نکات روانشناسی جلب اعتماد مشتری

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 3547

نکات روانشناسی جلب اعتماد مشتری

چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم؟

اگرچه اعتماد یک معیار نامشخص و تا حدودی لغزنده است و ایجاد اعتماد و اطمینان در بین مشتریان کار آسانی نیست، اما هنوز هم اقدامات مشخصی وجود دارد که فروشندگان می‌توانند نسبت به ایجاد آن در خریداران اقدام کنند و اعتماد را در مشتریان تقویت کنند.

همه‌ی ما متفاوت هستیم، اما در بسیاری از موارد مغز ما به روشی مشابه واکنش نشان می‌دهد و درک این ظرافت ها در ذهن انسان می‌تواند به تجارت شما کمک کند تا راه‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد اعتماد در مشتریان نسبت به محصولات و خدمات خود کشف کنید. با ما همراه باشید تا با راهنمایی‌های الهام‌بخش، براساس دانش روانشناسی جهت ایجاد اعتماد در مشتریان آشنا شوید.

 

  1. اثبات اجتماعی

عقاید و رفتارهای انسان‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند. اثبات اجتماعی شامل این است که به مردم بگوییم یک محصول یا خدمت در بین افراد دیگر نیز محبوب می‌باشد و باعث ایجاد اعتبار اجتماعی می‌شود. هنگام خرید آنلاین و مشاهده صفحه محصول، ممکن است صفحه‌ای با عنوان افرادی که این محصول را خریداری کرده‌اند نیز مشاهده کنید و این اثبات اجتماعی است که اعتماد را در مشتری ایجاد می‌کند.

جلب رضایت مشتریان

  1. روانشناسی رنگ

رنگ تاثیر بسزایی در رفتار ما دارد و هرگز نباید آن را در زمینه بازاریابی دست کم گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد پس از مشاهده کالا در مدت 90 ثانیه تصمیم نهایی خود را برای خرید یک محصول می‌گیرند و این تصمیم فقط بر اساس رنگ می‌باشد. رنگ نه تنها می‌تواند شما را از رقبا جدا کند بلکه بر خلق و خو و احساسات نیز تاثیر می‌گذارد.

 

بهتر است بدانید: نقش موثر روانشناسی در مدیریت منابع انسانی و استخدام نیرو چه می باشد؟

 

  1. از تماس چشمی استفاده کنید

با مشتریان خود حتما ارتباط چشمی برقرار کنید. سعی کنید تماس چشمی را موقع صحبت کردن با مشتریان خود در نظر بگیرید.

 

جلب اعتماد مشتریان

 

  1. استفاده از لحن مناسب

از لحنی که برای صحبت با کارمندان خود استفاده می‌کنید تا ایمیلهایی که برای مشتریان می‌فرستید، همگی نماینده کسب و کار شما هستند و باید همواره مشتریان را در مرکز توجه قرار دهید. شما باید به تیم خدمات خود بگویید که همیشه از نام مشتری استفاده کنند تا اعتماد مشتریان را جلب نمایند.

به عنوان یک بنیانگذار برای کسب و کار خود لحنی سازگار و مناسب ایجاد کنید تا در کل سازمان شما نفوذ کند و بتواند خدمات شما را از بقیه متمایز نماید.  

 

  1. خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید

جلب اعتماد مشتری با ارائه خدمات عالی شروع می‌شود. برای این کار، خود را به جای مشتری قرار دهید و آن گونه که دوست دارید با شما برخورد شود با مشتریان خود برخورد نمایید. مهم نیست که تجارت شما بزرگ یا کوچک باشد، برای اعتماد سازی، باید خدمات عالی در قلب استراتژی کلی تجارت شما باشد. ارائه خدمات عالی نیاز به هزینه، زمان و منابع دیگر دارد، اما با این حال برای برند بسیار موثر است. افراد اگر به برند شما اعتماد کنند برای خرید دوباره به شما بازمی‌گردند.

ارتباط با مشتری

  1. همیشه شفاف باشید

مشتریان شما بسیار باهوش هستند. آن‌ها خیلی خوب می‌فهمند شما حقیقت را می‌گویید یا قصد دارید چیزی را پنهان کنید. از ترفندهایی که سعی در فریب مشتریان دارند استفاده نکنید. خطاهای خود را مخفی یا پنهان نکنید، آن‌ها را مستقیما پذیرفته و توضیح دهید که چگونه مسئله را حل خواهید کرد. همچنین به آن‌ها این اعتماد را بدهید که این نوع خطاها در آینده تکرار نخواهند شد.

 

  1. نمایش نظرات مشتری

مطالعات نشان می‌دهد، 61٪ از مشتریان قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید، نظرات آنلاین را می‌خوانند و اکنون قرار دادن نظرات در سایت‌های مربوط به کسب و کار ضروری است، بنابراین نظرات مشتریان خود را در وب‌سایت نمایش دهید تا افراد به راحتی بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند. بررسی رضایت مشتری نقش مهمی در ایجاد اعتماد و افزایش فروش دارد. بررسی چیزی است که بیشتر افراد قبل از خرید انجام می‌دهند، زیرا به شما کمک می‌کند تا شک و تردیدهایی را که در مورد محصولات و خدمات دارید، برطرف نمایید.

 

  1. روی کیفیت محصول متمرکز شوید

انرژی خود را در تهیه آنچه که به مشتریان خود وعده داده‌اید، صرف کنید و روی کیفیت محصول متمرکز شوید. مشتریان همیشه انتظار دارند که شما خدمات با کیفیت ارائه دهید. اگر در این کار شکست بخورید، آن‌ها به دنبال گزینه‌های دیگر خواهند رفت. برای کسب رضایت مشتری و وفادار کردن آن‌ها، کیفیت محصول نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

نکات روانشناسی جلب اعتماد مشتری

 

برای هر کسب و کاری، ایجاد اعتماد در مشتریان بسیار مهم است. افراد از شرکت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند خرید می‌کنند. نشان دادن اهمیت به مشتریان مانند سحر و جادو عمل می‌کند و آن‌ها را به برند وفادار می‌سازد. برای ایجاد اعتماد لازم است تا مشتریان خود را درگیر کنید و یکی از بسترهای ایجاد اعتماد، رسانه‌های اجتماعی هستند تا فرآیند تعامل با تجارت را آسان و قابل دسترسی‌ نمایند.

 

نوشتن یک نظر

نظر