بازاریابی عملگرا بهترین بازاریابی در حوزه تبلیغات

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2920

بازاریابی عمملکرا

امروزه با توجه به پیشرفت دانش و گسترش فناوری‌های موجود برای اینکه بتوانید در دنیای تجارت باقی بمانید و سهمی از بازار رقابت را برای خود ایجاد نمایید، باید دانش خود را در زمینه بازاریابی و استراتژی‌های بازاریابی افزایش دهید، چراکه همزمان با پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای جدیدی هم برای تبلیغات ایجاد می‌شود و شما باید باتوجه به حوزه‌ای که مشغول فعالیت در آن هستید، بدرستی تصمیم بگیرید. ما در این نوشتار سعی بر آن داریم که به یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی به نام بازاریابی عملگرا بپردازیم.

بازاریابی عملگرا چیست؟

بازاریابی عملگرا یکی دیگر از زیر مجموعه‌های استراتژی بازاریابی می‌باشد که برای تبلیغات تعاملی پرداخت می‌شود ولی نه با قیمتی تعیین شده بلکه با یک قیمت متغییر که بستگی به عملکرد تبلیغات دارد، مثلا هزینه تبلیغات می‌تواند به این بستگی داشته باشد که تبلیغات شما در یک صفحه وب سایت چقدر مشاهده شده است، یعنی چندبار کلیک خورده یا چندین بار باعث فروش برای کسب و کار شما شده است.

 این بازاریابی به صورت کلی روش‌های تبلیغات و فروش محصولات و کالا‌ها را زیر و رو کرده است، به گونه‌ای که اثراتی را بر نحوه سنجش موفقیت‌های کمپین‌های بازاریابی گذاشته است. سنجش در گذشته تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید، اما امروزه با استفاده از این نوع بازاریابی، می‌توانید همه چیز را مانند نرخ تبدیل به یک تبلیغ را اندازه بگیرید.

در دهه‌های اخیر بازاریابی براساس داده می‌باشد و به آگهی کنندگان دانشی در مورد عملکرد خود داده است و به آن‌ها در راستای بهینه سازی هزینه‌های خرید و فعالیت‌ها کمک می‌کند. بنابراین با این شیوه، هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک پرداخت می‌شود، یعنی این محاسبات آماری نیستند و از طریق داده‌های واقعی جمع آوری و توسط سیستم ردیابی که نرخ کلیک و فروش را می‌تواند در زمان واقعی ذخیره کند، انجام می‌گیرد. پس باید توجه داشته باشید، در صورت مشاهده نتیجه از این نوع بازاریابی هزینه پرداخت می‌نمایید؛ درنتیجه نکته اصلی این روش رسیدن به نتایج اثر‌بخش می‌باشد.

بازاریابی عملگرا منحصر به فرد می‌باشد، چرا که در تبلیغات سنتی قبل از مشاهده عملکرد تبلیغات، هزینه ای به عنوان پیش پرداخت، می‌پردازند و این هزینه‌ها ممکن است مقدار زیادی از بودجه تبلیغاتی شما را مصرف نماید، بدون آنکه نرخ تبدیل را مشاهده کنید، درصورتی که در بازاریابی عملگرا هزینه با مشاهده نتایج پرداخت می‌شود.

 

حتما بخوانید: مطالعه مقاله مدیریت و استراتژی های بازاریابی

 

بسیاری از بازاریابان هنوز به این روش شک دارند که واقعا چیست؟ و احتمالا به این دلیل است که اصطلاحی جدیدی در حوزه بازاریابی می‌باشد و تمامی روش‌های بازاریابی را شامل است. همچنین اغلب با بازاریابی وابسته اشتباه گرفته می‌شود و علت آن استفاده از برخی معانی‌های مشابه که در هر دو وجود دارد، بازاریابی وابسته‌ای ابزار و تکنیک‌ها را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد تا بازاریابی عملکرد را توسعه و بهبود ببخشند.

بهتر است بدانید این نوع بازاریابی برای شرکت‌های کوچک که بودجه تبلیغات پایینی دارند، جذاب می‌باشد، چرا که به ازای هر تبلیغ موفق هزینه پرداخت می‌کنند. این تبلیغات را می‌توانید از وب سایت‌ها و میزبان‌های تبلیغاتی معتبر و معروف چون گوگل، یاهو، فیسبوک و... خریداری نمایید.

 به صورت کلی تبلیغات مبتنی بر عملکرد ریسک شرکت را کاهش می‌دهد و برای اینکه در تولید و فروش اثربخش باشد، افراد باید تمامی فرصت‌های موجود در بازار آنلاین را یافت و ارزیابی نمایند، به گونه‌ای که ارتباطات روشن و متقاعد کننده ای را هم برای مشتریان و هم برای میزبان‌های تبلیغاتی ارائه دهند. از اینکه تا انتهای این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار با همراه بودید کمال تشکر را داریم و خوشحال می‌شویم نقطه نظرات خود را در زمینه بازاریابی عملگرا با ما به اشتراک بگذارید

نوشتن یک نظر

نظر