10 مزیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در رونق تجارت

  • زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه
  • 3291

تعریف بازاریابی موبایلی

حدود 90٪ بازاریابان ادعا كرده‌اند كه رسانه‌های اجتماعی موجب شده تا کسب و کارشان در معرض دید گسترده قرار بگیرد و این تنها یكی از مزایای آن است. شبکه‌های اجتماعی اکنون بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است و مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به حدی است که هرکسی که این منبع مقرون به صرفه را اجرا نکند، یک فرصت بازاریابی را از دست داده است. به راحتی می توان دریافت که بازاریابی رسانههای اجتماعی یک عنصر اصلی برای موفقیت در بازاریابی است و بسیاری از بازاریابان با استفاده از این بستر، پتانسیل رشد تجارت را درک میکنند.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با توضیح کامل مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی، سردرگمی شما در کسب و کارتان را کاهش دهیم.

مزایای شبکه‌های اجتماعی

1. افزایش آگاهی از برند

رسانههای اجتماعی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که برای پیوند دادن محتوا و افزایش دید کسب و کار شما استفاده میشوند. اجرای استراتژی رسانه‌های اجتماعی، شناخت برند شما را تا حد زیادی افزایش میدهند، زیرا شما مخاطبان گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان خود را می‌یابید.

 برای شروع کار، پروفایل خود را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید و تعامل با دیگران را آغاز نمایید. ارتباط برقرار کردن افراد با محتوای شما باعث افزایش آگاهی از برند میشود. هر پستی که به اشتراک گذاشته میشود به شبکه جدیدی از افراد معرفی می‌گردد که میتواند آنها را به سمت مشتریان بالقوه سوق دهد و هرچه افراد بیشتری در مورد کسب و کار شما آگاهی داشته باشند، برای تجارت شما بهتر است. شکی نیست که با داشتن یک صفحه در رسانه‌های اجتماعی، برند شما سود زیادی خواهد برد و با استفاده منظم می‌تواند مخاطبان گسترده‌ای را برای تجارت شما ایجاد کند.

 

2. ترافیک ورودی بیشتر

بدون بازاریابی کسب و کارتان در رسانه‌های اجتماعی، ترافیک ورودی شما محدود به مشتریان معمول شما خواهد بود. افرادی که با برند شما آشنا هستند احتمالا همان کلمات کلیدی را که قبلا برای آنها رتبه بندی کرده‌اید جستجو می‌کنند. بدون استفاده از رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی، دسترسی شما به خارج از حلقه مشتریان وفادار سخت خواهد بود. هر شبکه اجتماعی که به ترکیب بازاریابی خود اضافه میکنید، دروازه‌ای به وب سایت شما است و هر مطلبی که شما ارسال میکنید، فرصتی دیگر برای به دست آوردن مشتریان جدید است. با بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی میتوانید تجارت خود را به طرز شگفت‌انگیزی در سراسر جهان گسترده کنید.

3. بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو

بهینهسازی موتورهای جستجو برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر و کسب ترافیک به وب سایت کسب و کار شما بسیار مهم است. با این که که رسانه‌های اجتماعی رتبه‌بندی موتورهای جستجو را مستقیما افزایش نمی‌دهند، بررسی‌ها نشان داده است که بازاریابانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند، به دلیل آن که برندشان بیشتر شناخته شده در رتبه‌بندی موتورهای جستجوی آن‌ها تاثیر گذاشته است. با داشتن رتبه در موقعیتهای برتر برای کلمات کلیدی، انقلابی در ترافیک شما ایجاد میشود و همچنین نتایج مثبتی برای کسب و کار شما ایجاد میکنند. همه از گوگل برای یافتن اطلاعات استفاده میکنند و معمولا پاسخ خود را در صفحات اول نتایج می‌یابند، بنابراین اگر وب‌سایت کسب و کار شما در صدر نتایج موتور جستجو قرار ندارد، احتمالا باید استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را به کار بگیرید. برای این که به خودتان بهترین فرصت برای رتبه‌بندی بهتر از طریق رسانه‌های اجتماعی را بدهید، محتواهایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که کلمات کلیدی مورد نظر در آن‌ها وجود دارد.

در پزشک کسب و کار بخوانید: چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنیم؟

4- نرخ تبدیل بالاتر

با افزایش دید، کسب و کار شما فرصت‌های بیشتری برای تبدیل به دست می‌آورد. هر پست، تصویر و ویدیو ممکن است بینندگان را به سمت وب‌سایت شرکت شما سوق دهد و باعث افزایش ترافیک شود. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کسب و کار شما اجازه میدهد تا از طریق گذاشتن پست‌های جذاب، تأثیر مثبت بگذارند. معرفی برند تجاری در فضایی که افراد در آن با یکدیگر تعامل داشته و پست‌ها را به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند نرخ تبدیل را در کسب و کار شما بهبود بخشد.

