چه عواملی باعث تفاوت بلاگرها از اینفلوئنسرها شده است؟

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 893

چه عواملی باعث تفاوت بلاگرها از اینفلوئنسرها شده است؟

 

چه عواملی باعث تفاوت بلاگرها از اینفلوئنسرها شده است؟

امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که با دنیای مجازی در ارتباط نباشد. پیشرفت در دنیای مجازی تا حدی شده است که افراد برای معرفی شغل خود و فروش از دنیای مجازی استفاده می‌کنند. در این بین برخی افراد، برای فروش و پیشرفت در کار‌های خود در نقش بلاگر و یا اینفلوئنسر وارد حیطه‌ی کاری می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

 

شاید کلمه بلاگر و یا اینفلوئنسر زیاد به گوشتان خورده باشد. افراد زیادی توانسته‌اند با ورود در نقش بلاگری و یا اینفلوئنسری پیشرفت شایانی در شغل خود داشته باشند. برخی افراد نظر بر این دارند که فعالیت افراد در زمینه بلاگری و اینفلوئنسری با یکدیگر تفاوتی نداشته و هر دو یک فعالیت را انجام می‌دهند. بر همین اساس بعد از توضیح کوتاهی درباره هر یک از آن‌ها به توضیح کاملی از تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

تفاوت بلاگرها با اینفلوئنسرها

نوع محتوای ارائه شده توسط بلاگرها و اینفلوئنسرها با یکدیگر کاملا متفاوت می‌باشد. محتوای تهیه شده توسط بلاگرها بیشتر سبک سرگرمی و آموزشی دارد. بسیاری از بلاگرها تلاش خود را برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطب خود، از طریق وب سایت انجام می‌دهند بر همین اساس دنبال تهیه یک محتوای با کیفیت بالا هستند. اما محتوایی که اینفلوئنسرها ارائه می‌دهند، نسبت به بلاگرها در تمامی زمینه‌ها متفاوت بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. اینفلوئنسرها در مقابل محتوای با ارزشی که ارائه می‌دهند، از پست‌های زیادی برای معرفی و برتری کار خود استفاده می‌کنند. برهمین اساس افراد می‌توانند برای تبلیغات کارهای خود از اینفلوئنسرها استفاده کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بلاگر و اینفلوئنسر و تفاوت‌های بین آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

به چه کسانی بلاگر می‎‌گویند؟

 

به چه کسانی بلاگر می‎‌گویند؟

کمتر کسی پیدا می‌شود که اطلاعی از فضای مجازی نداشته باشد و با دنیای اینترنت ( گوگل) غریبه باشد. کلمه‌ی بلاگر به معنای وبلاگ نویس می‌باشد. فعالیت وبلاگ نویس در گوگل می‌باشد. این شخص با توجه به علایق شخصی خود در نوشتن، اقدام به تولید محتوا می‌کند. افرادی که محتوای یک بلاگر را می‌خوانند و مورد توجهشان قرار می‌گیرد، فرد بلاگر را به عنوان یک الگو انتخاب کرده و با رفتن به صفحه شخصی او در ایناستگرام و سایر فضاهای مجازی از او پیروی می‌کنند و تمام علایق شخص بلاگر، علایق او هم می‌شود.

اگر کمی به زندگی شخصی یک بلاگر دقت کنید تفاوت اساسی در زندگی آن‌ها نسبت به سایر افراد را درک می‌کنید. آن‌ها همیشه به دنبال زیباترین‌ها هستند و برای اینکه نظر شما را جذب کنند همیشه بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

اگر شما هم نیت دارید که در قالب یک بلاگر وارد حیطه کاری شوید باید سخت تلاش کنید و به قول بزرگان باید خاک آن کار را بخورید. پس اگر روزهای اول در کار خود شکست خوردید عقب نکشید و دوباره قوی تر شروع کنید. تمام بلاگر‌های معروفی که هم اکنون مشاده می‌کنید از ابتدای کار موفق نبوده‌اند، بلکه سخت تلاش کرده‌اند تا توانسته‌اند به این مرحله برسند.

اگر قصد این را دارید که یک صفحه شخصی در ایناستگرام برای خود داشته باشید، حتما آدرس وب سایت خود را در صفحه اصلی پیج خود قرار دهید. همچنین برای اینکه پیشرفت کنید در ابتدا برای پیج خود یک عکس مناسب و یک متن زیبا که توضیح کاملی از شخصیت شما، حوزه کاریتان و محتواهایتان باشد را در صفحه اصلی پیجتان قرار دهید. سپس برای شروع کار سعی کنید به مکرر از تعداد پست‌های زیادی استفاده کنید، همچنین دقت کنید در ابتدای کار از گذاشتن عکس خود بپرهیزید و بیشتر تمرکز خود را برای ارائه‌ی پست‌های با کیفیت قرار دهید. شما می‌توانید بلاگر یک لایف استایل، بلاگر سلامتی، پزشکی، خانواده و .... شوید.

 

به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟

 

به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟

افرادی که در شغل خود متخصص هستند و مشهور می‌باشند و در آن حوزه فعالیت می‌کنند به عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند. معمولا این افراد از علم و آگاهی زیادی برخوردار می‌باشند و با علم و دانش زیادی که دارند باعث جذب افراد می‌شوند.

برای درک بهتر این موضوع یک شرکت را در نظر بگیرید که محصولات خود را به صورت خرده فروشی به فروش می‌رساند، در این میان شخص فروشنده برای خریدار شناخته شده می‌باشد. یعنی آن شخص فروشنده توانسته است با علمی که در زمینه فروش دارد، تخصص و شخص خود را معروف کند.

 

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ موثرترین استراتژی در کسب و کار

 

تفاوت اصلی بلاگر و اینفلوئنسر

در ادامه به پنج تفاوت اساسی بین افراد بلاگر و اینفلوئنسر می‌پردازیم.

1. انجام دادن تبلیغات در مقابل پست‌های حمایت شده

بلاگرها

یک سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است این است که آیا بلاگر‌ها در مقابل محتواهایی که می‌نویسند از گوگل پولی دریافت می‌کنند و یا پولی برای خوانده شدن وبلاگشان پرداخت می‌کنند یا خیر؟ در جواب این گونه افراد باید جواب داد که بله. بلاگر‌ها از طریق قرار دادن تبلیغات، بابت وبلاگی که می‌نویسند پول دریافت می‌کنند. این افراد به دو طریق PPC و CPM عمل تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

اینفلوئنسرها

یک اینفلوئنسر زمانی که محصولاتی را تبلیغ می‌کند، با توجه به روش‌های پولی که انتخاب شده است هزینه‌ی مربوطه را دریافت می‌کند. با تمام این شرایط یک اینفلوئنسر برای کسب درآمد، اگر معروف شود راه‌های زیادی را پیش رو دارد.

2. استفاده از خبرنامه‌ها

بلاگرها

شاید استفاده کردن از خبرنامه‌ها کمی قدیمی شده باشد، اما هنوز هم بلاگرها با ترکیب آن‌ها با بازاریابی ایمیلی توانسته‌اند اطلاعاتی که مورد نظر خوانندگان می‌باشد را برای آن‌ها ارسال کند. البته باید بیان کرد که تنها راه موفقیت در این روش دریافت اطلاعاتی از خوانندگان این محتوا می‌باشد. بر همین اساس برای کسب آگاهی از این افراد باید در وب‌سایت ثبت‌نام کنند.

اینفلوئنسرها

در ایناستگرام، اینفلوئنسرها هم نوعی خبرنامه دارند و از آن برای اطلاع رسانی مخاطبان خود استفاده می‌کنند. در این قسمت اینفلوئنسرها برای اطلاع رسانی با بارگذاری پست باعث اطلاع رسانی می‌شوند. در این میان با توجه به الگوریتم‌های جدیدی که ایناستگرام قرار داده شده است، آن پست‌ها تنها در شرایطی برای مخاطبان قابل مشاهده است که مورد تایید مخاطبان قرار گرفته شده باشد.

3. قالب کوتاه در مقابل بلند

بلاگرها

وبلاگی که بلاگرها تهیه می‌کنند، اغلب باید متنی حداقل با محتوای 500 کلمه‌ای تهیه شده باشد. تمام تلاش یک بلاگر برای اینکه محتوایی برند داشته باشد در سئو شدن محتوا می‌باشد. بر همین اساس باید تلاش کند که محتوایی با کلمات کلیدی و متنی سئو شده را ارائه دهد.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها برای توضیح کارهای خود نیازی به نوشتن محتواهای بلند 500 کلمه‌ای نمی‌باشد و تنها با نوشتن چند کلمه کوتاه ولی پر کاربرد به راحتی می‌توانند نظر مخاطبان خود را به خود جلب کند.

4. اهمیت تصویرسازی در مقابل کلمات

بلاگرها

یک بلاگر برای اینکه محتوای برند داشته باشد، مجبور به انتخاب محتوایی با تعداد کلمات زیاد، کلمات کلیدی می‌باشد یعنی کلمه نقش زیادی در محتوای یک بلاگر دارد.

اینفلوئنسرها

از آن‌جایی که فضای ایناستگرام متفاوت می‌باشد، شخص اینفلوئنسر به راحتی می‌تواند با کمک گرفتن از عکس‌ها و به تصویر کشیدن به راحتی مخاطب خود را جذب کند.

5. لایک در مقابل ترافیک وب سایت

بلاگرها

یک بلاگر وقتی تمام تلاش خود را می‌کند و محتوایی را در گوگل بارگذاری می‌کند، تمام تلاشش این است که مورد توجه گوگل قرار گیرد و باعث ایجاد ترافیک وب سایت شود. ترافیک وب سایت برای شخص بلاگر برای گرفتن رتبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اینفلوئنسرها

در مقابل اهمیت ترافیک وب سایت برای شخص بلاگر، میزان لایک و گذاشتن کامنت به همان میزان برای شخص اینفلوئنسر دارای اهمیت است. به طوری که هر چه میزان لایک و کامنت‌‍‌ها افزایش یابد باعث دیده شدن بیشتر پیج اینفلوئنسر می‌شود.

پس دریافتیم که یک شخص اینفلوئنسر با بلاگر از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر فرق می‌کنند. همچنین آن‌ها از طرز فکرهای مختلفی برخوردار می‌باشند، به طوری که یک فرد بلاگر اشتیاق زیادی برای نوشتن دارد ولی یک اینفلوئنسر تمام اشتیاقش جذب فالوور و لایک می‌باشد. همچنین یک شخص بلاگر با نوشتن محتواهای خود به صورت غیرمستقیم با مخاطبان خود در ارتباط است، اما یک شخص اینفلوئنسر به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط بوده و حتی قادر به صحبت کردن با آن‌ها در دایرکت می‌باشد.

 

نوشتن یک نظر

نظر