ایجاد انگیزه خرید در مشتریان با بازاریابی ترویجی

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2408

ایجاد انگیزه خرید در مشتریان با بازاریابی ترویجی

احتمالا پیش آمده است که محصول و کالا‌هایی را با کیفیت مرغوب طراحی و تولید می‌نمایید ولی آن طور که انتظار داشتید محصولات با استقبال مشتریان مواجه نشده است در این نوشتار درمورد بازاریابی ترویجی توضیح می‌دهیم که یکی از راهکارهای بازرایابی برای ایجاد انگیزه و ترغیب مشتریان هدف در اقدام خرید فوری است، به گونه‌ای مسیر تعامل با برند را ایجاد می‌کند که باعث خرید فعلی و آینده از محصولات برند می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم، خواندن این نوشته را از دست ندهید.

بازاریابی ترویجی چیست؟

بازاریابی ترویجی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های ارتباطی که موجب گسترش و افزایش دانش و آگاهی مشتریان در مورد برند خاصی می‌شود و همچنین موجب شناخت هرچه بیشتر برند، که در راستای آن افزایش تقاضا، ایجاد ارزش و تمایز را به دنبال دارد. این بازاریابی با دیگر روش‌های بازاریابی متفاوت است؛ چراکه هدف آن ایجاد تغییرات رفتاری فوری می‌باشد.

این بازاریابی اغلب توسط افراد بی تجربه مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. در صورت استفاده از این بازاریابی باید اطمینان کامل حاصل کنید که هر تبلیغ با برند متناسب و به آن ارتباط داشته باشد و به طریقی آن را اجرا کنید که متناسب با قوانین ناهنجار اینترنتی باشد. این بازاریابی مدت زمان بسیاری است که در اشکال مختلفی چون بازاریابی آنلاین (یا اینترنتی) و بازاریابی آفلاین استفاده می‌شود.

یک نمونه پرکاربرد بازاریابی ترویجی قرعه‌کشی است به این صورت که افراد جذب جایزه‌های شگفت‌انگیز می‌شوند و راهی فوق‌العاده برای اینکه طیف گسترده‌ای از مردم را براحتی به سمت کسب و کار خود جلب کنید. در بازاریابی ترویجی آنلاین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها مانند توییتر، فیسبوک و ... استفاده نمایید که برای شروع تبلیغات راهکاری بسیار عالی می‌باشد. چراکه این سایت‌ها از قبل مشتریان را هدف قرار داده و آماده پذیرش هستند، تنها کاری که شما باید انجام دهید، ایجاد تبلیغات تحریک آمیز از طریق جایزه‌ی بزرگ برای کسب و کارتان است و بدین گونه بازاریابی شما موفقیت آمیز می‌شود.

در پزشک کسب و کار بخوانید: به چه کسی مشتری گویند؟

بازاریابی ترویجی دارای چند زیرمجموعه می‌باشد که در زیر به صورت مختصر آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

فروش شخصی

فروش شخصی جزئی از بازاریابی ترویجی می‌باشد که در آن شخصی برای اینکه به فروش دست یابد با مشتریان یا یک مشتری در تعامل می‌باشد.

تبلیغات

تبلیغات دومین زیر شاخه بازاریابی ترویجی می‌باشد مانند تبلیغاتی که در اینترنت، تلویزیون، روزنامه‌ها و ... به کار می‌رود. هدف آن تاثیر گذاری بر مشاهدات عمومی، رساندن صحیح و هدفمند پیام به مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل می‌باشد و همچنین نقشی اساسی در شناسایی برند دارد.

ارتقاء فروش

جزء سوم بازاریابی ترویجی یا ارتقاء فروش که هدف آن ایجاد تحریک خرید و فروش از طریق تخفیف، هدایا، ارسال رایگان و ... می‌باشد.

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم به معنی ارتباط با مشتریان بدون وجود واسطه است که از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و پیامک انجام می‌گیرد.

روابط عمومی

یکی دیگر از اجزای بازاریابی ترویجی روابط عمومی می‌باشد و به معنی، مدیریت جریان اطلاعات بین مردم و شرکت‌ها است، همچنین برای برند، یک تصویر جذاب و مثبت ایجاد می‌کند که بازاریابان می‌توانند، پاسخ مشتریان را از طریق ارتباطات مثبت یا منفی که مشتریان با برند برقرار می‌کنند، تحلیل نمایند.

 

بنابراین این بازاریابی باعث ترغیب بیشتر مشتریان به خرید از برند شما و همچنین موجب شناخت بیشتر برند و افزایش تقاضا می‌شود. پس اگر به دنبال این هستید که محصولات خود را سریع‌تر به فروش برسانید و در ذهن افراد ماندگار بمانید، پیشنهاد ما به شما استفاده از بازاریابی ترویجی است. البته این نکته را فراموش نکنید که استفاده ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی، باعث موفقیت بیشتر در کسب و کارتان می‌شود. از اینکه تا انتهای این نوشتار با ما همراه بودید نهایت تشکر را داریم و خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را در زمینه بازاریابی ترویجی در اختیار ما قرار بدهید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر