استقلال مالی چیست؟ راه های موثر رسیدن به استقلال مالی

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 848

 

استقلال مالی چیست؟ راه های موثر رسیدن به استقلال مالی

 

اگر بخواهیم استقلال مالی را تعریف کنیم عبارت است از داشتن یک درآمد کافی برای پرداخت مخارج زندگی تا آخر عمر بدون آنکه مجبور به کار شوید و بدون وابستگی و نیاز به کمک دیگران . درآمدی که بدون نیاز به کار کردن به دست می آید معمولاً به عنوان درآمد غیرفعال شناخته می شود.اگر می خواهید به استقلال مالی دست یابید این را در نظر بگیرید اولین قدم برای رسیدن به استقال مالی رسیدن به استقلال فکری می باشد اگر شما فکرتان درست کار نکند نمی توانید به یک درآمد بالایی برسید .شما با داشتن یک فکری باز می توانید به راحتی به خواسته هایتان برسید.

 

 

تقکر منفی و تفکر مثبت:

 

تقکر منفی و تفکر مثبت:

بعضی ها اینگونه فکر می کنند پول به راحتی به دست نمی آید که به راحتی خرج شود و بعضی ها هم می گویند پول مثل چرک کف دست می ماند .

تفکر منفی: آن کسی که می گوید پول به راحتی به دست نمی آید فکرش باز نیست و همه چیز را سخت می کند و کار ها برای خودش سخت می شود و همان طور سخت خرج می کند و تمام راه های روبروی خود را سخت تر می بیند و ناخودآگاه این راه و مسیر برایش دشوار می شود هر چه فکرتان را باز تر بگذارید و به کار های مثبت فکر کنید مطمئنا همه راه ها برایتان آسان خواهد شد و شما فقط با یک روش می توانید افکارتان را نجات دهید به این صورت همه تفکر ات قدیمیتان را دور بیندازید و وارد تفکر جدیدی شوید با استفاده از تلقین، همیشه تفکر جدیدتان را با خودتان تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود و دیگر سمت تفکر قبلیتان نشود آنقدر تکرار کنید که باورتان شود و به آن ایمان بیاورید و این را در نظر بگیرید وقتی تفکرتان تبدیل به باور شود دیگر کارها برایتان آسان می شود آن ها را دیگر سخت نمی بینید.

تفکر مثبت: همانطور آن کسی که می گویید پول مثل چرک کف دست می ماند نیامده میرود و یا زندگی باید کرد این شخص با داشتن این فکر راحت تر به استقلال مالی می رسد و راحت تر به آن درآمد مالی دست می یابد راه ها را برای خودش سخت نمی کند و با داشتن استقلال مالی به راحتی می تواند سرمایه گذاری کند.

 

بیشتر بدانید: هوش مالی چیست و چرا به هوش مالی نیاز داریم؟

 

4 راه اثبات شده برای رسیدن به استقلال مالی:

 

4 راه اثبات شده برای رسیدن به استقلال مالی:

1-حداقل امکان از وام بدهی دوری کنید:

بعضی ها فکر می کنند با گرفتن وام راحت تر می توانند پس انداز کنند و راحت تر می توانند خرج کنند، بدهی های گذشته شان را پرداخت کنند و به خواسته هایشان برسند ولی این را بدانید شاید گرفتن وام اول برایتان آسان به نظر برسد ولی در عمل با چالش ها و مشکلاتی روبرو خواهید شد.هرماه باید مبلغ زیادی با سود بالا پرداخت کنید، استرس ها، شرایط های وام و همچنین مدت زمان پرداخت وام ها در گذر زمان عصبی کننده می شود.

 

2-بلافاصله پس انداز کنید و اهداف مالی مشخص کنید:

اگر شما می خواهید از نظر مالی هرچه زودتر مستقل شوید و به آن نقطه استقلال مالی برسید بهترین راه پس انداز کردن می باشد.بهترین پس انداز کردن اینگونه است که شما آن را به یک عادت سالم تبدیل کنید.یک نکته برای کسانی که از پول نقد برای مخارج روزانه خود استفاده می کنند این است که مقدار مشخصی را برابر با مبلغی که برای یک کالای خاص خرج کرده اید در صندوق پول قرار دهید به طور مثال شما یک شلوار می خرید و قیمت آن 300 هزارتومان می باشد و شما باید همان مقدار را در صندوق پول خود قرار دهید.یک روش بسیار خوب کارت های اعتباری می باشد پس انداز های خود را هر ماه به شکل خودکار به حساب دیگر انتقال می دهید.

 

3-هزینه های خود را پی گیری کنید:

مهم ترین نکته درک درست پس انداز کردن و خرج کردن می باشد .باید در مخارج روزانه خود توجه داشته باشید و تمام تلاش خود را بکنید تا هزینه های ماهانه خود را پایین نگه دارید می توانید از نرم افزار های خاصی استفاده کنید این برنامه می تواند به طور خودکار بودجه ماهانه شما را دسته بندی و هزینه های شما را محاسبه کند و می توانید از سابقه کارت خود استفاده کنید.

 

4-تفریح را فراموش نکنید:

آخرین موضوع که شاید کم اهمیت به نظر برسدولی اصلا کم اهمیت نمی باشد و مطمئن باشید که زندگی شما خسته کننده به نظر نمی رسد چون به خودتان اجازه نمی دهید کمی سرگرم شوید و آرامش داشته باشید به مهمانی بروید هر از چندگاهی مسافرت بروید و فراموش نکنید تعادلی بین کار و زندگی روزمره تان باید داشته باشید.

 

حتما بخوانید: مدیریت مالی، اهداف و وظایف آن

 

مزایا استقلال مالی

 

مزایا استقلال مالی:

  • داشتن پول بسیار زیاد
  • نیاز نداشتن به کار در ساعت‌ های مشخص
  • در جوانی به نقطه بازنشستگی برسید
  • برگشت تمامی تلاش‌ها به طور موفقیت برای خود فرد نه برای دیگران
  • درست لذت بردن از زندگی به دلیل نداشتن محدودیت‌های مالی

 

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:اوراق بهادار چیست؟ نمونه های مختلف اوراق بهادار کدامند؟

 

معایب استقلال مالی

 

معایب استقلال مالی:

  • یادگیری طولانی مدت
  • داشتن یک روحیه‌ای قوی و قابل و ریسک پذیری
  • تغییرات کلی در سیستم‌های مالی شخصی
  • تغییر پذیری بسیار بالا

 

نتیجه گیری:

همان طور که می دانید دلایل زیادی هست برای رسیدن به یک استقلال مالی خوب، وقتی شما از نظر مالی مستقل شوید به آزادی بسیار زیادی خواهید رسید و زندگی شما و اعضای خانواده تان آسان تر و راحت تر می شود و علاوه بر این زندگی می تواند چیز های زیادی به شما بیاموزد و حتی رفتن به یک سفر هم برای شما می تواند جذاب باشد. همه دلایل یکسانی برای هدف استقلال مالی ندارند. و برخی افراد ممکن است اصلاً نخواهند استقبال کنند.استقلال مالی به هزینه های زندگی شما کمک می کند که در حد توان خودتان خرج کنید، برای چیز های ضروری مانند غذا، مسکن و...

نوشتن یک نظر

نظر