری روانشناسی تبلیغات

در تبلیغات بحثی وجود دارد به اسم روانشناسی تبلیغات، که با استفاده از آن می توان بر ضمیر ناخودآگاه مشتری تاثیر مثبت گذاشت و مخاطب را مجاب به استفاده از محصول خود کرد. چنانچه آگهی بتواند چنین جلوه دهد که خرید محصولی می‌تواند احتمال بقا، تولید مثل، گردآوری منابع، بهبود عزت نفس، لذت بردن، سازنده و ویرانگر بودن، پاسخگویی به سؤالات، توانایی تقلید قابلیت ها و چهره‌های دلپسند یا کمک به دیگران را بهبود ببخشد، آنگاه احتمال خرید آن کالا توسط مشتری بیشتر خواهد بود.

2 نمونه بارز از تاثیر روانشناسی تبلیغات

1 - فروشگاه های بزرگ

افرادی که برای خرید چند قلم کالا به فروشگاه خود رفته و با سبدی از انواع محصولات از آن خارج میشوند، نمونه بارز این نوع از روانشناسی است.

2 - قانون ارقام گرد

ترفند ۹۹ را می‌شناسید؟ طبق باور عمومی، کم کردن صرفا ۱ هزار تومان از قیمت یک کالا، می‌تواند تمایل مشتری به خرید آن کالا را افزایش دهد. اگر یک کالای ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۹۹ هزار تومان اعلام شود، مشتریان تصور می‌کنند قیمت کالا به ۱۹۰ هزار تومان نزدیک‌تر است تا ۲۰۰ هزار تومان!

از همراهی شما تا پایان این مقاله از سایت پزشک کسب و کار، صمیمانه سپاسگزاریم.

نوشتن یک نظر

نظر