انتخاب مناسب‌ترین هشتگ در شبکه‌های اجتماعی

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 2792

هشتگ چیست؟هنگامی که صحبت از تبلیغ برند شما در رسانه‌های اجتماعی می‌شود، هشتگ‌ها برای دستیابی به موفقیت اهمیت پیدا می‌کنند. هشتگ راهی برای کشف مطالب شما، در شبکه‌های اجتماعی است. هشتگ‌ها برای اولین بار در توییتر مورد استفاده قرار گرفتند، بعدها در سایر رسانه‌های اجتماعی از جمله Facebook، Instagram، LinkedIn و Pinterest متداول شدند. تسلط بر استفاده از هشتگ، راهی قدرتمند برای درگیر کردن مخاطبان و افزایش تاثیر بر روی آن‌ها می‌باشد. هشتگ‌های صحیح استفاده شده، به افرادی که علاقه‌مند به موضوع شما هستند، کمک می‌کنند تا آنچه را که می‌نویسید پیدا کنند.

هشتگ چیست؟

هشتگ یک عبارت یا کلمه کلیدی است که قبل از آن یک علامت نامبرساین (number sign)، که به عنوان علامت پوند (#) نیز شناخته می‌شود، قرار می‌گیرد. موجب می‌شود تا کسانی که ممکن است به موضوع شما علاقه‌مند باشند با جستجوی آن هشتگ خاص، پست شما در رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنند. این کمک می کند تا هنگام بارگذاری پست‌های خود نهایت دقت را به خرج دهید و تعامل را ترغیب کنید.

هنگام استفاده از عبارات به عنوان هشتگ، آن‌ها را بدون ایجاد فضای خالی بنویسید. هشتگ را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی در انتهای پست یا کامنت قرار داد و این موجب می‌شود تا آنچه را که نوشتید توسط شبکه‌های اجتماعی نمایش داده شود.

10حتما بخوانید:  مزیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در رونق تجارت

مبانی هشتگ

اگرچه قرار دادن هشتگ ساده به نظر می‌رسد اما، اطلاعات اساسی دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام استفاده از هشتگ‌ها بدانید. تعداد هشتگ‌هایی که قابل استفاده هستند بستگی به این دارد که از کدام سیستم عامل استفاده می‌کنید مثلا در اینستاگرام بهتر است که تنها زیر هر پست 15 تا هشتگ قرار دهید و اگر خواستید هشتگ بیشتری به کار ببرید آن را کامنت کنید.

به جای تلاش برای استفاده از کلمات زیاد در یک هشتگ، هشتگ‌ها را کوتاه و به یاد ماندنی ایجاد کنید. سعی کنید هشتگ‌ها، غیرمعمول یا کلمه‌ای که هیچ کس در جستجوی آن نیست، نباشد زیرا به نفع بازاریابی شما نخواهد بود.

استفاده از هشتگ‌های دقیق و خاص منجر به نتایج بهتری نسبت به موارد گسترده یا عمومی خواهد شد. اصطلاحات گسترده به احتمال زیاد جستجو نمی‌شوند و در صورت استفاده از آن‌ها، احتمالا محتوای شما در دریایی از محتوای نامربوط گم می‌شود.

سعی نکنید هشتگ‌ها را در تمام پست‌های خود استفاده کنید. در عوض، فقط از هشتگ‌هایی استفاده كنید كه به ارزش پست شما اضافه می‌كند. بهتر است هشتگ‌هایی که مربوط به شعار بلند مدت کسب و کار شما است در تمامی پست‌ها باشد.

هشتگ‌ها نه تنها می‌توانند اعضای مخاطب هدف شما را جذب کنند، بلکه می‌توانند به عنوان عاملی برای بررسی رقابت نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

در پزشک کسب و کار بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

چرا باید از هشتگ استفاده کنیم؟

افزایش تعامل

استفاده از هشتگ در پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند باعث افزایش آگاهی و تعامل شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد برندهایی که از هشتگ استفاده می‌کنند در مقایسه با کسب و کارهایی که از هشتگ استفاده نمی‌کنند، 50 درصد افزایش تعامل بیشتری دارند. همچنین نشان داده شده است که هشتگ‌ها روی تعداد به اشتراک‌گذاری مطالب با سایر کاربران نیز تأثیر مثبت دارند.

