برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ به چه معناست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 9 دقیقه
  • 2851

آیا تا کنون به برندسازی شخصی خود فکر کرده اید؟

در گذشته ایجاد یک برند شخصی به این معنا بود که شما یک کارت ویزیت تهیه می‌کردید و اگر خلاق بودید، یک طراح گرافیک نیز استخدام می‌کردید تا یک آرم برای شما ایجاد کند؛ اما با توسعه رسانه‌های اجتماعی و جامعه‌ای که به طور فزایندهای متمایز می‌شود، ممکن است برند شما مهمترین راهی باشد که بتوانید در حوزه‌های نفوذ خود ایستادگی کنید. اگر به پرسونال برندینگ خود فکر کرده باشید، بسیار مهم است که بدانید برند سازی شخصی موجب می‌شود تا افراد شما را به خاطر بیاورند. برند شما همان چیزی است که شما در هنگام شروع کسب و کار ایجاد میکنید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

در ادامه خواهیم خواند:

 

پرسونال برندینگ

برندسازی شخصی به چه معناست؟

برند شخصی شما مربوط به این مسئله است که چگونه خود را تبلیغ می‌کنید و ترکیبی بی‌نظیر از مهارت‌ها، تجربه‌ها و شخصیت‌هایی است که می‌خواهید جهان شما را با آن‌ها ببیند. برندسازی شخصی داستان شماست که رفتار، گفتار و نگرش شما را منعکس می‌کند و شما را از سایر متخصصان حوزه مورد نظرتان متمایز می‌کند.

شما از برند شخصی خود استفاده می‌کنید تا خود را از افراد دیگر متمایز کنید. از نظر حرفه‌ای، برند شخصی شما تصویری است که افراد از شما می‌بینند. این می‌تواند ترکیبی از نحوه نگاه شما به زندگی واقعی، چگونگی تصویربرداری رسانه‌ها از شما باشد و تصوراتی که افراد از اطلاعات شما به صورت آنلاین به دست می‌آورند را شکل می‌دهد.

پرسونال برندینگ

چگونه می‌توان یک پرسونال برندینگ ایجاد کرد؟

  1. قدرت‌های منحصر به فرد خود را پیدا کنید.

ابتدا باید ابرقدرت‌های بی نظیر خود را پیدا کنید. بنابراین لازم است تا مهارت‌های منحصر به فردی که می‌خواهید با جهان به اشتراک بگذارید را تعریف کنید. ابرقدرت‌های بی‌نظیر شما، نقطه شروع کار و پرسونال برندینگ شما هستند. شما باید از خود بپرسید:

چیزی که من می‌خواهم برای آن مبارزه کنم چیست؟

چه زمانی احساس ترس می‌کنم؟

پیام من به جهان چیست؟

پس از پاسخ دادن به این سوالات، لیستی از 10 احساس برتر خود ایجاد کنید. آنها میتوانند مواردی باشند که شما از انجام آنها لذت میبرید یا از آن‌ها پول دریافت می‌کنید. از میان آن‌ها 2 الی 3 احساسی که نقاط قوت شما نیز در آن‌ها وجود دارد را انتخاب کنید و آن‌ها باید در تقاطع آنچه در آن خوب هستید و کارهایی که از انجام آن‌ها لذت می‌برید واقع باشند.

یک بیانیه ماموریت 20 کلمه‌ای بنویسید که هدف شما را به طور کامل بیان کند. روشن شدن هدف و نقاط قوت، پایه‌ای است که بر اساس آن می‌توانید پرسونال برندینگ خود را بسازید.


برندسازی شخصی

  1. ایجاد بیانیه پرسنال برندینگ

بیانیه پرسنال برندینگ را پیدا کنید که در یک یا دو جمله ارزش و هدف شما را بیان کند. هنگام برنامه‌ریزی پرسنال برندینگ خود، حتما آن را به یاد ماندنی، تا حدودی کوتاه و متمرکز بر مخاطبان خود طراحی کنید. در استراتژی پرسنال برندینگ، شما می‌توانید پیام واقعی خود را در سطح عمیق و شخصی کنترل کنید، همچنین میتوانید از تجربیات حرفه‌ای خود برای تسلط بر بازار کار استفاده کنید.

  1. پرسونال برندینگ را بصورت آنلاین از طریق پلتفرم‌های چند منظوره انجام دهید

برای به اشتراک گذاشتن صدای خود با جهان، به یک بستر آنلاین نیاز خواهید داشت. رسانه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای شروع هستند، بنابراین وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. با این کار می‌توانید مطالب خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید.

در ابتدا حتما، مخاطبان خود را بشناسید. بسته به صنعتی که فعالیت می‌کنید، بستر پلتفرم آنلاین شما متفاوت خواهد بود.

  1. محتوا برای پرسونال برندینگ ایجاد کنید

اکنون که ابرقدرت‌های منحصر به فرد خود را میشناسید و یک پلتفرم دیجیتالی دارید، وقت آن است که تمرکز خود را روی تولید محتوا برای سایت انجام دهید. ضروری است تا مجموعه‌ای از ایدهها و موضوعاتی را ایجاد کنید که متمرکز و مرتبط هستند و می‌توانید آن‌ها را رتبه‌بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر میخواهید در زمینه فیلمبرداری شناخته شوید، میتوانید پست‌های وبلاگ خود را در مورد موضوعات مرتبط، مانند انتخاب بهترین دوربین فیلمبرداری، نکات مهم برای ایجاد فیلم در یوتیوب و... بنویسید. هنگامی که شروع به نوشتن محتوا کردید، از مخاطبان خود بازخورد بگیرید تا مهمترین موضوعات مورد نیاز آنها را بفهمید و محتواهای خود را براساس آنچه که آن‌ها می‌خواهند تنظیم کنید.

 

حتما در پزشک کسب و کار بخوانید: به چه شخصی مدیر برند می گویند؟ وظایف مدیر برند

  1. شبکه‌سازی و ساخت لینک

حتی اگر محتوای عالی بنویسید و آن را در وب‌سایت خود قرار دهید، این بدان معنا نیست که حتما فردی محتوای شما را می‌بیند. لازم است تا برای این کار روی سئو وب‌سایت خود کار کنید و به جای این که بیشتر تلاشهای اولیه خود را صرفا روی نوشتن مطالب جدید متمرکز کنید بهتر است که برای گرفتن بک لینک و شناسایی سایت خود به افراد تلاش کنید. از این گذشته، برای ایجاد استراتژی برند خود می‌توانید با شبکه‌سازی ساده شروع کنید؛ شبکه سازی در مورد ایجاد روابط محکم با کسانی است که در زمینه شما فعالیت می‌کنند که این کار میتواند با به اشتراک گذاشتن مطالب آنها انجام شود. این رویکرد ساده، تلاش زیادی نمی‌خواهد اما در عوض می‌تواند نتایج مطلوبی را ایجاد کند. سپس روی تقویت روابط خود کار کنید.

در نهایت روابط بسیار ارزشمندی دارید و بک لینک‌ها به وب‌سایت برند شما عامل بسیار مهمی در تعیین رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو هستند.

نکته مهم این است که در حد امکان مفید باشد، مطالب خارق العاده‌ای بنویسید و با دیگران ارتباط برقرار کنید تا اعتبار خود را تقویت کنید.

  1. خودتان باشید

نترسید از این که آن چه واقعا هستید را به افراد نمایش دهید به یاد داشته باشید که اصالت در قلب موفقیت است.

اگر مخاطب مورد نظر خود را بشناسید می‌توانید با یک پیام معتبر با او ارتباط برقرار کنید؛ اعتماد در آن‌ها ایجاد کنید و به یک متخصص در زمینه خود تبدیل شوید. سبک نوشتاری شما بازتاب ارزشهای شماست. بنابراین اطمینان حاصل کنید که با سبک نوشتن خود سازگار هستید و شما یک صدای منحصر به فرد را ایجاد میکنید که با گذشت زمان طنینانداز میشود.

برندسازی

چرا شما نیاز به ساختن پرسونال برندینگ دارید؟

هنگامی که شما یک پرسونال برندینگ برای خود ایجاد می‌کنید، در حقیقت جنبه‌هایی از شخصیت خود را به افرادی که با آن در ارتباط هستند نشان می‌دهید. برند شخصی شما می‌تواند برای شما از نظر حرفه‌ای بسیار حیاتی باشد. اینگونه است که شما خود را به مشتری‌های بالقوه و فعلی معرفی می‌کنید. این فرصت را به شما می‌دهد تا نقاط قوت و احساسات خود را برجسته کنید. این کمک می‌کند تا مردم شما را بهتر بشناسند و اعتماد بیشتری نیز در افراد شکل می‌گیرد.

