متا تگ چیست؟ متا تگ در سئو چه نقشی دارد؟ مهمترین متا تگ ها در سئو چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 888

متا تگ چیست؟ متا تگ در سئو چه نقشی دارد؟ مهمترین متا تگ ها در سئو چیست؟

 

متا تگ‌های ضروری و کاربردهای آن‌ها

زمای که شما تصمیم به زدن یک سایت برای شغل و یا حرفه‌‌‌‌‌‌‌ی خود می‌کنید، تمام هدف شما از ارائه‌ی صفحه‌ی سایت، گرفتن رتبه از گوگل و ترند شدن است. در این میان رعایت کردن نکاتی که باعث می‌شود سایت شما از لحاظ رتبه در بالاترین سطح قرار گیرد، رعایت نکات سئو است. از جمله شرایطی که با رعایت کردن آن به افزایش رتبه‌ی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند متا تگ‌ها می‌باشد. در این محتوا سعی داریم تا شما را با متا تگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر محتوا آشنا سازیم. پس من را در ادامه‌ی محتوا همراهی کنید.

 

متا تگ‌ها را بیشتر بشناسیم

وظیفه‌ی اصلی متا تگ‌ها ارائه‌ی اطلاعات در زمینه‌ی صفحه‌ی وب به صورت کدهای html می‌باشد. بر همین اساس متا تگ‌ها را متای داده می‌نامند. حضور متای داده باعث کمک به مرورگرهای گوگل، برای دادن رتبه می‌شود. چرا که این متا تگ‌ها فقط برای موتورهای جستجوگر و سایر خزنده‌ها قابل نمایان می‌باشد و برای مخاطبان قابل دید نمی‌باشد.

حضور متا تگ‌ها این امکان را برای سایت شما ایجاد کرده است که باعث شود سایت شما توسط مرورگرهایی از جمله گوگل به راحتی شناسایی شود.

از جمله متا تگ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به متا تگ <title> و <description> اشاره کرد.

 

استارت کار با متا تگ‌ها

همان طور که در ابتدای محتوا به آن اشاره کردیم، برای اینکه بتوانیم به برترین رتبه در سایت برسیم رعایت کردن نکات سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بهینه سازی سئو استفاده از متا تگ‌ها می‌باشد. این را هم در نظر بگیرید که استفاده‌ی صحیح و به جا از متا تگ‌ها باعث کمک به افزایش رتبه‌ی سایت شما‌ می‌کند. به طور مثال استفاده کردن از متا تگ کلمات کلیدی در شرایطی که شما به مقدار خیلی زیاد از کلمات کلیدی استفاده نمایید نه تنها کمکی به افزایش رتبه‌ی سایت شما نمی‌کند، حتی در شرایطی سایت شما را در نقش سئوی کلاه سیاه در نظر گرفته و باعث کاهش رتبه سایت شما می‌شود.

این نکته را در نظر بگیرید که استفاده کردن بی‌مورد از متا تگ‌ها کمکی به افزایش رتبه‌ی شما نمی‌کند؛ پس تا جای ممکن سعی کنید از متا تگ‌هایی که با سایت شما سنخیت دارد استفاده نمایید.

 

پر کاربردترین متا تگ‌ها چه متا تگ‌هایی هستند؟

در این قسمت ما فقط به بررسی مهم‌ترین متا تگ‌هایی که در هر صفحه از وب سایتتان باید از آن‌ها استفاده نمایید پرداخته‌ایم.

  1. Title

یکی از مهم‌ترین تگ‌هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توان تگ title را نام برد. منظور از این تگ همان عنوان اصلی صفحه‌ی وب شما می‌باشد که می‌تواند شرح حالی از صفحه‌ی وب شما باشد. پس در انتخاب این تگ بسیار دقت نمایید.

  1. Meta content tape

یکی دیگر از مهم‌ترین متاهایی که معمولا باید در هر یک از صفحات وب سایت شما به کار رود، متا تگ محتوا می‌باشد. این متا برای تعیین میزان کارکترهای شما برای هر صفحه ضروری می‌باشد. در شرایطی که شما از این متا تگ استفاده نکنید، باعث می‌شود تا در نمایش صفحات وب سایت شما مشکلی رخ دهد.

  1. Meta description

شاید متای توضیحات در گرفتن رتبه‌ی سایت شما چندان تاثیر گذار نباشد، اما می‌تواند توجه کاربر را برای ورود به سایت شما جذب نماید. حتما می‌گویید چطور؟ زمانی که شما بتوانید تنها در 160 کلمه کل محتوای خود را به صورت جامع و کاربردی با بیشترین اهمیت متنتان در این قسمت توضیح نمایید، توضیح جذاب شما باعث ورود کاربر به سایت شما می‌شود و این ورود و ماندگاری باعث کمک به گرفتن رتبه سایت شما می‌شود.

  1. Viewport

همان‌طور که می‌دانید امروزه با رشد تکنولوژی و افزایش تلفن‌های همراه اکثر فعالیت‌های مربوط به اینترنت و سرچ صفحه‌های مورد نظر توسط تلفن همراه انجام می‌شود. حضور متا تگ Viewport باعث ایجاد دید مناسب صفحه‌ی سایت شما در تلفن‌های همراه می‌شود.

 

انواع متا تگ‌هایی که بود و نبودشان تفاوتی را ایجاد نمی‌کنند.

  1. Social meta tage

از جمله تگ‌هایی که استفاده کردن از آن‌ها هیچ گونه اجباری نمی‌باشد، متا تگ اجتماعی و یا همان Social meta tage می‌باشد.

  1. Robot

 استفاده کردن از متا تگ robot تنها در شرایطی مورد نیاز است که شما قصد داشته باشید صفحه‌ای از سایتتان را ایندکس نکنید. در آن حالت شما می‌توانید با فعال کردن این متا از ایندکس صفحه‌ی مورد نظر جلوگیری نمایید.

  1. متا تگ ربات خاص

از آن‎‌جایی که عملکرد موتورهای جستجوگر گوگل در جلوگیری از به کار بردن اطلاعات لیستینگ بسیار بالا می‌باشد، استفاده کردن از این نوع از متا تگ تاثیر چندانی در صفحه‌ی سایت شما ندارد؛ اما اگر اصرار به بکارگیری از این متا تگ‌ها هستید مشکلی ایجاد نمی‌کند.

  1. زبان

استفاده کردن از این متا تگ به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند زبان اصلی صفحه‌ی وب تعیین نماید.

  1. متا تگ geo

پشتیبانی این متا تگ توسط گوگل انجام نمی‌شود و تنها جست و جو گری که این متا تگ را پشتیبانی می‌کند جست و جو گر bing می‌باشد. بر همین اساس شما می‌توانید با بکارگیری از یک متا تگ به راحتی موقعیت مکانی صفحه‌ی وب خود را مشخص نمایید.

  1. متا تگ refresh

زمانی که قصد دارید از چنین متا تگی در صفحه‌ی سایت خود استفاده نمایید، پیشنهاد ما به جای استفاده از این نوع متا تگ استفاده کردن از ریدایرکت سمت سرور 301 است.

 

از این متا تگ‌ها استفاده نکنید

قبل از اینکه سوالات این چنینی ذهنتان را مشغول کند؛ سوالاتی مانند، در صورتی که ازاین متا تگ‌ها استفاده نمایم آیا برای سایت من مشکل ساز می‌شود و باعث کاهش رتبه در سایت من می‌شود؟ بگذارید به طور خلاصه بگویم که حضور این گونه از متا تگ‌ها هیچ گونه تاثیری در سایت شما ندارد و فقط باعث اشغال شدن فضای head وب سایت شما می‌شود.

  1. تگ نویسنده

این تگ غیر از اینکه نام نویسنده را مشخص می‌کند هیچ کاربرد دیگری نداشته و در افزایش رتبه شما و حتی کاهش رتبه سایت شما هیچ گونه تاثیری ندارد، پس استفاده کردن از این تگ غیر از اشغال کردن فضایی در سایتتان هیچ کاربرد دیگری ندارد.

  1. تگ riting

این تگ بیشتر برای وب سایت‌هایی که عکسی مخصوص، برای افراد بزرگسال دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد ما به جای استفاده کردن از این متا تگ قرار دادن عکس مورد نظر در دایرکتوری مشخص و آپلود آن می‌باشد و به گوگل هشدار دهید که محتوای این دایرکتور مناسب افراد با سنین بالا می‌باشد.

  1. متا تگ نوع منبع

معمولا از این نوع متا تگ برای نامگذاری کردن صفحه استفاده می‌شود. اما از آن‌جایی که dtddeclaration این کار را در بالاترین کیفیت انجام می‌دهد، دیگر نیازی به استفاده از این نوع متا تگ نمی‌باشد.

  1. متا تگ کنترل کش

از آن‌جایی که نقش این متا تک تعیین زمان بندی سایت شما می‌باشد، پیشنهاد ما به شما به جای استفاده از این نوع متا تگ استفاده از هدر HTTP وب سایتتان است.

  1. متا تک GENERATOR

معمولا ازاین متا تک برای نوشتن نوع برنامه‌ای که صفحه‌ی سایت را تشکیل داده است استفاده می‌شود. مانند نوشتن نام نویسنده و... که استفاده از آن هیچ کاربردی ندارد.

  1. متا تگ خلاصه نویسی

از این نوع متا تگ معمولا برای نوشتن خلاصه‌ای از محتوا استفاده می‌شود.

 

متا تگ‌های زیادی وجود دارد که حضور آن‌ها در برخی موارد نقش زیادی جز اشغال کردن فضای سایت شما را ندارند. در این محتوا به بررسی مهم‌ترین متا تگ‌ها پرداختیم. با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید یک سایت با متا تگ‌های کاربردی و مهم را ارائه دهید. امیدوارم با بیان این محتوا تا حدودی توانسته باشیم شما را در استفاده از انواع متا تگ‌ها راهنمایی کرده باشیم.

 

نوشتن یک نظر

نظر