ساخت نام تجاری

هشتگ روش بسیار موثر، برای ساخت برند شما از طریق تبلیغات، معرفی محصولات جدید و ایجاد علاقه برای کسب و کار شما است. بنابراین اگر تصمیم به ساخت برند تجاری خود دارید حتما از قدرت هشتگ استفاده کنید تا از تلاش‌های خود نهایت استفاده را ببرید.

مخاطبان خود را پیدا کنید

وظیفه هشتگ‌ها تنها ایجاد برند تجاری و برقراری تعامل مناسب نیست، بلکه می‌توانند به شما در یافتن مخاطبان هدف کمک کنند. مخاطبان هدف شما با استفاده از هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید می‌توانند شما را پیدا کنند. این روش بخصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار موثر است، که در آن کاربران می‌توانند هشتگ‌ها را جستجو کنند و تمام پست‌هایی که از آن‌ هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده کنند. با استفاده از هشتگ‌های معروف که افراد دنبال می‌کنند، می‌توانید توجه کاربران مختلف را جلب کنید.

از چه هشتگ‌هایی استفاده کنیم؟

اکنون که می‌دانیم هشتگ چیست و چرا برندها باید از آن استفاده کنند، بیایید ببینیم که چگونه می‌توانید هشتگ‌های مناسب را پیدا کنید.

1. نگاه کنید که برندهای قوی یا اینفلوئنسرها در زمینه شما چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند

اینفلوئنسرهای موجود در کسب و کار شما می‌توانند در مورد هشتگ‌ها بینش زیادی به شما بدهند. برای این کار پست‌های اینفلوئنسرهای مربوطه را بررسی کنید و به هشتگ‌هایی که مرتبا از آن‌ها استفاده کرده‌اند توجه کنید. برای ساده تر کردن روند، می‌توانید از ابزاری مانند Hashtagify.me استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی مختلف را در سراسر توییتر و اینستاگرام جستجو کنید و تأثیرگذارترین آن‌ها را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: به چه کسی اینفلوئنسر  می گویند؟

2. خاص باشید

به یاد داشته باشید هرچه بیشتر روی بازار هدف خود متمرکز شوید، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. همین ایده برای پست‌ها و هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد. هرچه هشتگ‌های خاص و هدفمند‌تری داشته باشید، فرصت بیشتری برای مخاطبان هدف برای دیدن شما فراهم می‌شود. هرچه از ویژگی‌های خاص‌تری در هشتگ‌های خود استفاده کنید، مخاطبان هدفمند بیشتری را یافته و مخاطب هدفمند به معنای تعامل بهتر است.

3. از هشتگ‌های بدون برند (اما مرتبط) استفاده کنید

در هشتگ‌ها نیازی به ذکر برند تجاری نیست، اما آن‌ها باید نماینده برند شما و آنچه در نظر دارید باشند. هشتگ‌های تجاری همچنین برای تبلیغات و مسابقات، با محتوا بسیار عالی هستند. هشتگ‌های تجاری همچنین تمام پست‌هایی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند را در صفحه هشتگ سازماندهی می‌کنند.

4. هشتگ‌هایی متناسب با پست خود انتخاب کنید

در حالی که هدف اساسی هشتگ در تمام شبکه‌های اجتماعی، یافتن مطالب است، اما هشتگ‌ها بر اساس شبکه اجتماعی و نوع پست شما متفاوت خواهند بود. هشتگ‌های موجود در اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو بیشتر روی توضیحات محتوا تمرکز دارند.

قبل از استفاده از هشتگ، در مورد روش استفاده از آن، در شبکه اجتماعی مورد نظر تحقیق کنید. در اکثر شبکه‌های اجتماعی راهنمای انتخاب و استفاده از هشتگ وجود دارد. همچنین برای کشف محبوب‌ترین و مناسب‌ترین هشتگ‌های مربوط به یک موضوع خاص برای هر شبکه اجتماعی، زمان را در نظر بگیرید.

هشتگ ابزاری عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و همچنین افزایش تعامل و جذب مشتریان جدید است. اگر چه ممکن است برای تعیین بهترین شیوه جهت انتخاب هشتگ، زمانی را صرف کنید، اما ارائه یک استراتژی برنامه‌ریزی شده در رسانه‌های اجتماعی که شامل استفاده از هشتگ‌ها ‌باشد، ارزش آن را دارد که روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر