هرآنجه درباره بازاریابی یک به یک باید بدانید

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2074

بازاریابی یک به یک

بازاریابی شخصی، فردی و یک به یک همه به معنای ایجاد ارتباط مستقیم و تک به تک شخص فروشنده با خریدار می‌باشد. بازاریابی یک به یک به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مشتری خود را شناخته و بنا به رسیدگی هدف مشتری اقدام به رفع نیاز مشتری در صورت داشتن کالا و ارائه محصول با قیمتی مناسب‌کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید.

ریشه بازاریابی یک به یک

بازارایابی یک به یک ریشه ای قدیمی در دنیای خرید و فروش و سود آوری دارد و موضوع جدیدی نیست ولی با گذشت زمان و متوجه شدن از میزان درصد اهمیت این نوع بازاریابی مدتی است که در دنیای تجارت پا نهاده است. مدیران تجارت به این مسئله پی برده‌اند که فروش به صورت تک به تک با فرد خریدار سود آوری بیشتری نسبت به سایر فروش‌ها دارد. چرا که در این نوع فروش نیاز و خواسته مشتری به طور مستقیم شنیده می‌شود و به آن رسیدگی می‌شود.

بخشی کردن بازاریابی تک به تک

نوعی دیگر از بازاریابی تک به تک نوع بخشی از بخش است. بخشی کردن مشتریان در بازارایابی تک به تک کمک به شناخت راحت‌تر و رسیدگی بهتر مشتری بنا بر نوع خواسته مشتری می‌شود. حال این تقسیم بندی ممکن است بر پایه‌ی سن، علاقه، جنسیت و...... باشد.

انواع بازاریابی تک به تک

بازاریابی تک به تک را می‌توان به دو نوع سفارشی سازی و شخصی سازی تبدیل کرد.

  1. سفارشی سازی

در این مدل مشتری بنا بر سلیقه خود اقدام به سفارش محصول مورد نظر می‌کند. برای مثال در خرید خودرو گروهی از مردم به خرید خودرو‌های آماده بسنده کرده و خرید خود را انجام می‌دهند اما برخی از مشتریان از قانون خاص بودن حمایت می‌کنند و شیفته کالایی با شرایط خاص می‌باشند پس بنا بر خواسته مشتری در سفارش ماشین مورد نظر خود رنگ، نحوه بازشدن در‌ها، روکش‌های صندلی و....... تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

  1. شخصی سازی

در مدل شخصی فروشنده آگاهی کامل در مورد نوع خرید مشتری را دارد و بنا بر آن نیاز، اقدام به تولید می‌کند.

بازاریابی سنتی یا تک به تک

در بازاریابی آفلاین یا همان سنتی هدف بازار، محصول است ولی در بازاریابی تک به تک هدف تعدادی از مشتریان می‌باشد. در بازاریابی سنتی به دنبال مشتری بیشتر هستند در حالی بازاریابی تک به تک به دنبال  محصول بیشتر و کارآمدتر برای مشتری می‌باشد.

 در کل با دیدی کلی به موضوع بازاریابی تک به تک در می‌بابیم که با این بازاریابی رسیدگی به خواسته‌ها‌ی مشتریان بالقوه راحت‌تر شده و بنا بر نیاز‌های مشتریان کالایی تولید می‌شود، که این عامل باعث جذب بیشتر مشتری به طور ناخواسته می‌شود

نوشتن یک نظر

نظر