اگر می‌خواهید تأثیرگذار باشید، باید یک برند شخصی قدرتمند ایجاد کنید. پرسنال برندینگ به شما کمک می‌کند تا از همه افراد متمایز شوید. شما می‌توانید از برند شخصی برای نشان دادن دانش و مهارت‌ها در حوزه‌های تخصصی خود استفاده کنید.

از بسیاری جهات، برند شخصی شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می‌کند. این برند شخصی شماست که به شما کمک می‌کند تا از هزاران نفر دیگر متمایز شوید.

مزایای برند شخصی چیست؟

مزایای برند شخصی چیست؟

برند شخصی با مزایای بسیاری همراه است.

برای ساخت برند شخصی، حتما برند تجاری خود را در نظر بگیرید لازم است تا پرسنال برندینگ شما در بسیاری از نقاط با برند کسب و کار شما ارتباط داشته باشد. برند شخصی شما بیشتر مرتبط با شخصیت شما، امیدها، رویاها و انگیزههای شماست. در اصل، شما چهره‌ای را در پس تجارت خود قرار میدهید.

  1. شما به صورت آنلاین قابل مشاهده‌تر هستید

هنگامی که پرسنال برندینگ دارید، به طور خودکار برای مخاطبان آنلاین خود قابل دسترس‌تر و قابل مشاهده‌تر خواهید بود. افراد میتوانند شما را با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا کنند یا در کانال‌های مختلف بازاریابی با شما تعامل داشته باشند.

نمایان شدن بیشتر میتواند برای بسیاری از کارآفرینان ترسناک باشد اما آن‌ها اشتباه میکنند و ممکن است به اعتبار کسب و کار خود آسیب بزنند.

  1. میتوانید از شبکه خود استفاده کنید

با رشد نام تجاری آنلاین خود، شبکه‌ای رو به رشد از مردم در صنعت خود، مشتریان بالقوه و مشتریان جدید ایجاد می‌کنید. این شبکه میتواند به یک سرمایه بزرگ تبدیل شود که با آن تجارت خود را نیز می‌توانید رشد دهید.

  1. شما به صورت شخصی قابل شناسایی‌تر خواهید بود

برند تجاری شخصی نه تنها موجب افزایش دید آنلاین می‌شود بلکه موجب می‌گردد تا به صورت حضوری نیز قابل تشخیص‌تر باشید.

  1. تجارت شما قویتر میشود

برند شخصی شما میتواند به نفع برند تجاری شما باشد. در حالی که آن‌ها دو نهاد مجزا هستند، اما در کمک به یکدیگر فعالیت می‌کنند.

  1. روابط آنلاین شما شکوفا خواهد شد

حفظ روابط آنلاین با مشتریان میتواند دشوار باشد، اما هنگامی که شما یک برند شخصی قوی دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که این افراد به طور منظم به وب‌سایت شما و سایر کانال‌های بازاریابی بازمی‌گردند. از آنجا که به صورت آنلاین قابل دسترس‌تر و قابل مشاهده‌تر هستید، ارتباط با شما راحت‌تر می‌شود. به افراد دیگری دسترسی پیدا می‌کنید، راه‌های جدید به دست آوردن مشتری را یاد می‌گیرید و می‌توانید تجارت خود را توسعه دهید.

با توجه به مطالب ذکر شده حتما دریافتید که پرسونال برندینگ چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و لازم است آن را به طور مداوم انجام دهید. شما باید بتوانید برند شخصی خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که دقیقا می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. با درک بهترین شیوههای مربوط به برندسازی شخصی شروع کنید. حتما وب‌سایت و وبلاگ خود را داشته باشید. اطلاعات ارزشمند را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و هرگز چیزی را ارسال نکنید مگر اینکه هدفی برای این کار داشته باشید.

 

نوشتن یک نظر

نظر

Avatar

حسن بیکدلی

4 سال قبل

پرسونال برندینگ قطعا به معنی تهیه یک برنامه بازاریابی شخصی در زندگی شخصی برای رسیدن به اهداف حرفه ای می باشد... ممنونم از متن مفیدتون

پاسخ
Avatar
مهدی کاشانی 4 سال قبل

👍👍👍👍

Avatar

الهه

4 سال قبل

بسیار عالی

پاسخ