هویت بصری برند چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 3485

برند

اصطلاحات برندسازی، هویت بصری برند و هویت برند اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در حقیقت یکسان نیستند. اشتباه گرفتن این اصطلاحات می‌تواند منجر به از بین رفتن فرصت‌های ارتباط با مشتریان با روش‌های ارزشمند شود. برند تجاری فراتر از نشان شماست و گاهی برخی از صاحبان کسب و کارها بیشتر زمان و هزینه خود را تنها صرف طراحی یک آرم می‌کنند و از سرمایه‌گذاری در ایجاد یک برند کامل صرف نظر می‌نمایند. با انجام این کار، تنها بخشی از فرایند برندسازی را تکمیل می‌کنند. در این محتوا، ما این اصطلاحات را برای کمک به درک بهتر تعریف خواهیم کرد.

 

برندینگ چیست؟

برندسازی، به تعبیری یک روش بازاریابی است که در آن یک شرکت نام، نماد یا طرحی را ایجاد می‌کند که متعلق به شرکت است. این به شناسایی یک محصول و تمایز آن از سایر محصولات و خدمات کمک می‌کند. علامت تجاری مهم است؛ زیرا نه تنها این مسئله باعث می‌شود تا احساس به یاد ماندنی در مصرف‌کنندگان ایجاد کند، بلکه به مشتریان شما امکان می‌دهد تا بدانند که از شرکت شما چه انتظاری دارند. این راهی است برای تمایز با رقبا و شفاف‌سازی آنچه که شما ارائه می‌دهید و باعث می‌شود شما انتخاب بهتری داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: چرا برندینگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

هویت برند چیست؟

هویت برند مجموعه تمام عناصری است که یک شرکت ایجاد می‌کند تا تصویر مناسب را به مصرف‌کننده خود نشان دهد. هویت برند شما با نحوه درک مخاطب شما تعریف می‌شود و پیامی است که مصرف‌کننده از محصول یا خدمت دریافت می‌کند. هویت نام تجاری به شناسایی محصول متصل شده و یک پیام مداوم است که توسط مخاطبانش دریافت می‌شود. هویت باید با تصویری که برای عموم ارائه می‌شود مطابقت داشته باشد. (برای کسب اطلاعات بیشتر محتوای هویت برند به چه معناست؟ را مطالعه کنید)

 

هویت بصری برند چیست؟

هویت بصری برند، جنبه بصری از برند تجاری است که کسب و کار ایجاد می‌کند تا احساسات و تجربیات خاصی را تحریک نماید. هویت بصری شما هر تصویری که در ارتباط با نام تجاری شما باشد را شامل می‌شود و کلیه عناصر بصری با هم داستانی را بیان می‌کنند که این داستان می‌تواند ارزش‌های شما را تایید کند یا از آن‌ها دور شود.

 

هویت بصری برند شما وابسته به سبک و سیاق تجارت شماست. اگر در حال ساختن هویت تصویری خود هستید، شناسایی مخاطبان شما بسیار مهم است و تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید با آن‌ها طنین‌انداز شوید. مرتبا عناصر هویت بصری را به ارزش‌های اصلی خود پیوند دهید. در ساخت هویت بصری کسب و کار از خود سوالات زیر را را بپرسید.

  • آیا من یک محیط قابل اعتماد را به تصویر می‌کشم؟
  • چه کاری می‌توانم انجام دهم تا آن‌ها را وادار به یادگیری و کشف بیشتر در مورد برند خود کنم؟
  • چگونه می‌توانم پیام خود را با کم‌ترین کلمه بیان کنم؟
  • چه کلماتی را می‌توانم به تصاویر ترجمه کنم؟

هویت بصری شما بخشی از برند تجاری شماست که کلیه پیام‌ها، ارزش‌ها و وعده‌های برند شما را از طریق هر چیزی که بصری باشد بیان می‌کند. هدف این است که احساساتی را که می‌خواهید با برند شما در ارتباط باشند را برانگیزید.

به طور مثال وقتی فردی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، انتخاب رنگ، اندازه متن شما و حال و هوای طراحی وب‌سایت، دقیقا به فرد القا می‌کند که چه احساسی راجع به برند خود دارید.

به همین دلیل هویت بصری برند بسیار مهم است. اگر تصویری که شما از برند خود ایجاد می‌کنید با ارزش‌های شما مطابقت نداشته باشد، مخاطبان شما را نا امید و بی‌اعتماد می‌کند.

