تاثیر الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجوی گوگل

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 976

 

الگوریتم کبوتر راهی برای جست و جوی راحت

الگوریتم کبوتر راهی برای جست و جوی راحت

حتما تا اکنون برای شما هم پیش آمده است که در یک محیط ناآشنا باشید و اطلاعی از غذاپزی‌‌ها، رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و دیگر اماکن آن منطقه نداشته باشید. شاید برای پیدا کردن مکان مورد نظرتان از چند نفر سوال کنید، اما شاید آن افراد هم اطلاعی از محیط اطرافشان نداشته باشند، پس چه کنید؟

خوب قبل از اینکه راهکار اصلی را به شما یاد دهیم به صفحه اصلی گوگل بروید و عبارت پمپ بنزین‌های اطراف من را سرچ کنید. به چه چیزی برخوردید؟ بله درست است نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌های اطراف شما با رسم لوکیشن برای شما نمایش داده شد.

اکنون دیگر جواب سوال بالا را می‌دانید. بله شما می‌توانید به راحتی با سرچ کردن، مکان مورد نظرتان را در گوگل پیدا کنید. الگوریتمی که به کمک شما آمده است، الگوریتم کبوتر نام دارد. الگوریتم کبوتر، الگوریتمی است که در سال 2014 در گوگل شروع به فعالیت نمود. در ادامه این محتوا با ما باشید تا با فعالیت الگوریتم کبوتر بیشتر آشنا شوید.

 

حتما بخوانید: صفر تا صد سئو سایت (سئو داخلی، سئو خارجی، انواع روش های سئو)

 

الگوریتم کبوتر را بیشتر بشناسیم

در ابتدای محتوا از شما درخواست کردیم که عبارت پمپ بنزین‌های اطراف من، را سرچ کنید.

برای فهم بهتر کارکرد الگوریتم کبوتر، از شما می‌خواهم که این واژه را ترجیحا در دو شهر متفاوت سرچ کنید. به نتیجه‌ی هر دو سرچ به خوبی دقت کنید. آیا نتیجه‌ی هر دو با یکدیگر یکی است یا خیر؟

بله درست است نتیجه‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشند. همان طور که مشاهده کردید تغییر مکان، باعث جست وجوی متفاوت شد. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع رسیدگی کنیم، یعنی شما می‌توانید با کمک الگوریتم کبوتر به راحتی در هر محیطی هر چه که مورد نیازتان است، در نزدیک‌ترین نقطه‌ی خود با سرچ کردن پیدا کنید.

الگوریتم کبوتر همانند دیگر الگوریتم‌های گوگل مانند اگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و... جزو الگوریتم‌های مهم گوگل می‌باشد. همان طور که می‌دانید وظیفه‌ی گوگل، عمل جست و جوی محتوا می‌باشد. شاید برایتان سوالی پیش آید که موتورهای جست و جوگر چگونه محتواهای بدون متن را جست و جو می‌کنند. در ابتدا باید بگوییم که لوکیشن یا همان مکان هم همانند صدا، تصویر و متن برای گوگل جزو محتوا محسوب می‌شود. بر همین اساس گوگل با روی کار آوردن الگوریتم کبوتر به جست و جوی محتواهای لوکیشن‌دار پرداخت.

 

حضور الگوریتم کبوتر چه تاثیری بر سئو داشت؟

 

حضور الگوریتم کبوتر چه تاثیری بر سئو داشت؟

  • الگوریتم کبوتر، کمکی برای کسب و کارهای کوچک محلی می‌باشد و این امکان را برای آن‌ها ایجاد کرده است که بیشتر دیده شوند. کسب و کارهای کوچک محلی با قرار دادن لوکیشن در محتوای خود به راحتی می‌توانند شغل خود را معرفی کنند.
  • وجود الگوریتم کبوتر به کاربر کمک می‌کند تا با محیط اطراف خود بیشتر آشنا شود و به راحتی به نزدیک‌ترین مکان مورد نظر خود دست یابد. در سال‌های اخیر کاربر با سرچ کردن موضوعی مثلا پمپ بنزین‌های تهران، چندین صفحه در گوگل برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شد. اما اکنون با حضور کبوتر فقط چند صفحه از نزدیک‌ترین مکان‌ها برای کاربر نمایش داده می‌شود.
  • یکی دیگر از تغییراتی که با حضور الگوریتم کبوتر در گوگل ایجاد شد، صفحه نمایش سرچ گوگل بود که گوگل با حضور این الگوریتم توجه ویژه‌ای به آن نمود.

 

الگوریتم کبوتر، سود و ضررهای آن

 

الگوریتم کبوتر، سود و ضررهای آن

از آن‌جایی که استفاده کردن از الگوریتم کبوتر بیشتر جنبه خصوصی دارد و به جای سرچ کلی سرچ جزیی‌تری را به نمایش می‌گذارد (یعنی قبل از روی کار آمدن الگوریتم کبوترگوگل، افراد برای پیدا کردن مکانی سرچ کلی انجام می‌دانند یعنی پمپ بنزین‌های تهران، اما با روی کار آمدن الگوریتم کبوتر فقط پمپ بنزین‌های اطراف شما به شما نمایش داده می‌شود) این عامل باعث شد که در ابتدا مشاغل زیادی از حضور این الگوریتم شاکی باشند. اما همیشه سعی کنید که قسمت خوب ماجرا را نگاه کنید، در کنار حضور الگوریتم کبوتر، وب سایت دایرکتوری به شدت پرکاربرد شد و مورد توجه عموم قرار گرفته شد. حتما برای شما سوال پیش آمده است که دایرکتوری چیست؟

زمانی که شما سرچ می‌کنید پمپ بنزین‌های میدان ونک، وب سایتی که گوگل به شما ارائه می‌دهد خودش آدرس پمپ بنزین نمی‌باشد، بلکه وب سایتی از مجموعه‌ی پمپ بنزین‌های منطقه‌ی ونک می‌باشد. حضور این وب سایت (دایرکتوری) این امکان ر ا به سایر مشاغل داده است که بیشتر شناخته شوند.

 

الگوریتم کبوتر گوگل و فاکتورهای مهم آن

 

الگوریتم کبوتر گوگل و فاکتورهای مهم آن

  • الگوریتم کبوتر این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. اما از آن‌جا که این امکان در کشور ما امکان پذیر نمی‌باشد، تنها می‌توانید موقعیت فیزیکی خود را به نمایش بگذارید.
  • با وجود الگوریتم کبوتر شما می‌توانید مشخصات کلی کار خود یعنی آدرس، نام و هر چیزی که مربوط به کارتان می‌باشد را در سایتتان به اشتراک بگذارید.
  • شما می‌توانید با وجود الگوریتم کبوتر سایتتان را در وب سایت‌های محلی ثبت کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر