اهمیت محتوا در سئو سایت

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 1615

علت اهمیت محتوا در سئو چیست؟

 

علت اهمیت محتوا در سئو چیست؟

زمانی که شما اقدام به شروع کاری می‌کنید، برای اینکه در حرفه‌ی شغلیتان موفق باشید علاوه بر فروش به صورت حضوری نیازمند فروش آنلاین می‌باشید. در این میان برای فروش آنلاین از یک وب مستر کار تقاضای تاسیس یک سایت را می‌نمایید. زمانی که وب مستر کار برای شما سایتی را راه اندازی می‌کند غیر از صفحاتی که برای شروع یک سایت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، داشتن محتوا مهم‌ترین رکن در یک سایت می‌باشد. در اصل اینگونه می‌توان بیان نمود که شما برای اینکه بتوانید کالای مورد نظر خود را به فروش برسانید باید محتوایی در مورد آن کالا تهیه نموده و در صفحه‌ای مشخص از سایتتان قرار دهید. در ادامه‌ی محتوا به بررسی دقیق‌تری از اهمیت حضور محتوا در سئو می‌پردازیم با من تا انتهای محتوا همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ صفر تا صد سئو در یک محتوا

 

محتوا نویسی و تاثیر شکفت انگیز آن بر سئو

زمانی که برای اولین بار گوگل افتتاح شد، تمام هدفش پاسخ به سوالات مخاطبان بود. از زمان افتتاح گوگل تا اکنون این رویه ادامه دارد، تا جایی که با روی کار آمدن الگوریتم‌هایی در گوگل ارائه‌ی محتوا در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته شده است. حضور محتوای سئو شده این امکان را ایجاد می کند که محتوایی با کیفیت بالا به مخاطب ارائه دهید. محتوای سئو شده از دید گوگل به عنوان بهترین نوع محتوا شناخته می‌شود و در رتبه اول قرار می‌گیرد.

 

شاخصه های محتوای خوب

 

محتوایی به عنوان محتوای برتر شناخته می‌شود که دارای موارد زیر باشد. با رعایت تمامی موارد زیر محتوای شما از ارزش بالایی برخوردار می‌شود.

  • جذاب باشد.
  • کیفیت نوشتاری بالایی داشته باشد.
  • اطلاعات جامع داشته باشد.
  • قابل اعتماد باشد.

 

اصلی ترین دلایل حضور محتوا در سئو

 

حال در ادامه به اصلی ترین دلایل حضور محتوا در سئو می‌پردازیم.

  1. محبوبیت بالا در شبکه‌های اجتماعی

اگر محتوای شما کامل و جامع باشد و تمام نکات سئو در آن رعایت شده باشد، باعث می‌شود که از بازدید زیادی در شبکه‌های اجتماعی و ... قرار گیرد.

  1. بدست آوردن بک لینک‌های با کیفیت

یکی از موثرترین روش‌ها برای دیده شدن محتوا شما جذب یک لینک از سایت‌های معتبر است. اما سوال این است که چگونه باید بک لینک جذب نماییم؟ سایت شما زمانی می تواند از سایت‌های معتبر بک لینک کسب کند که محتوای نوشتاری شما از ارزش بالایی برخوردار باشد.

  1. کمک به گوگل برای رتبه دادن به سایت

شاید به صراحت می توان گفت که یکی از مهم ترین عوامل برای رتبه گیری سایت شما داشتن یک محتوا با کیفیت بالا است.

  1. کمک به رفع مشکلات مخاطبان

به این موضوع بیندیشید که اگر سایت شما محتوای جامع و کاربردی نداشته باشد مخاطب به چه علت باید به صفحه ی سایت شما وارد شود. پس داشتن یک محتوا یکی از مهم ترین موارد برای سایت شما می باشد. در ادامه‌ی محتوا به توضیح مختصری از مفهوم سئو می‌پردازیم.

 

منظور از سئو نویسی چیست؟

 

منظور از سئو نویسی چیست؟

از جمله سوالاتی که افراد با آن روبرو می شوند این است که منظور از سئو سایت چیست؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که موارد بسیار زیادی در سئو شدن سایت تاثیر گذار هستند که رعایت این موارد باعث می‌شود که سایت شما در بالاترین رتبه در گوگل قرار گیرد. سایتی که سئو باشد یعنی تابع قوانین گوگل است. یکی از موارد موثر در سئو، محتوا نویسی است. به صراحت می توان گفت که استارت اولیه سئو مبنا بر نوشتن محتوا بوده است. یک محتوا زمانی از لحاظ نوشتاری یک محتوای سئو شده است که تمام نکات مورد نظر در آن رعایت شده باشد. از جمله نکاتی که در سئو کردن یک محتوا باید به آن بپردازیم موارد زیر می باشد.

  1.  عنوان اصلی محتوا، حتماً باید دارای کلمه کلیدی اصلی باشد.
  2. کلمه کلیدی مرتبط با محتوا باید در محتوا باشد.
  3. حضور کلمات کلیدی در تک‌های h1,h2 h3 الزامی است.
  4. قرار دادن کلمه کلیدی در قسمت متا توضیحات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
  5. ارائه‌ی محتوای با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

موارد نامبرده شده در قسمت بالا یک قسمت کوچکی از سئو کردن محتوا می باشد و جزوه سئو داخلی هستند. برای سئو شدن یک متن باید موارد زیادی را رعایت کرد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به محتوای سئو چیست؟ مراجعه نمایید.

 

نوشتن یک نظر

نظر