ارتباطات بازاریابی چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3745

ارتباطات بازاریابیارتباط بازاریابی به این معنی است که شما می توانید با اتخاذ وسیله هایی از طریق کسب و کار خود، در مورد محصولات و خدماتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتریان هدف می‌فروشید، پیام خود را انتقال دهید و آن ها را به خرید ترغیب کنید. به صورت کلی ارتباطات بازاریابی یک واسطه ی متفاوتی است که شرکت ها برای تبادل اطلاعات در مورد کالا ها و خدمات خود به مشتریان استفاده می کنند.

بازاریابان از ابزارهای ارتباط بازاریابی برای اینکه در بین مشتریان بالقوه خود آگاهی ایجاد کنند، استفاده می کنند به این صورت که در ذهن مشتریان تصویری از مارک خود را ایجاد کرده و این باعث می شود که به آنها در تصمیم گیری خرید کمک کنید.

ارتباطات بازاریابی به سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر خود کند پاسخ می دهد از جمله:

  • چرا باید از این محصولات استفاده کنند؟
  • چگونه می توانند از این محصولات استفاده کنند؟
  • چه کسی می توانداز این محصولات استفاده کند؟
  • کجا می توانند از این محصولات استفاده کنند؟
  • چه زمانی می توانند از این محصولات استفاده کنند؟

 

ارتباطات بازاریابی شامل تبلیغات، ارتقا فروش، رویداد ها، حمایت مالی، روابط عمومی و تبلیغات عمومی، بازاریابی مستقیم، بازاریابی تعاملی، بازاریابی دهان به دهان و فروش شخصی است، تمامی این ابزارها ترکیبی به نام ترکیب ارتباطات بازاریابی خوانده می شوند.

 

اهداف ارتباطات بازاریابی

ارتباطات بازاریابی دارای دو هدف می باشد که شامل: ایجاد، حفظ و نگه داری و اولویت برای محصولات می باشد و دیگری این است که چرخه فروش را کوتاه سازیم.

ایجاد حفظ و نگه داری و اولویت محصولات

اولویت سازی یک تلاش است و برای اینکه به آن برسید، به مدت زمان طولانی احتیاج دارید. راه رسیدن به این هدف استفاده از ابزارهای ارتباطی است که بتوانید از طریق آن‌ها محصولات خود را در ذهن مشتریان هدف قرار دهید. برای موقعیت یابی و ساخت برند به زمان نیاز دارید، اینکار نه تنها برای ارتباطات بازاریابی است بلکه در مورد عناصر اصلی محصول، قیمت گذاری و توزیع نیز می‌باشد.

توجه داشته باشید که ایجاد اولویت و برند سازی، بر سهم بازار و سودآوری تاثیر خواهد گذاشت و برای شرکت ارزش بلند مدت ایجاد می‌کند که در نتیجه نشان دهنده تعهد قابل توجه برای شرکت است.

در پزشک کسب و کار بخوانید: برنامه بازاریابی چیست؟

کوتاه کردن چرخه فروش

زمانی که چرخه فروش را کوتاه می کنید به این معنی است که به فروشندگان و شریک‌ها برای شناسایی، ارتباط و تحویل مشتری کمک می کنید. زمانی که فرآیند خرید را درک کنید به شما بینشی در مورد اینکه چگونه چرخه فروش را کوتاه کنید می دهد.

فرآیند خرید توسط خریدار شامل شناسایی مشکل، جست و جوی اطلاعات ،ارزیابی گزینه‌ها، تصمیم به خرید، ارزیابی پس از خرید می شود. از طریق تحقیقات بازار و گفت و گو با مشتریان می توانید به این روند سرعت ببخشید.

به صورت کلی تکنیک های ارتباطی که می‌توانید برای کوتاه کردن چرخه فروش به کار ببرید، قائدتا تکنیکی‌تر از روش‌های مورد استفاده در ساخت برند هستند. در نتیجه استراتژی شما برای اینکه به دو هدف ارتباط بازاریابی برسید، باید بین آن ها تعادل باشد و نباید یکی بر دیگری برتری داشته باشد، چراکه باعث می شود اصالت برنامه شما زیر سوال برود. برای اینکه به تعادل برسید باید همکاری نزدیکی با فروش و شرکای کانال مشتری داشته باشید.

نوشتن یک نظر

نظر