5- رضایت بیشتر مشتریان

رسانه اجتماعی یک بستر ارتباطی است. هنگامی که شما در شبکه‌های اجتماعی به سوالات و نیازهای افراد پاسخ می‌دهید، نشان میدهید که به نیازهای بازدیدکنندگان خود توجه میکنید.

هر تعامل مشتری در رسانه‌های اجتماعی کسب و کار شما، فرصتی برای نشان دادن توجه شما به آن‌ها است. چه فردی سوال داشته باشد چه شکایت، رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا موضوع را با استفاده از گفتگوی فردی مطرح کنید.

6. بهبود وفاداری به برند

یکی از اهداف اصلی در تمامی کسب و کارها، توسعه پایگاه مشتریان وفادار است. بنابراین مهم است که به طور مرتب با مصرف‌کنندگان خود تعامل کنید. رسانه‌های اجتماعی فقط به معرفی محصولات برند شما و تبلیغات محدود نمیشوند، بلکه مشتریان این سیستم عامل‌ها را به عنوان یک کانال خدمات میبینند که در آن میتوانند ارتباط مستقیمی با کسب و کار داشته باشند.

7. مرجع شدن برند

رضایت مشتری و وفاداری به برند هر دو در ایجاد اعتبار بیشتر کسب و کار شما نقش دارند، اما همه اینها در نهایت به ارتباط شما با مشتریان ختم می‌شود. هنگامی که مصرف‌کنندگان مشاهده میکنند که کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعی به خصوص در پاسخ دادن به مشتریان و ارسال مطالب مفید فعال است، اعتبار شما نزد آن‌ها افزایش می‌یابد. تعامل منظم با مشتریان نشان میدهد که شما به رضایت مشتری اهمیت میدهید و برای پاسخ به هرگونه سوالی که ممکن است داشته باشند در دسترس هستید. داشتن مشتریان وفادار و راضی در در رسانه‌های اجتماعی، موجب می‌شود تا تجارت شما را تبلیغ کنند و به بازدیدکنندگان جدید، اقتدار و ارزش کسب و کار شما را نشان دهند.

8. مقرون به صرفه

بازاریابی شبکههای اجتماعی احتمالا مقرون به صرفه‌ترین بخش یک استراتژی تبلیغاتی است. ثبت نام و ایجاد پروفایل برای تمامی شبکه‌های اجتماعی رایگان است و هرگونه تبلیغات پولی که تصمیم بگیرید روی آن سرمایهگذاری کنید در مقایسه با سایر تکنیکهای بازاریابی، هزینهی نسبتا کم‌تری دارند. همچنین میتوانید بازده سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشید و بودجه بیشتری نیز برای سایر فعالیت‌های بازاریابی خود حفظ کنید. اگر تصمیم دارید که از تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، از کم‌ترین شروع کنید.

9. به دست آوردن بینش بازار

یکی از مهمترین مزیتهای رسانه‌های اجتماعی بینش بازار است. چه راه بهتری برای شناخت افکار و نیازهای مصرف‌کنندگان از صحبت مستقیم با آنها است؟ با نظارت بر فعالیتهای پروفایلخود، میتوانید با علایق و نظرات مشتریان آشنا شوید که در صورت عدم حضور در رسانههای اجتماعی، ممکن است این آگاهی را به دست نیاورید. استفاده از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار تحقیق تکمیلی، میتواند به کسب اطلاعات کمک کنند.

10. کسب رهبری در صنعت

ارسال مطالب مفید در رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص و رهبر در زمینه شماست. برای تبدیل شدن به یک رهبر در صنعت، می‌توانید از ابزارهای شبکه‌های آنلاین استفاده کنید. برای ایجاد خود به عنوان یک متخصص، حتما از سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده و حضور خود را تقویت کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، محتوا را به اشتراک بگذارید و اقتدار خود را ارتقا دهید. وقتی کمپین‌های بازاریابی شما در شبکه‌های اجتماعی با سایر فعالیت‌های بازاریابی شما هماهنگ باشد، مهارت‌های شما برجسته میشود وافراد شما را دنبال خواهند کرد.

پس شروع کنید!

واضح است که بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مزایای خود را دارد، بنابراین اگر کسب و کار شما از قبل پروفایلهای مناسبی در شبکه‌های اجتماعی ندارد، ایجاد کنید و برای شروع موفقیت، مطالب جذاب را ارسال کنید. به روزرسانی مداوم و انتخاب استراتژی مناسب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی منجر به افزایش ترافیک، سئو بهتر، افزایش نرخ تبدیل، بهبود وفاداری به برند و... خواهد شد. در واقع هیچ دلیلی برای عدم به کارگیری رسانه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی شما وجود ندارد.

 

نوشتن یک نظر

نظر