صفحات مهم سایت در سئو

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 1210

 

مهم ترین صفحات سایت که در سئو تاثیرگذارتر هستند کدامند؟

 

مهم ترین صفحات سایت که در سئو تاثیرگذار هستند کدامند؟

اگر صفحات مهم سایت در سئو را بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم؛ زمانی که وب‌ مستر اقدام به افتتاح یک حساب می‌کند تک تک صفحاتی که وی برای سایت خود ارائه می‌دهد از اهمیت بالایی برخوردار است و تمامی صفحات از اهداف خاصی برخوردار می باشند. برای فهم بهتر این موضوع بهتر است اینگونه بیان کنیم؛ زمانی که یک صفحه توسط مرورگر گوگل ایندکس می‌شود مورد تاکید گوگل بوده و دارای اهمیت است. در این میان تنها صفحاتی که بر روی آن‌ها از کلمه‌ی no index استفاده شده است بی‌اهمیت می‌باشند. اگر شما هم قصد تاسیس یک سایت را دارید و نمی‌دانید که چه صفحاتی در سایت برای سئو شدن مهم است ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

یک صفحه فرود خوب در سایت ویژگی های زیر را دارد:

به سرعت توجه مخاطب را جذب می‌کند _ نیازمندی ها و درخواست های مخاطبان را به خوبی پاسخ می دهد ­_ باعث فراخوانی کابر به عمل در سایت می‌شود.

 

مهم ترین صفحات سایت که باید به آن ها توجه کرد

 

مهم ترین صفحات سایت که باید به آن ها توجه کرد

 

صفحه اصلی (Home Page)

مهم‌ترین و اصلی‌ترین صفحه در سایت شما صفحه‌ی نخستین و یا همان صفحه‌ی home page است. این صفحه یکی از پربازدیدترین صفحات هر وب سایتی است و به همان اندازه اولین صفحه ای است که بازدیدکننده می بیند، و می‌تواند برای سایت شما به عنوان یک فرودگاه بزرگ جهت جذب مشتری باشد. اگر شما نتوانید این صفحه را به خوبی طراحی نمایید، ماندگاری مخاطبان در این صفحه محدود شده و باعث می‌شود که مخاطب تمایلی برای بازدید صفحات دیگر نداشته باشند. پس جدا از اهمیت کسب رتبه، تمام تلاش خود را بکنید تا صفحه‌ی ابتدایی سایت خود را جذاب طراحی نمایید. ترجیحا در این صفحه به معرفی برند خود بپردازید.

صفحه اصلی باید یک نمای کلی از آنچه وب سایت ارائه می دهد، ارائه دهد. باید به بازدیدکنندگان "تصویر بزرگ" محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و اینکه چرا باید با شما تجارت کنند، ارائه دهد.

 

صفحه درباره ما(About Us Page)

بازدیدکنندگانی که از صفحه «درباره ما» بازدید می‌کنند، به شدت تحت تأثیر محتوا قرار می‌گیرند و در صورتی که محتوای سایت با آنچه می‌خواهند یاد بگیرند، مطابقت داشته باشد، به احتمال زیاد تبدیل به مشتری می‌شوند. و این بدان معناست که صفحه درباره ما صفحه مهمی برای جذب ترافیک است. صفحه درباره ما ممکن است برای بهینه سازی صفحه ای عجیب به نظر برسد، اما در واقعیت، کلمات کلیدی زیادی وجود دارند که برای این صفحات ساخته شده اند.

هر کلمه کلیدی مرتبط با صنعت یا محصول که واجد شرایط شرکت، تجارت، نمایندگی، شرکت، دفتر یا انواع مشابه باشد، برای صفحه درباره ما مناسب است. و اجازه دهید با آن روبرو شوند، تلاش برای جا دادن این کلمات کلیدی در هر جای دیگری دشوار است.

 

صفحه تماس با ما(Contact Us Page)

تنها دلیلی که کاربر به این صفحه مراجعه می‌کند یا خرید است و یا کسب مشاوره می‌باشد. و اطلاعات تماس شما را می خواهند. آنچه آنها در واقع با این اطلاعات انجام می دهند حدس هر کسی است. شاید برای شما ایمیلی بفرستند، شاید تماس بگیرند، یا شاید فقط بخواهند بدانند در کجا قرار دارید.

چه یک شرکت ملی و یا محلی باشید، برخی افراد ترجیح می‌دهند با کسانی که نزدیک شان هستند، کار کنند. باید توجه داشته باشید که این صفحه را کاربر پسند بسازید تا کاربران به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

این صفحه سئو شده یک تعامل اولیه است. اگر افراد زیادی از صفحه تماس با ما شما دیدن کنند و با آن ارتباط برقرار نکنند، این نشانه نامناسب بودن آن است؛ مثلا ممکن است با فیلد های مختلف از کاربر درخواست اطلاعات زیادی کنید و یا گزینه‌های تماس کافی را به آنها ارائه نکنید.

 

صفحات جزئیات محصول(Product Detail Pages)

اگر سایت شما از چند بخش تشکیل شده بایداین گزینه را در منو لحاظ بفرمایید بعنوان محصولات یا فروشگاه که کاربر با وارد شدن درون بخش میتواند محصولات شما رو ببیند و استفاده کند. در این قسمت شما باید تمامی جزئیات محصولات خود را به طور کامل ارائه دهید تا دیگر برای کاربر هیچ سوالی پیش نیاید.

 

خدمات سایت

خدماتی که سایتتان ارائه میدهد، بعنوان مثال خدماتی که ما ارائه میدیم مشاوره، اموزش و…می باشد و خیلی مهم است که در این بخش درباره خدمات شرح بدهید!

 

صفحه پرسش و پاسخ

این صفحه کاملا مشخص است و نیاز به توضیح زیادی ندارد. وب مسترها در هنگام طراحی سایت صفحه‌ای جهت صحبت با کاربر قرار می‌دهند تا اگر سوالی برای کاربر ایجاد شده باشد به راحتی به کمک این صفحه بتوانند سوالات خود را بپرسند.

 

مقالات و اخبار سایت و اطلاعات

 

بیشتر بدانید: علت اهمیت محتوا در سئو چیست؟

 

مقالات و اخبار سایت و اطلاعات

همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای سئو، محتوا می‌باشد. صفحه‌ی مربوط به مقالات صفحه‌ای است که در آن محتواهای مربوط به حیطه‌ی کاری شما در آن قرار گرفته شده است. شما می‌توانید با توجه زیاد به این صفحه و قرار دادن محتواهایی با کیفیت بالا به راحتی باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید و سایتتان در بالاترین رتبه قرار گیرد.

 

صفحه‌ی دسته بندی های مختلف در سایت

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد می‌باشید که به تازگی قصد افتتاح یک سایت را دارید قبل از اینکه استارت جدی سایت خود را بزنید برچسب‌ها، پست‌ها و دسته بندی‌های موجود در وردپرس را مورد بررسی قرار دهید. اینکه بتوانید سایت خود را دسته بندی کنید به صراحت می‌توان گفت که ده هیچ از مابقی سایت‌ها که از این ویژگی اطلاعی ندارند جلوتر هستید. چرا که دسته بندی باعث می‌شود که بازدید سایت شما افزایش یابد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر از اهمیت دسته بندی در سایتتان شما را مطلع سازیم، می‌توانیم بگوییم که دسته بندی در سایت، حکم یک معدن طلا برای پیشرفت یک کشور را دارد پس آن را نادیده نگیرید.

 

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید هر صفحه در سایت یک صفحه فرود است، که باید بهینه‌سازی شود. آن هم نه فقط برای دریافت ترافیک بیشتر از سوی موتورهای جستجو بلکه برای قابلیت استفاده بهتر برای کاربر و تبدیل وی به مشتری بالقوه و پایدار می‌باشد.

صفحه ورود خوب و سئو شده باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  •  توجه کاربران را جلب کند.

  •  به نیاز‌ها، خواسته‌ها و الزامات آن‌ها بپردازد.

  • به سوالات مهم و مرتبط پاسخ دهد.

  • کاربران را وادار کند که به راه‌حل های ارائه شده توسط شما اتکا کنند.

  •  آن‌ها را وادار به انجام یک اقدام خاص کنید.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله مشتری بالوقه را در سایت پزشک کسب و کار مطالعه فرمایید.

 

نوشتن یک نظر

نظر