بوم کسب و کار پزشکی

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 1180

بوم مدل کسب و کار پزشکی

 

بوم مدل کسب و کار پزشکی

حتما برای شما هم پیش آمده است که در مواردی بخواهید شغل خودتان را برای دیگران توضیح دهید ولی ضعف گفتاری اجازه ی توضیح کامل و صریح را به شما نمی دهد و این ضعف باعث شکست شغلی شما می شود و مانع از پیشرفتتان در حوزه کاریتان می شود. در این بین با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن راه کارهای بسیار این امکان فراهم شده است که بتوانید شغلتان را با کمک بوم کسب و کار با ریزترین جزئیات به تصویر بکشانید. بوم کسب و کار راهکاری مناسب برای توضیح هر چه راحت تر شغلتان با جزئیات می باشد. در ادامه ی این محتوا ما را همراهی کنید تا شما را با بوم کسب و کار و نحوه ی کار کرد آن در پزشکی بیشتر آشنا سازیم.

 

بوم کسب و کار چیست؟

بوم مدل کسب و کار این امکان را به شما و شغلتان می دهد که بتوانید شغل خود را با جزئیات کامل در اختیار مشتری قرار دهید. این بوم دارای قدرت انعطاف پذیری بالایی بوده که باعث می شود مشتریان شما از ریز ترین تغییرات موجود در کارتان مطلع شوند. بوم مدل کسب و کار باعث می شود که شغل شما قوی تر نمایان شود. داشتن یک بوم کسب و کار برای تمامی مشاغل ضروری است چرا که با روی کار آمدن این بوم باعث استفاده راحت تر افراد از امکانات شما می شود. حال در این مقاله سعی داریم به نقش بوم کسب و کار در سایت پزشکی بپردازیم.

 

نمای بیرونی بوم کسب و کار پزشکی

 

نمای بیرونی بوم کسب و کار پزشکی

بوم مدل کسب و کار برای تمامی مشاغل اعم از عکاسی، خیاطی، رستوران و... دارای ۹ قسمت می باشد که در هر قسمت به توضیح جزییات شغلی شما می پردازد. در ادامه با من باشید تا شما را با این ۹ قسمت و تاثیرات آن بر سایت پزشکی آشنا سازیم.

 

۹ قسمت مختلف بوم کسب و کار و تاثیرات آن بر سایت پزشکی

 

بخش مشتری

 

  1. بخش مشتری

تمام قسمت های مدل بوم کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این بخش به شما این امکان را می دهد تا شما با مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید. هر شغلی برای اینکه بتواند به نقطه ی پیشرفت برسد باید مشتری های خاص خود را داشته باشد. اگر بزرگ ترین مشاغل را هم داشته باشید ولی هدفتان جلب مشتری و مشتری مداری نباشد در آن شغل هیچگونه پیشرفتی نخواهید داشت. در این بین شما در ابتدا باید به تقسیم بندیه مشتریان خود بپردازید. در ابتدا باید ببینید که مشتریان صنف کاریه شما چه کسانی هستند؟ در این میان شما می توانید برای سنجش مشتریان خود از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب استفاده کنید. بوم کسب و کار پزشکی به پزشکان این امکان را داده است که بتوانند مشتریان خود را بهتر بشناسند. پزشک به کمک بوم کسب و کار می تواند به ارزیابی بیماران خود بپردازد. اینکه بیماران بیشتر مرد هستند یا زن؟ آیا از خدمات بیمه برخوردار هستند یا خیر؟ مراجعه کنندگان بیشتر متاهل هستند یا مجرد؟ صنف کاری مراجعه کنندگان بیشتر در چه حیطه ای می باشد؟

بوم کسب و کار به پزشک این امکان را می دهد که مشتری خود را از همه لحاظ ارزیابی کند.

 

طراحی ارزش پیشنهادی

 

  1. طراحی ارزش پیشنهادی

طراحی ارزش پیشنهادی یکی دیگر از گزینه های کاربردی در بوم کسب و کار می باشد. در این میان با توجه به این گزینه یک پزشک باید بتواند شرایط ایده عالی را برای بیماران خود محیا سازد. از جمله شرایطی که باعث ایجاد اطمینان خاطر و آرامش بیشتر بیماران می شود مواردی چون:

  • دارا بودن تجهیزات کامل سرمایشی و گرمایشی
  • داشتن محیط مناسب جهت انتظار بیمار
  • مجهز به سیستم نوبت دهی الکترونیک
  • دارا بودن بیشترین امکانات پزشکی جهت رسیدگی به بیمار

 

  1. کانال های توزیع

منظور از کانال توزیع مواردی است که بیمار از طریق آن بتواند با پزشک معالج خود در ارتباط باشد. از جمله راه های ارتباطی می توان به انواع شبکه های اجتماعی، ارتباط مستقیم از طریق اورژانس، مطب و بیمارستان اشاره کرد.

 

ارتباط با بیمار

 

  1. ارتباط با بیمار

یک پزشک برای اینکه بتواند در کار خود موفق تر باشد به سه طریق می تواند با بیمار خود در رابطه بوده و مشکل بیمار خود را رفع نماید.

  • کمک شخصی

در این نوع ارتباط پزشک به مشکلات بیمار شخصا رسیدگی می کند و مشکلات بیمار را حل می کند.

  • جوامع

در این نوع ارتباط پزشک اگر توانایی لازم برای درمان بیمار را نداشته باشد بیمار را به پزشک متخصص معرفی می کند.

  • خدمات خودکار

آخرین و ساده ترین راه ارتباطی پزشک با بیمار خدمات خودکار می باشد. در این روش برخی از بیماران قبل از درمان و مراجعه به پزشک با یکسری سوالاتی مواجه می شوند. در این میان پزشک شخصا و یا به کمک گروهی پاسخ سوالات آن ها را می دهد.

  1. درآمدزایی

یک پزشک می تواند با ایجاد کردن شرایطی مانند حق عضویت، یعنی عضو کردن بیماران، باعث درآمد زایی خود شود. پزشک با این کار بیماران را به طور دائم برای خود حفظ می کند.

همچنین پزشک با ایجاد شرایط حق فروش دارایی یعنی فروش دارو و تجهیزات پزشکی می تواند برای خود درآمدزایی نماید.

  1. منابع اصلی

منظور از منابع اصلی همان تجهیزات لازم جهت رسیدگی به نیاز بیمار می باشد. به طور مثال اگر صنف دندان پزشکی را در نظر بگیرید منابع اصلی لوازمی چون میز، چراغ معالجه، انواع مواد و انواع وسایل کاربردی هنگام جراحی می باشد.

  1. فعالیت های اصلی

برخی از افراد به دلایل مختلفی در کنار شغل اصلی خود اقدام به فعالیت در شغل دیگری می کنند. متاسفانه حضور شغل دوم در مواردی باعث می شود که توجه افراد به شغل اول کم شده که به موجب آن باعث کم شدن مشتریان اصلی می شود.

حضور گزینه ی فعالیت های اصلی در بوم کسب و کار پزشکی این امکان را ایجاد کرده است که پزشک معالج در مرحله ی اول به شغل اصلی خود یعنی معالجه ی بیماران با بالاترین رضایت بپردازد، سپس در شرایطی که نیرو کافی و زمان کافی را دارا بود می تواند به موارد دیگری رسیدگی کند.

  1. شرکای کلیدی

شرکای کلیدی در مدل کسب و کار پزشکی شامل پزشکان و متخصصان در زمینه شغلی مورد نظر است. به طور مثال در شغل دندان پزشکی متخصصانی چون جراح لثه، متخصص کاشت و... می تواند به عنوان شرکای کلیدی باشد.

  1. ساختار هزینه ها

از جمله هزینه های ممکنی که در مدل بوم کسب و کار پزشکی می باشد می توان به هزینه هایی جهت تامین لوازم مورد نیاز برای درمان بیماران در نظر گرفت.

 

اکنون شما می توانید با اجرای بوم کسب و کار شغل خودتان، به راحتی بیماران خود را از تمامی خدمات و تغییراتی که در طی سال انجام می دهید مطلع سازید. این کار باعث ارزش گذاشتن به بیمار و جلب رضایت و ماندگاری بیشتر بیمار می شود.

 

نوشتن یک نظر

نظر