الگوریتم پاندا چیست؟الگوریتم پاندا دشمن محتوا های بی کیفیت

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 1106

الگوریتم پاندا دشمن محتواهای بی‌ کیفیت

 

الگوریتم پاندا دشمن محتواهای بی‌ کیفیت

با راه اندازی گوگل و کاربردهای مختلف آن و پیشرفت‌های بی‌شماری که در طی سال‌های آتی کرده است، از جمله معرفی مشاغل، کار به جایی رسید که افراد برای معرفی کسب و کار خود اقدام به تاسیس سایت و نوشتن محتوا نمودند. از آن‌جایی که نوشتن محتوا نیاز به تجربه و دانش دارد، برخی افراد علم کافی برای نوشتن محتوا‌ی با کیفیت نداشتند و یا برخی در نوشتن سهل‌انگاری می‌کردند و برخی متاسفانه از دسته کلاه سیاه‌ها بودند. تمامی این موارد عوامل اصلی برای ارائه محتوای بی‌کیفیت می‌باشد. حضور محتواهای بی‌کیفیت در اغلب سایت‌ها موجب برانگیخته شدن مخاطبان شد. در این میان گوگل با روی کار آوردن الگوریتمی به نام پاندا توانست با این رویداد مقابله کند و از دیده شدن محتواهای بی‌ارزش جلوگیری نماید. در ادامه برای شناخت بهتر الگوریتم پاندا ما را همراهی کنید.

 

بیشتر بدانید: سئو چیست؟ تعریف سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

 

23 فوریه 2011 تاریخ تولد الگوریتم پاندا

 

23 فوریه 2011 تاریخ تولد الگوریتم پاندا

از آن‌جایی که رضایت مخاطبان برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار بود، در سال 2010 به علت افزایش محتواهای بی‌کیفیت و نارضایتی اغلب مخاطبان از سرچ‌های بی‌کیفیت، اقدام به تولید الگوریتم پاندا در سال 2011 نمود. با روی کار آمدن این الگوریتم تمامی سایت‌هایی که از محتواهای بی‌کیفیت با ارزش محتوایی پایین برخوردار بودند، از دیده شدن کمتری برخوردار شدند.

 

الگوریتم پاندا مبارز سرسخت محتواهای بی‌کیفیت

 

الگوریتم پاندا مبارز سرسخت محتواهای بی‌کیفیت

از آن‌جایی که هدف اصلی مدیران سایت افزایش رتبه سایت بوده است نه پاسخگویی به مخاطبان، بر همین اساس مزرعه‌ای از علف‌های هرز را در سایت خود رشد داده‌اند. منظور از علف‌های هرز همان محتواهای بی‌کیفیت و خارج از ارزش محتوایی است. در این میان با روی کار آمدن پاندا، این امکان به سایت‌ها داده شد که سایت‌هایی که از ارزش محتوایی بالا تری برخوردار هستند، از رتبه بالایی برخوردار شوند و سایت‌هایی که برای فریب، اقدام به نوشتن محتواهای زیاد و بی‌ارزش نمودند تعدیل رتبه شوند و در پایین‌ترین رتبه قرار گیرند.

 

عواملی که باعث بر انگیخته شدن الگوریتم پاندا می‌شود

 

از جمله عواملی که باعث بر انگیخته شدن الگوریتم پاندا می‌شود:

  • استفاده از محتواهای تکراری

اغلب سایت‌ها به جای تمرکز بر روی سایتشان برای پیشرفت بهتر، به دنبال راه میان‌بر برای طی کردن راه صد ساله در یک شب هستند. در این میان به جای بهره‌برداری از یک محتوانویس با تجربه بدون در نظر گرفتن امکان جریمه شدن از سمت گوگل، اقدام به کپی محتوا از سایر سایت‌ها و یا حتی سایت‌ خود می‌کنند.

  • عدم توجه به نیاز کاربر

حتما برایتان سوال پیش می‌آید که گوگل از کجا متوجه نیاز کاربر می‌شود، از کجا متوجه می‌شود که این محتوا نتوانسته نیاز کاربر را رفع کند. باید بگوییم که حضور کاربر در صفحه شما در تایم پایین و خروج سریع نشان دهنده عدم رضایت کاربر از سایت شما بوده که باعث توجه گوگل و تعدیل رتبه از سمت گوگل می‌شود.

  • استفاده از حجم بالای تبلیغات

متاسفانه برخی از سایت‌ها به جای اینکه ملاک اصلی خود را ارائه محتوای با کیفیت قرار دهند، با بکارگیری تبلیغات بیش از اندازه اقدام به فریب گوگل برای گرفتن رتبه می‌کنند. خوشبختانه این سایت‌ها از چشم گوگل پنهان نمی‌مانند و از جانب گوگل تعدیل رتبه می‌شوند.

