لایت کوین LTCچیست؟نحوه عملکرد، مزایا و معایب لایت کوین

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 902

 

لایت کوین LTC چیست؟

 

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که نماد آن LTC می باشد. لایت کوین ها یکی از قدیمی ترین کوین ها در بازار دیجیتال می باشند و شباهت زیادی به ارز دیجیتال بیت کوین دارند، لایت کوین یک ارز دیجیتال قوی می باشد که دارای رمز نگاری بسیار قوی است . جالب است بدانید تراکنش های لایت کوین ها بیش از 4 برابر سریع تر از بیت کوین ها می باشد و یکسری ویژگی های منحصر به فرد در فناوری بلاک چین دارد. لایت کوین دومین ارز برتر در پرداخت های مالی ارز های دیجیتال می باشد.

 

لایت کوین ها چگونه کارمی کنند؟

 

لایت کوین ها چگونه کارمی کنند؟

لایت کوین یک شبکه ‌آنلاینی می باشد که هر فردی می‌تواند از آن برای ارسال پرداختی از یک فردی به فرد دیگر استفاده کند. لایت‌کوین ها به صورت همتا به همتا و غیرمتمرکز می باشد، به این معنی که توسط هیچ نهاد یا دولتی کنترل نمی‌شود. لایت کوین ها برعکس سایر ارزهایی مانند دلار و یورو، مستقل از هر بانک مرکزی فعالیت می‌کند. شبکه لایت‌کوین هیچ نهاد یا مرکزی ندارد، درنتیجه باعث شده است تا به یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز تبدیل شود. به همین دلیل می باشد که اکثر لایت‌کوین به عنوان‌یک ارز مجازی و یا یک ارز دیجیتال طبقه‌بندی شود. خرید و فروش لایت‌کوین و تبدیل آن به ارزهای فیات رایج را می‌توان به راحتی در بسیاری از صرافی‌های آنلاین انجام داد.

 

تفاوت لایت کوین با بیت کوین:

 

تفاوت لایت کوین با بیت کوین:

معمولا لایت کوین ها با بیت کوین ها مقایسه می شوند شاید این مثال را در مقاله های دیگر هم خوانده باشید که معمولا بین کوین ها را طلا در نظر می گیرند و بسیاری از لایت کوین ها را نیز نقره می نامند. اما این دو ارز با ارزش و محبوب چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

حداکثر عرضه:بیشتر ارزهای دیجیتال عرضه محدودی دارند. باوجود اینکه لایت کوین 84میلیون است ، عرضه آن ۴ برابر بیشتر از بیت کوین می باشد. ازنظر تئوری، به این معناست که لایت کوین در آینده به چیزی حدود یک‌چهارم ارزش بیت کوین خواهد رسید.

میزان سرمایه بازار: هرچند که سرمایه بازار لایت کوین در مقایسه بابیت کوین ناچیز می باشد، اما این ارز دیجیتال هنوز هم در بین ۵ کریپتوکارنسی برتر قرار دارند. البته این طبقه‌بندی می‌تواند بر اساس قیمت و تعداد سکه‌های موجود در گردش تغییر پیدا کند.

الگوریتم ماینینگ:هردوی این ارز ها بر اساس الگوریتم اثبات کار بناشده‌اند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند، درحالی که لایت کوین از الگوریتم Skrypt .Skrypt ازنظر محاسباتی فشرده‌تر است اما از حافظه قابل‌توجهی استفاده می‌کند.

سرعت معامله:هر تراکنش لایت کوین تقریباً در هر ۲٫۵ دقیقه تایید می‌شود. در بیت کوین، این میانگین هر ۱۰ دقیقه یک‌بار است. درنتیجه لایت‌کوین ۴ برابر سریع‌تر این کار را انجام می‌دهد که درواقع می‌تواند معاملات بیشتری را نیز پردازش کند.

هزینه معاملات:الگوریتم Skrypt هزینه‌های معاملات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

ماینرها با دریافت پاداش برای هر محاسبه صحیح و درنتیجه افزودن یک بلاک جدید، بابت همکاری خود در شبکه پاداش دریافت می‌کنند. ماینرها در حال حاضر به ازای هر بلاک، ۲۵ لایت کوین دریافت می‌کنند. این در حالی است که در شبکه بیت‌کوین، ۱۲٫۵ به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است.

 

بیشتر بدانید: آنچه درباره ی بیت کوین باید بدانید

 

تفاوت‌های لایت کوین و اتریوم:

 

تفاوت‌های لایت کوین و اتریوم:

لایت کوین ها بعد از بیت کوین به وجود آمده است ولی اترویم نسبتا جدید تر می باشد. اتریوم بلاک چین برای رمز ارز اتریوم و استفاده از قراردادهای هوشمند ویژگی منحصر‌به‌فرد آن است، در صورتی که ‌لایت کوین، رمز ارزی همتا به همتا بدون هیچ نظارت نهادی یا مرکزی است که شباهت بسیاری به بیت کوین دارد.همچنین هزینه های تراکنش لایت کوین ها خیلی خیلی کمتر از تراکنش شبکه اتریوم می باشد و لازم به ذکر است مدت ‌زمان تأیید تراکنش‌ها در لایت کوین، از بیت کوین کمتر و تقریبا معادل ۲٫۵ دقیقه محاسبه شده است، این مدت‌زمان محاسبه شده برای اتریوم بسیار کمتر و برابر با ۱۵ ثانیه یعنی یک‌چهارم مدت‌زمان لازم برای تأیید تراکنش‌های لایت کوین می باشد.

 

حتما بخوانید:اتریوم (Eth) چیست؟ ویژگی ها و اهداف اتریوم

 

مزایا لایت کوین:

 

مزایا لایت کوین:

  • سرعت بالا و مقرون ‌به ‌صرفه بودن آن
  • حجم معاملات زیادی دارد
  • کارمزد قیمت پایین نسبت به رقبای دیگر
  • به عنوان یک کاربر، کارمزد خیلی کمی برای تراکنش ها باید پرداخت کنید
  • مورد پذیرش کاربران عادی می‌باشد

 

معایب لایت کوین:

 

معایب لایت کوین:

  • برای حفظ امنیت کوین خود به دانش فنی نیاز دارید
  • فرآیند ماینینگ نیازمند صرف انرژی بالایی است
  • لایت ‌کوین به اندازه ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت کوین و یا ارزهای فیات موردپذیرش قرار نگرفته است
  • وقتی لایت کوین نسخه پیشرفته ای را راه اندازی می‌کند، بیت کوین با همان فرآیند پاسخ خواهد داد

 

نتیجه:

ارز دیجیتالی لایت کوین یکی از با ارزش ترین ارز های رمزنگاری شده در کل جهان می باشد و به دلیل سرعت بالایی که در تراکنش ها دارد مورد توجه قرار گرفته است و البته معایب های خاص خود را هم دارد که با داشتن آگاهی کامل از فرآیند و کارکرد آن‌ها، می توانی اقدام به خرید این‌گونه ارزها کنید.

نوشتن یک نظر

نظر