8 استراتژی قدرتمند بازاریابی برای رشد سریعتر تجارت

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 2488

استراتژی بازاریابی

موفقیت هر کسب و کاری اغلب به اثربخشی فعالیتهای بازاریابی آن بستگی دارد. لازم است که از استراتژی‌های قدرتمند بازاریابی استفاده کند. موفقیت طولانی مدت به معنای درآمد مداوم است. کلیه‌ی کسب و کارها یک برنامه بازاریابی با بودجه کم می‌خواهند که این امر مستلزم آن است که مشخص شود کدام استراتژی‌های بازاریابی بشترین بازگشت سرمایه را دارند. بنابراین ما لیستی از استراتژی های بازاریابی با بازگشت سرمایه بالا و در عین حال قدرتمند را برای شما  در سایت پزشک کسب و کار ارائه می‌دهیم.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی مجموعه ای از مراحلی است که شما برای درگیر کردن مشتریان و در نهایت هدایت آن‌ها به خرید انجام می‌دهید. انواع متفاوت استراتژی های بازاریابی برای دستیابی به اهداف مختلف طراحی شده است، به همین دلیل ممکن است شما نیاز به بیش از یک استراتژی داشته باشید تا بتوانید رشد کسب و کار خود را در مسیر درست قرار دهید. شما می‌توانید از استراتژی بازاریابی خود برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان در مراحل مختلف قیف بازاریابی استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید: بازاریابی چیست؟

 

راهکارهایی برای گسترش استراتژی بازاریابی

هدف و بودجه خود را تنظیم نمایید

هر کسب و کار نیاز به یک جهت دارد. هر کمپین بازاریابی باید با یک هدف و بودجه واقع بینانه شروع شود. اگر این‌گونه نباشد، تشخیص اینکه آیا کمپین شما موفقیت آمیز بوده یا خیر، فوق العاده دشوار خواهد بود. تعیین اهداف کمپین بازاریابی احتمال موفقیت آن را افزایش می‌دهد. در حقیقت هدف گذاری، درک ذهنی از واقعیت را از بین می برد و موفقیت را بطور عینی قابل اندازه‌گیری می‌کند و دیگر میزان موفقیت مبهم نخواهد بود. همواره روی فرآیند تمرکز نمایید نه روی هدف، پس از تعیین هدف خود، فرایندی را برای دستیابی به آن ایجاد کنید و از KPI های خود برای اندازه گیری و بهبود مداوم آن روند استفاده کنید.

وبلاگ ایجاد کنید

وبلاگ نویسی یکی از بهترین راه‌ها برای هدایت ترافیک هدفمند به وب سایت شماست. در حقیقت، بازاریابانی که از بلاگ ها به طور مؤثر استفاده می‌کنند افراد بیشتری را جذب می‌نمایند. برای موفقیت در وبلاگ نویسی، باید روی کیفیت بیش از کمیت متمرکز شوید. یک پست مختصر و آموزنده ارزش بیشتری نسبت به یک پست طولانی ایجاد می‌کند. قبل از نوشتن، یک استراتژی تبلیغاتی تهیه کنید. بسیاری از بازاریابان متخصص در زمینه محتوا توصیه می‌کنند 20٪ از وقت خود را برای تولید محتوا و 80٪ برای تبلیغ اختصاص دهید.

روی سئو سایت خود تمرکز کنید

رتبه بندی برای کلمات کلیدی هدفمند را از دست ندهید. روی کلمات کلیدی کم رقابت متمرکز شوید.  از ابزارهایی مانند SEMRush یا KWFinder استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم در پزشک کسب و کار بخوانید: استراتژی های قدرتمند بازاریابی

آموزش دهید

به نظر می رسد ایده آموزش به جای فروش، در هسته بازاریابی قرار دارد. عبارت آموزش دهید، فروش نکنید دقیقاً چیزی است که بازاریابی محتوا را از تبلیغات متمایز می کند. امروزه بسیاری از کسب و کارها برای بازاریابی محتوا تلاش می‌کنند.

تحقیق، شنیدن و یادگیری

تحقیقات بازاریابی نقش مهمی در موفقیت استراتژی‌های بازاریابی شما دارد. از این گذشته، اگر شما پیچیدگی ها و نیازهای مخاطبان خود را ندانید برقراری ارتباط موثر با آنها دشوار خواهد بود. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام تحقیقات بازار استفاده از نظرسنجی‌ها است. برای استفاده بیشتر از این استراتژی، ابتدا هدف خود را برای تحقیق مشخص کنید، جدول زمانی را تنظیم نمایید، مخاطبان خود را بخش‌بندی کنید، سپس از ابزارهای مربوطه استفاده کنید تا بتوانید داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنید.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی تحولی را در بازاریابی امروزه ایجاد کرده است. بیشتر کسب و کارها روی ارائه تبلیغات در رسانه های اجتماعی متمرکز هستند چراکه تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بسیار زیاد بوده و نرخ بازگشت سرمایه‌ای بالایی دارد.

حفظ مشتریان

بحث در مورد اهمیت حفظ مشتری برای موفقیت طولانی مدت در هر کسب و کاری دشوار است. بر اساس بررسی‌های انجام شده احتمال فروش به مشتری موجود تقریبا 65٪ است در حالی که احتمال فروش به مشتری جدید حدود 10٪ است. برای اطمینان از اینکه مشتریان بیشتری در حال خرید از شما هستند، روی بهبود روند کاربری خود تمرکز کنید.

تبلیغات رسانه‌ای

اگر می خواهید تجارت خود را به سرعت رشد دهید، تبلیغات رسانه‌ای می‌تواند کارآمدترین راه حل باشد. بدیهی است، شما به سرمایه نقدی لازم برای سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت اما به ازای هر مقداری که هزینه می‌کنید می‌توانید بازگشت سرمایه خوبی داشته باشید.

تبلیغات رسانه‌ای می‌تواند به اشکال مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبوردها، تبلیغات چاپی و.... انجام شود.

شما می توانید تمام این استراتژی های مختلف بازاریابی را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک از آن‌ها برای شما بهتر است. به علاوه ، شما می‌توانید استراتژی‌های مختلف بازاریابی را برای رشد سریعتر کسب و کار ترکیب کنید.

با تجزیه و تحلیل تلاش‌های فعلی بازاریابی خود شروع کنید. آیا آنها موفق هستند؟ اگر اینطور نیست ، شاید لازم باشد از ابتدا شروع کنید. سپس، استراتژی‌های بازاریابی را که فکر می‌کنید اثربخش‌تر است، آزمایش کنید. حتی ممکن است در این راه اشتباه کنید، ناامید نشوید و موارد دیگر را امتحان نمایید هرچه اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید، پیام های بازاریابی شما بیشتر هدفمند می‌شوند.

 

نوشتن یک نظر

نظر