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

برخی از سایت‌ها با بکارگیری کلمات کلیدی زیاد در محتوا به دنبال افزایش رتبه سایت خود هستند. بر خلاف تصور این افراد استفاده کردن از کلمات کلیدی بیش از اندازه باعث کاهش ارزش محتوایی متن شما شده و در ادامه موجب تعدیل رتبه توسط گوگل می‌شود.

  • غلط املایی زیاد

در کنار ارائه دادن محتوایی با ارزش نوشتاری بالا، محتوای شما باید عاری از هرگونه غلط املایی و مشکلات نگارشی باشد. چرا که در مواردی هر چقدر هم محتوایتان ارزش علمی بالایی داشته باشد حضور غلط املایی زیاد در محتوایتان کاربر را از خواندن ادامه محتوا باز می‌دارد.

  • استفاده از محتوای بی‌کیفیت

هدف اصلی الگوریتم پاندا شناخت محتواهای بی‌کیفیت و تعدیل رتبه آن‌ها می‌باشد. پس اگر می‌خواهید از جریمه الگوریتم پاندا در امان باشید از محتوا، با ارزش نوشتاری بالا استفاده کنید.

  • منبع قرار دادن سایت‌های نامعتبر

در هنگام نوشتن محتوا حتما قبل از نوشتن، از معتبر بودن سایت منبع اطمینان حاصل کنید.

 

وجود الگوریتم پاندا باعث شد که سایت‌های بی‌کیفیت همانند سایت‌های با‌کیفیت به پردازش محتواهای خود بپردازند.

 

چگونه متوجه جریمه سایتمان از جانب الگوریتم پاندا شویم؟

اگر هر یک از اتفاقات زیر برای سایتتان رخ دهد نشان دهنده جریمه شدن سایت شما از جانب الگوریتم پاندا می‌باشد:

  • افت شدید صفحات سایتتان در نتایج جستجو
  • افت جایگاه سایتتان در گوگل یا همان تعدیل رتبه
  • کم شدن ترافیک سایت

اگر نتوانید محتوایی با ارزش نوشتاری بالا و عاری از هر گونه غلط املایی، مشکلات نگارشی، محتوای با کیفیت، عاری از تبلیغات زیاد، عاری از کلمات کلیدی بیش از اندازه و کاربردی برای کاربر ارائه دهید، محتوای شما توسط پاندا جریمه می‌شود.

 

چگونه از جریمه الگوریتم پاندا خلاص شویم؟

 

چگونه از جریمه الگوریتم پاندا خلاص شویم؟

خوب اول برای اینکه مطمئن شوید که توسط الگوریتم گوگل جریمه شده اید به قسمت سرچ کنسول بروید و نمودار سایت خود را چک کنید اگر نمودار سایتتان به صورت نزولی است مورد جریمه قرار گرفته شده‌اید.

اگر علت جریمه شدن سایت شما توسط پاندا وجود محتواهای کپی است وقت خود را برای برگشت سایتتان تلف نکنید. اما اگر به علت‌های جزیی توسط پاندا جریمه شده‌اید با رفع آن موارد می‌توانید خود را از جریمه پاندا خارج کنید.

توجه: برخی افراد برای اینکه خود را از جریمه الگوریتم گوگل در امان نگه دارند اقدام به پاک کردن محتواهای بی‌ارزش خود می‌کنند، در این میان به این گروه از افراد باید گفت که پاک کردن محتوا خود باعث جریمه شدن از جانب الگوریتم پاندا می‌شود. شما می‌توانید از دو روش یا بازسازی محتوا و یا جلوگیری از ایندکس شدن محتوایتان از جریمه شدن توسط پاندا در امان بمانید.

 

آیا الگوریتم پاندا تمامی محتواهای کوتاه را جریمه می‌کند؟

 

آیا الگوریتم پاندا تمامی محتواهای کوتاه را جریمه می‌کند؟

این تصور اشتباهی است که تمامی محتواهای کوتاه توسط پاندا جریمه می‌شوند. پاندا محتوای شما را کامل می‌خواند و اگر محتوای شما در اوج کوتاهی، از ارزش محتوایی بالایی برخوردار باشد و مورد تایید کاربران باشد، جریمه نمی‌شود. پاندا فقط محتواهای کوتاهی که هیچ ارزشی برای کاربران ندارد را جریمه می‌کند.

 

پس اگر می‌خواهید سایتتان از جریمه پاندا در امان بماند، حداقل امکان از محتوایی با ارزش نوشتاری بالا، عاری از هر گونه متن کپی، کلمات تکراری، غلط املایی و مشکلات نگارشی باشد را در سایتتان قرار دهید. دقت کنید حضور طولانی مدت کاربر در سایت شما نشان از محتوای با ارزش می‌باشد و باعث افزایش رتبه سایت شما می‌شود.

 

می توانید اگر به الگوریتم های گوگل علاقه مند می باشید مقاله های الگوریتم هیلتاپ و تاثیر آن بر سئو و الگوریتم فرد گوگل Fred Algorithm Google چیست؟ را نیز مطالعه کنید.

نوشتن یک نظر

نظر