 

عناصر هویت بصری

پس از پاسخ به تمام سوالات فوق شما باید شروع به ایجاد هویت بصری برند خود کنید. برای این کار لازم است تا عناصر آن را بشناسید:

پالت رنگ

 رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مطابق با ماهیت و برند تجاری شرکت شما باشند.

تایپوگرافی

یک قلم اولیه و ثانویه را انتخاب کنید که به طور یکنواخت در تمام عناصر بصری استفاده شود. به اندازه فونت‌ها هم توجه کنید.

نوع تصویر مورد نظر خود را تعریف کنید

نوع تصویری را که قصد دارید در وب سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و... خود استفاده کنید را توصیف نمایید. تصاویر انتخابی باید نشانگر برند شما باشند.

لوگو

 مهم‌ترین بخش هویت بصری برند شماست که باید مطابق با هدف شرکت باشد. آن را طوری طراحی کنید که ساده، بی نظیر و به یاد ماندنی باشد. به راحتی می‌توانید با استفاده از ابزارهای طراحی آرم آن را ایجاد کنید.

برند بوک

این سندی خواهد بود که کلیه دستورالعمل‌ها را در مورد چگونگی استفاده از عناصر بصری و مکان‌هایی که باید از آن‌ها استفاده کنیم را شامل می‌شود و هر کارمندی به آن دسترسی خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: برند بوک یا کتابچه برند به چه معناست؟

 

چگونه هویت بصری برند خود را بسازید؟

ساخت هویت بصری برند خیلی هم سخت نیست. در ادامه 20 روش آسان برای تاثیرگذاری بر درک مخاطبان از از برند را بیان می‌کنیم تا با مطالعه آن‌ها از هویت بصری برند درک بهتری داشته باشید.

  1. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

تعریف مخاطبان اولین قدم برای ساختن یک هویت بصری موفق است. به این فکر کنید که چه کسی می‌خواهد با برند شما ارتباط برقرار کند؟ و در مورد تمامی موارد از جمله سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، وضعیت تأهل، شغل، سطح تحصیلات و.... بسته به محصول یا خدمت خود، اطلاعات کسب کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بد نیست که مخاطبان رقبای خود در رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید و سوالاتی که می‌پرسند و پست‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند موجب می‌شود تا اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها کسب کنید. دانستن این که به چه کسانی می‌خواهید برسید به شما در برنامه‌ریزی تبلیغات کمک می‌کند.

 

  1. چرا برند تاسیس شده است؟

شما نیازهای مصرف‌کننده، توانایی او برای پرداخت و... را می‌دانید. حال باید هدف از ایجاد برند خود را بیان کنید.

اهداف بلند مدت را در ذهن خود تعریف کنید.

چرا این خدمت یا محصول را ارائه می‌دهید؟

هدف بلند مدت برند چیست؟

چگونه به مصرف‌کننده کمک می‌کند؟

رسالت و چشم‌انداز برند شما چیست؟

آیا از فونت مناسب استفاده می‌کنید؟

کلمات ممکن است از هویت بصری برند معاف باشند، اما تایپوگرافی نیست. قلم‌ها به انتقال لحن شما کمک می‌کنند. افراد بر اساس قلمی که انتخاب می‌کنید در مورد نام تجاری شما چیزهای زیادی می‌آموزند. نوع فونت‌هایی که برای طراحی خود استفاده می‌کنید در مورد برند شما صحبت‌های زیادی دارد.

 

  1. آیا از رنگ های مناسب استفاده می‌کنید؟

رنگها همه چیز هویت بصری برند شما هستند. هر رنگی حسی را در مشتری ایجاد می‌کند. روانشناسی رنگ موضوعی جدی است که بسیاری از برندها از آن استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود مقاله در انتخاب رنگ برند چه اصولی باید رعایت شود را مطالعه نمایید.

 

  1. آیا فیلم را در دستور کار خود دارید؟

یک راه عالی برای ساختن هویت بصری برند شما، فیلم است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اکثر افراد تمایل دارند تا فیلم مشاهده کنند تا یک متن را مطالعه نمایند. فیلم‌ها افراد را سرگرم می‌کنند و به آن‌ها در درک یک محصول یا خدمت کمک می‌کند.

این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدانید که چه عواملی برای هویت بصری لازم است. چرا که هویت بصری برند شما یک ارتباط مهم برای تجارت شما با مصرف‌کنندگان است. هویت ماندگار برند به شما کمک می‌کند تا در میان رقبای خود باقی بمانید. بنابراین، برای آن سرمایه‌گذاری کنید و زمان بگذارید. اکنون زمان آن رسیده است که برای ساخت هویت بصری برند خود با استفاده از این نکات اقدام کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر