اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت -پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 1844

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

اگر یک محتوانویس باشید حتما واژه‌ی کلمه‌ی کلیدی، زیاد به گوشتان خورده است و از نقش آن در متن خود، آگاهی دارید. در این محتوا ما سعی کرده‌ایم توضیح کاملی از کلمه کلیدی و نقش آن در سئو برای افرادی که تازه پا در عرصه‌ی محتوا نویسی و سئو سایت گذاشته‌اند انجام دهیم. پس صبر کنید و تا ادامه‌ی محتوا ما را همراهی کنید.

 

حتما بخوانید: تاثیر سئو در کسب و کار

 

کلمات کلیدی را بیشتر بشناسیم

خوب برای فهم بهتر این مطلب آن را با یک مثال کوچک برای شما معرفی می‌کنم. کمتر کسی پیدا می‌شود که در صفحه سرچ گوگل، دنبال چیزی نبوده باشد و حداقل یک بار این کار را انجام داده است. زمانی که شما کلمه‌ی نقش الگوریتم پاندا را سرچ می‌کنید تمام محتواهایی که در متنشان الگوریتم پاندا را داشته باشند در صفحه سرچ برای شما نمایش داده می‌شوند. بله درست فهمیدید، کلمه‌ای که به شما کمک می‌کند تا متن مورد نظر برای شما نمایش داده شود همان کلمه‌ی کلیدی است. حالا در ادامه این محتوا میخواهیم با نقش این کلمات کلیدی در سئو سایت شما را بیشتر مطلع کنیم.

 

کلمات کلیدی چه نقشی بر سئو سایت دارند؟

 

کلمات کلیدی چه نقشی بر سئو سایت دارند؟

حتما با مطالعه‌ی متن بالا شما هم به اهمیت نقش کلمات کلیدی در محتوای خود پی برده‌اید. حضور کلمات کلیدی در یک محتوا به سئو شدن سایت شما کمک کرده و باعث بیشتر دیده شدن متن شما می‌شود. فقط این نکته را در نظر بگیرید که از هر چیزی به اندازه استفاده کنید و کار کلاه سیاه‌ها را پیشه‌ی کار خود نکنید. چرا که در این میان کلاه سیاه‌ها برای گرفتن رتبه از کلمات کلیدی بیش از اندازه و یا کلمات کلیدی نامربوط استفاده می‌کنند که در این صورت گوگل سایت شما را یک سایت اسپم شناسایی می‌کند. اجازه دهید برای درک بهتر این موضوع برای شما مثالی بزنیم. فکر کنید که یک ساندویچی با گوشتی لذیذ و خوش طعم تهیه کرده‌اید. اگر با وجود خوش طعم بودن ساندویچتان مقدار گوجه‌ی آن خیلی زیاد باشد شما نمی‌توانید طعم واقیعه گوشت را بچشید و از خوردن آن ساندویچ پشیمان می‌شوید. مقدار گوجه در ساندویچ دقیقا مقدار کلمات کلیدی در یک متن را به شما نشان می‌دهد. پس سعی کنید هنگام استفاده از کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید.

 

حتما بخوانید: سئو چیست، صفر تا صد هر آنچه که درباره SEO باید بدانید

 

این نکته را هم فراموش نکنید که حضور کلمات کلیدی در تمامی صفحات سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه برخی افراد تمام حواص و تمرکز خود را در صفحه ابتدایی سایت خود قرار داده و توجهی به سایر صفحات ندارند و یا در برخی موارد فقط از یک کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. مثلا در محتوای سالن زیبایی، شاید سرچ کلمه‌ی کلیدی سالن زیبایی نسبت به کلمه سالن عروس بیشتر باشد، اما شما می‌توانید با بکارگیری ازهر دو کلمه کلیدی برای سایت خود امکان دیده شدن را افزایش دهید و باعث افزایش رتبه سایت خود شوید.

 

چرا باید در متنمان از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

 

چرا باید در متنمان از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

حضور صحیح کلمات کلیدی در یک محتوا به ما این امکان را می‌دهد تا محتوایی را که مناسب کاربران است، ارائه دهیم. مثلا در یک محتوایی که مربوط به یک سالن زیبایی است استفاده کردن از کلید واژه‌های سالن زیبایی، سالن آرایشی، آرایشگاه و سالن عروس مرسوم می‌باشد. اما ما باید ببینیم بیشتر کدام یک از کلید واژه‌ها مورد سرچ کاربران واقع شده است. مثلا اگر در مدت بیست روز کلمه سالن زیبایی 200 بار سرچ شده باشد و کلمه‌ی سالن آرایشی تنها هفتاد بار سرچ شده باشد، قطعا استفاده از کلمه سالن زیبایی برای رتبه گیری سایت ما مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا از استفاده‌ی بی‌مورد از کلمات کلیدی در متن خود خودداری کنید.

 

چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

 

چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

خوب حتما برایتان سوال پیش آمده است که اکنون چه کلماتی را به عنوان کلمات کلیدی در متن خود بولد کنید. برای اینکه متوجه این موضوع شوید ابتدا موضوع متن خود را خوب درک کنید و هدف خودتان را از نوشتن آن محتوا پیدا کنید. همچنین اهداف کاربران را هم در نظر بگیرید. سپس با توجه به اهداف خود و کاربران، بعد از نوشتن محتوا شروع به انتخاب کلمات کلیدی مناسب با متن خود کنید. همچنین شما می‌توانید برای انتخاب کلمات کلیدی از یکسری ابزارها کمک بگیرید. که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

ابزارهای کاربردی برای شناسایی کلمات کلیدی

 

ابزارهای کاربردی برای شناسایی کلمات کلیدی

از جمله ابزارهای مفید برای شناسایی کلمات کلیدی، استفاده از Kwfinder می‌باشد. شما می‌توانید برای استفاده از Kwfinder به سایت htpps://kwfinder.com مراجعه کنید.

این ابزار یکی از ابزارهای کاربردی در گوگل است که از گوگل جدا نمی‌باشد. حتما در هنگام سرچ دقت کرده‌اید. زمانی که یک کلمه را سرچ می‌کنید به طور خودکار گوگل سرچ‌های مربوط به کلمه مورد سرچ شما را برای شما به نمایش می‌گذارد. به طور مثال شما کلمه خرید موبایل را سرچ می‌کنید گوگل موارد دیگری چون: خرید موبایل قسطی، خرید موبایل سامسونگ، خرید موبایل دیجی کالا، خرید موبایل دست دوم و... را برای شما به نمایش می‌گذارد.

  • Link sleuth

در سایت crawler، Link sleuth یکی از مواردی است که توانایی کسب اطلاعات از سایر سایت‌ها برای کلمات کلیدی کاربردی را دارا می‌باشد.

شما می‌توانید به راحتی با ابزراهایی که برایتان معرفی کردیم کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود را پیدا کنید.

 

آیا کلمه کلیدی lang tail را می‌شناسید؟

 

آیا کلمه کلیدی lang tail را می‌شناسید؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در مواردی از سرچ در گوگل به آن نتیجه‌ی مطلوبی که می‌خواستید نرسیدید و مجدد اقدام به سرچ با جزییات بیشتر کرده‌اید. این سرچ با جزییات بیشتر همان lang tail است. اجازه دهید با مثالی ساده فهم این مطلب را برایتان راحت‌تر کنم. شما به دنبال یک ویلا در شهر نوشهر شمال هستید در ابتدا سرچ می‌‌کنید ویلا در شهر نوشهر (کلمه کلیدی)، در طی این سرچ برای شما ویلاهای زیادی نمایش داده می‌شود، اما ویلای مده نظر شما نیست. بر همین اساس شما مجبور هستید که مجدد با سرچی جزیی‌تر، مثلا ویلای استخردار در شهر نوشهر (کلمه کلیدی lang tail) اقدام به جست و جوی ویلا کنید.

 

انواع الگوریتم:
الگوریتم فرد گوگل Fred Algorithm Google چیست؟
تاثیر الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجوی گوگل
الگوریتم هیلتاپ و تاثیر آن بر سئو
الگوریتم پاندا چیست؟الگوریتم پاندا دشمن محتوا های بی کیفیت
الگوریتم پنگوئن چیست؟الگوریتم پنگوئن دشمن لینک های اسپم

 

پس فهمیدیم که داشتن متنی با تعداد کلمه‌های کلیدی مناسب و در تمامی صفحات سایتتان، این امکان را به سایت شما می‌دهد تا بیشتر دیده شود و از رتبه بالاتری برخوردار شود. فقط این نکته را در نظر بگیرید که تمام هدف خود را داشتن رتبه بالا در گوگل نکنید و برای گرفتن این رتبه از روش کلاه سیاه‌ها استفاده نکنید و هدف اصلی خود را از نوشتن محتوا، رفع نیاز کاربر قرار دهید. توجه کنید که گوگل بیشتر از کلمات کلیدی، به زمان ماندگاری کاربر در سایت شما دقت می‌کند. پس هدف اصلی ارائه‌ی محتوای خود را پاسخ به نیاز کاربران قرار دهید.

 

نوشتن یک نظر

نظر