Page Authority و نقش موثر آن در سئو

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 1036

Page Authority و نقش موثر آن در سئو

 

Page Authority و نقش موثر آن در سئو

زمانی که شما اقدام به تاسیس یک سایت می‌نمایید تمام هدف شما پیشرفت در آن می‌باشد. یکی از روش‌‍‌هایی که به کمک آن می‌توانید به پیشرفت صفحات سایت خود پی ببرید، استفاده از Page Authority می‌باشد. Page Authority یک ابزار کاربردی می‌باشد که moz (MOZ یک نرم افزار است که در کشورهایی مانند واشنگتن، سیاتل و آمریکا فعالیت می‌نماید. Page Authority به عنوان یکی از ابزارهای MOZ است که کمک شایانی به بهبود سئو می‌کند) آن را به جریان انداخته است. فعالیت اصلی Page Authority تعیین رتبه‌ صفحات سایت از صفر تا صد می‌باشد. هر چقدر میزان این نمره بالاتر برود نشان از کیفیت بالای صفحات سایت شما می‌باشد. از آن‌جایی که صفحه‌ی اصلی سایتتان به عنوان صفحه‌ی اولیه می‌باشد بر همین اساس بیشترین امتیاز را نسبت به سایر صفحات دارا می‌باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از Page Authority بدست بیاورید من را در ادامه‌ی محتوا همراهی کنید.

 

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

 

امتیازدهی صفحات توسط Page Authority چگونه انجام می‌شود؟

امتیاز دادن توسط Page Authority از عدد 0 تا 100 انجام می‌شود. افزایش رتبه از 10 به 20 خیلی راحت‌تر از ارتقای رتبه از 80 به 90 می‌باشد. از آن جایی که معیار امتیاز دهی به سایت فعالیت‌های آن سایت می‌باشد بنابراین سایتی که از لحاظ میزان بک لینک‌های داخلی و خارجی و رعایت سئو در سطح بالاتری باشد بیشترین رتبه را از Page Authority می‌گیرد. این را هم در نظر بگیرید که از آنجایی که moz به طور مداوم اقدام به بروز رسانی Page Authority می‌کند، امکان اینکه رتبه صفحات سایت شما امروز 20 و روز دیگر 10 باشد و یا 30 بسیار زیاد می‌باشد. چرا که در هنگام بروزرسانی Page Authority امکان نوسانات بوجود می‌آید.

 

چه فعالیت‌هایی باعث کسب امتیاز از Page Authority می‌شود؟

 

چه فعالیت‌هایی باعث کسب امتیاز از Page Authority می‌شود؟

  1. حضور در شبکه‌های اجتماعی

زمانی که شما برای معرفی سایت خود از صفحات اجتماعی استفاده نمایید باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود. این افزایش بازدید باعث می‌شود که سایت شما از دید Page Authority از میزان اهمیت بالایی برخوردار شود در نتیجه رتبه سایت شما توسط Page Authority افزایش می‌یابد.

  1. ساختن لینک

یکی از عوامل مهمی که باعث می‌شود سایت شما بیشتر دیده شود و یا سئو شود، حضور لینک‌های داخلی و خارجی می‌باشد. لینک‌های داخلی باعث جا به جایی در صفحات مختلف سایت شما می‌شود و لینک خارجی باعث می‌شود که سایت شما به عنوان یک سایت مرجع شناخته شود. تمامی این موارد به سایت شما کمک می‌کند تا توسط Page Authority بالاترین رتبه را بگیرید.

  1. تهیه محتوای اختصاصی

زمانی که برای سایتتان زمان می‌گذارید و اقدام به نوشتن یک محتوای اختصاصی می‌کنید، این کار باعث می‌شود که گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت مرجع شناسایی کند که این عامل باعث می‌شود سایتتان توسط Page Authority رتبه بگیرد.

 

نمره‌ی قابل قبول از Page Authority چه نمره‌ای است؟

 

نمره‌ی قابل قبول از Page Authority چه نمره‌ای است؟

از آن‌جایی که از Page Authority به عنوان یک ابزار مقایسه‌ای استفاده می‌شود، بر همین اساس اینکه بخواهیم بگوییم بهترین نمره از دید Page Authority چه نمره‌ای است کاری کاملا اشتباه است. کارکرد Page Authority کاملا مقایسه‌ای است و صفحات را بر اساس قدرتشان امتیازدهی انجام می‌کند. در ادامه به بررسی امتیازات احتمالی هر صفحه می‌پردازیم.

  • عدد 0 تا 10

معمولا از این اعداد برای صفحات داخلی سایت استفاده می‌شود.

  • عدد 10 تا 20

از این اعداد معمولا برای سایت‌هایی که به تازگی شروع به فعالیت نموده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • عدد 20 تا 30

این عدد هم معمولا برای کسب و کارهایی که به تازگی شروع به فعالیت نموده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • عدد 30 تا 40

کسب و کار یا سایتی که این رتبه را دریافت کرده است، فعالیت آن به صورت 50، 50 است. یعنی نه می‌توان این سایت را جزو سایت‌های ضعیف در نظر گرفت، چرا که بدیت آوردن چنین رتبه‌ای کاره زیاد راحتی نیست و نه می‌توان جزو سایت‌های قدرتمند قرار داد.

  • عدد 40 تا 50

این امتیاز می‌تواند نشان دهنده‌ی قدرت یک سایت باشد.

  • عدد 50 تا 60

تقریبا می‌توان گفت دادن امتیاز از عدد 40 به بالا نشان دهنده‌ی قدرت یک سایت است. هر چقدر این عدد بیشتر شود به همان اندازه می‌توان به سایت مورد نظر اعتماد کرد.

  • عدد بالاتر از 60

سایتی که توانایی این را داشته باشد به اعداد بالاتر از 60 برسد یعنی از قدرت بالایی برخوردار است. کمتر سایت‌هایی توانسته‌اند به این امتیاز دست یابند.

 

بررسی صفحات سایت به کمک Page Authority

 

بررسی صفحات سایت به کمک Page Authority

برای اینکه بتوانید صفحات سایت خود را از لحاظ رتبه مورد بررسی قرار دهید باید از Page Authority استفاده نمایید. برای دسترسی به Page Authority سایت‌ها و ابزارهای بی‌شماری وجود دارد. از جمله سایت‌هایی که به کمک آن می‌توانید اقدام به محاسبه‌ی سایت خود نمایید، سایت MOZ.COM می‌باشد. با ورود به این سایت و رفتن به قسمت OPEN SITE EXPLORER و یا MOZBAR می‌توانید به طور رایگان رتبه‌ی سایت خود را بفهمید. همچنین می‌توانید به کمک MOZSCAPE به قدرت پیج خود پی ببرید.

 

Page Authority در مقابل DOMAIN AUTHORITY

 

Page Authority در مقابل DOMAIN AUTHORITY

 دو ابزار کاربردی Page Authority و DOMAIN AUTHORITY از بسیاری از جهات شبیه به یکدیگر می‌باشند. تنها تفاوت آن‌ها در تعداد مکان‌هایی که توانایی رتبه دادند را دارند، می‌باشد. به طور مثال DOMAIN AUTHORITY توانایی تعیین قدرت کل دامنه‌ها و زیر دامنه‌ها می‌باشد اما Page Authority توانایی رتبه بندی یک صفحه را دارد.

 

بیشتر بدانید: Domain authority چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

نوشتن یک نظر

نظر