تبلیغات و وظایف مدیریت تبلیغات

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4523

ابلیغات و وظایف مدیر تبلیغات

سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم، بنیانگذار پزشک کسب و کار؛ در طی چند سال اخیر با  توجه به تجربیاتی که در زمینه کارآفرینی، برندینگ، بازاریابی، فروش و... به دست آورده ام افتخار این را دارم که در مقاله ای دیگر با عنوان تبلیغات و وظایف مدیریت تبلیغات با شما همراه باشم. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا با مفهوم تبلیغات آشنا هستید؟

همانطور که در نوشتار تبلیغات چیست که در گذشته در سایت انتشار کردیم برایتان توضیح دادیم،  تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار می‌باشد که موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارها در گرو آن است. در تعریفی جامع تر، تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی معین، با صرف هزینه و در یک رابطه غیر شخصی.

 تبلیغ یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایده‌ها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد. بدلیل اهمیت و نقش مهم تبلیغات در کسب و کارها، هرساله شاهد بالا رفتن نرخ بودجه تبلیغاتی در سازمان ها و شرکتها می‌باشیم.

 یک مدیر تبلیغاتی با یک انتخاب درست می تواند یک برند را مشهور کند و با یک انتخاب غلط آن را به مرگ بکشاند. بسیاری از کسب و کارها تبلیغات می کنند چون قصد برندسازی، مشتری سازی و افزایش فروش را دارند. اما اکثر مواقع در تبلیغ هزینه های زیادی هدر می رود. اما با وجود این تبلیغ کردن همیشه جزء برنامه های تمامی کسب و کارهاست.

مدیر تبلیغاتی کیست؟

مدیر تبلیغاتی فردی است که مسئول آگاه کردن مخاطبان از برندش است. در اصل یک مدیر تبلیغاتی مسئول توسعه یک کسب و کار و مدیریت روشهایی است که کسب و کار می تواند مخاطبان هدف خود را شناسایی و برندش را به آنها معرفی کند.

وظایف مدیریت تبلیغات

1 - شناسایی اهداف برند

2 - شناسایی مخاطبان هدف

3 - برنامه زیری تبلیغات در جهت کم هزینه شدن و موثر بودن

4 - ایجاد دستورالعمل های لازم برای انجام تبلیغات

5 - بررسی بودجه

6 - برنامه ریزی در جهت توسعه کوتاه مدت و بلند مدت

7 - تجزیه و تحلیل بازار و شناسایی موقعیت های مناسب جهت تبلیغات

8 - استفاده از نهایت توان تیم فروش و بازاریابی

9 - نظارت بر روی ایده های تبلیغاتی و نحوه اجرا و اکران تبلیغات

 

و در اخر، نظر من به عنوان پزشک کسب و کار و مدرس این حوزه این است که مدیریت فروش و تبلیغات می بایست در کنار یکدیگر حرکت کنند و هماهنگی های لازم را با یکدیگر داشته باشند، زیرا ممکن است کالایی تبلیغ شود که مدیریت فروش برای آن آمادگی لازم را نداشته باشد.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر