رایج‌ترین اشتباهات مهلک بازاریابی که باید بدانید

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 2717

اشتباهات مهلک بازاریابی

امروزه بازاریابان به دنبال روش‌های جدید بازاریابی هستند تا بتوانند در دنیای رقابت باقی بمانند و خود را با محیط موجود تطبیق دهند، اما باید توجه داشته باشید که اشتباهاتی در بازاریابی وجود دارد که ممکن است شما اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها نداشته باشید و در کسب و کار خود به کار ببرید که نه تنها برای شما سودآور نباشد بلکه تجارتتان را دچار مشکلات جبران ناپذیری کند. بنابراین در ادامه این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار ما سعی بر آن داریم که در مورد اشتباهات مهلک بازاریابی سخن بگوییم.

 

اشتباهات مهلک بازاریابی

اشتباهات بازاریابی می‌تواند بسیار برای کسب و کارها پر هزینه باشد و موجب شکست استراتژی‌های بازاریابی بیزینس شما شود. اگر این اشتباهات را درک کرده و بدانید، موجب می‌شود که از اشتباهات مشابه خود‌داری نمایید. در زیر به چند مورد از اشتباهات مهلک بازاریابی که برای کمپین‌های بازاریابی همچون زهر عمل می‌کند، می‌پردازیم.

 

دستیابی به رضایت همگان

شما نمی‌توانید همه‌ی افراد را راضی نگه دارید. علاقه هر فرد با فرد دیگری متفاوت می‌باشد و شما باید بپذیرید که هر چقدر هم تلاش نمایید، باز هم ممکن است کالا، خدمات و برند شما مناسب همه نباشد، پس به جای اینکه از جمله شرکت‌هایی باشید که به دنبال توجه همگان هستند، مشتریان هدف خود را شناسایی و به دنبال رضایت آن‌ها باشید.

 

عدم ارتباط با کاربران

در بازاریابی بعد از شناسایی مشتریان هدف خود باید بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید، در مورد محصولات خود به مشتریان اطلاع رسانی کنید و میزان رضایت آن‌ها را بسنجید و همچنین محصولات را متناسب با نیاز و رضایت آن‌ها تولید نمایید.

 

تکیه بیش از حد بر داده‌های بازاریابی

داده در بازاریابی، اصلی بسیار مهم می‌باشد؛ چراکه با آنالیز داده‌ها می‌توانید به خواسته‌های مشتریان دست یافته و آن‌ها را درک نمایید، بنابراین شما برای رسیدن به موفقیت به داده نیاز دارید اما تکیه بیش از حد بر داده خود موجب شکست می‌شود؛ چراکه ممکن است، داده‌ها، معیار‌های اصلی و کلیدی را در نظر نگرفته باشند، نسبت به یک گروه سوءگیری داشته و همچنین محدودیت‌هایی را شامل شوند.

عدم ایجاد تنوع در رویکرد بازاریابی

بازاریابی روش‌های مختلفی دارد، پس به جای استفاده از یک روش در کسب و کار خود، از روش‌های متنوع و کاربردی استفاده کنید و از این طریق است که می‌توانید رشد نمایید و در چشم مخاطب‌های خود بیشتر دیده و سرمایه خود را افزایش دهید. پس برای ایجاد یک کمپین بازاریابی متنوع برنامه ریزی نمایید و بودجه‌ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید.

 

عدم تحقق انتظارات

همه‌ی مارک‌ها و برندها نسبت به مزایا و کیفیت‌های محصولات خود ادعا دارند، پس اگر بیش از حد وعده بدهید ولی نتوانید این انتظارات را برآورده سازید، رقیبانتان می‌توانند به راحتی برند شما را از چشم کاربرانتان بیاندازند. پس صادق باشید و به هرچه را که قول می‌دهید، عمل نمایید.

 

نداشتن وب سایت

امروزه داشتن وب سایت برای هر شرکت و بیزینسی ضروری می‌باشد و شما علاوه بر حضور در شبکه‌های مجازی باید به وب سایت شرکت نیز توجه داشته باشید و آن را به روز نگه دارید، همچنین بتوانید مخاطب‌های خود را از شبکه‌های مجازی به سمت سایت خود سوق دهید و در این راستا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید برای مشتری تجربه‌ای مثبت را ایجاد نمایید.

 

با ما همراه باشید: 7 عامل موفقیت آمیز در کسب و کار

 

کپی برداری از رقیب

در بازاریابی معمولا رقیب‌های زیادی وجود دارد، پس اگر در حوزه‌ای فعالیت دارید که رقیب شما در کار خود متخصص و موفق می‌باشد، ممکن است وسوسه شوید از آن کپی برداری کنید؛ اما متاسفانه این کار نه تنها شما را از بازار رقابت حذف می‌سازد بلکه ممکن است رقیب شما را نیز تقویت کند.

بنابراین به جای کپی برداری سعی کنید بهتر از آن‌ها عمل کنید و به دنبال راه‌هایی باشید که شما را از رقیبتان متمایز نماید

نادیده گرفتن رقیب

یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی این است که رقیب را جدی نگیرید. چه بخواهید چه نخواهید شما در بازار رقابت هستید و در حوزه‌ی کاری خود رقیبانی دارید، پس بهتر است بدانید که آن‌ها چه کارهایی را انجام می‌دهند، به دنبال چه چیزی هستند که در نهایت شما سعی نمایید یک قدم جلوتر از آن‌ها باشید.

محدودیت در بودجه بازاریابی

حوزه مالی، تاثیر بسیار مهمی در موفقیت تجارت دارد و در نظر گرفتن بودجه اندک ممکن است، مقدار کمی از درآمد شما را شامل شود، اما اگر بودجه متناسب با محصول، مارک و خدمات شما نباشد ، این مساله فقط در کوتاه مدت جوابگو است. پس در تصمیم‌گیری برای بودجه تبلیغاتی واقع بین باشید، چراکه اگر بدرستی خرج نمایید، بیشتر از هزینه‌هایی که انجام داده‌اید به شما باز می‌گردد.

 

پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله رو مطالعه کنید: 9 روش پزشک کسب و کار برای ارتقاء کسب و کار

 

بنابراین اینکه فقط کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید کافی نیست و باید پیگیر کسب و کار خود باشید تا بتوانید در دنیای رقابت باقی مانده و از رقیبان خود پیشی بگیرید. ما در این نوشتار اشتباهات رایج بازاریابی را مورد بحث قرار داده‌ایم که درک آن برای هر کسب و کاری مناسب است. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی بوده باشد و همچنین بسیار سپاس‌گذاریم که نظرات خود را برای ما ارسال ‌نمایید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر