Similarweb چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا بهترین ابزار جایگزین برای الکسا می باشد؟

  • زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه
  • 1139

 

Similarweb چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا بهترین ابزار جایگزین برای الکسا می باشد؟

 

شاید برایتان جالب باشد که سایتتان را در بین سایت های موجود در صفحات گوگل بسنجید و با کل سایت های کشور یا حتی جهان مقایسه کنید! این کار را به راحتی تا به امروز با سرویس الکسا می توانستید انجام دهید. الکسا یک وب سایت بین المللی و از زیر مجموعه شرکت Amazun می باشد، که امروزه اعلام کرده دیگر خدماتی ارائه نخواهد داد و ابزار کاربردی سیمیلار وب (Similarweb) جایگزین مناسبی برای این وب سایت می باشد و می توانید از آن برای بهبهود ترافیک سایتتان استفاده کنید.

 

Similarweb چه اهمیتی برای سئو سایتمان دارد؟

 

Similarweb چه اهمیتی برای سئو سایتمان دارد؟

سیمیلار وب از افزونه‌های رایگان Google Chrome می باشد که به‌راحتی می‌توانید آن را در مرورگر خود نصب کنید و سایتتان را با سرعت خیلی بیشتری بسنجید و تجزیه و تحلیل کنید. Similarweb یک آنالیزگر قوی برای سایر وب سایت ها، سئوی سایت، ارزیابی محتوای آن و بک لینک های مهم تر در سایت می باشد. همچنین رباط های مخصوص خود را دارد، که دلیل این سرعت بالا می باشند.

شما با استفاده از سیمیلار وب می توانید آمار دقیقی از اطلاعات جغرافیایی بازدیدکنندگان از هر وب‌سایت یا برندی را به دست آورید. در مجموع همه این عوامل و کاربرد های سیمیلار وب بر SEO سایت شما تأثیر می‌گذارند و این امر هنگام تحلیل رقبای خود، بینش بسیار ارزشمندی برای شما فراهم می‌کند.

 

کاربرد ابزار سیمیلار وب

 

کاربرد ابزار سیمیلار وب

  • با استفاده از ابزار سیمیلار وب میتوانید سئو سایتتان را بررسی کنید.
  • منابع ترافیک رقبا را می توانید مشاهده کنید و با سایت خود مقایسه کنید.
  • با استفاده از آن می‌توانید جزئیات بیشتری را در مورد وب‌سایت‌ها ببینید و به کمک آن بزرگ‌ترین رقبای خود را بشناسید.
  • شبکه‌های اجتماعی که بیشترین میزان ترافیک را به وب سایت هدایت می‌کنند را نشان می‌دهد.
  • میتوانید متوجه شوید که رقیبان شما به کدام منبع ها بیشتر مراجعه می کنند و در صنعت شما مهم‌تر هستند و همچنین می توانید نتیجه بگیرید که بیشترین کلمات کلیدی ای که توسط آن ها به سایتتان وارد شده اند، کدام اند!

 

نحوه استفاده ی سایت similarweb

 

نحوه استفاده ی سایت similarweb

برای کار با این ابزار ابتدا وارد سایت similarweb شوید. از آن جایی که دسترسی به این وب سایت در کشور ما محدود است، از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده نمایید و پس از بالا آمدن صفحه سایت، آدرس وب سایت مورد نظر را در کادر وسط صفحه وارد نمایید سپس صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعات کاملی در مورد وب سایت مد نظرتان در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ابتدا اطلاعات کلی در مورد رتبه وب سایت نمایش داده می‌شود. رتبه ها به صورت کلی به 3 دسته تقسیم می شوند که در ادامه مشاهده می کنید:

رتبه‌بندی دسته (Category Rank): این عدد نیز نشان دهنده رتبه وب سایت در میان وب سایت‌های مرتبط است.

رتبه کشوری (Country Rank): این عدد وب سایت را در کشوری که بیشتر از آن استفاده می‌شود، رتبه‌بندی می‌کند.

رتبه جهانی (Global Rank): این رقم نشان دهنده رتبه وب سایت از نظر ترافیک است. هر چه عدد کمتر باشد، رتبه بالاتر است.

اگر وب سایت مد نظرتان رتبه پایینی داشت، به این معنی می باشد که ترافیک زیادی دریافت نمی‌کند و احتمالا داده کمی از آن دریافت می کنید. پس بهتر است وب سایت‌هایی را برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید که در همان کشور بازدید بالایی داشته باشند.

اگر حساب خود را به SimilarWeb Pro ارتقاء دهید، به ویژگی‌های مهمی مانند نحوه توزیع دستگاه‌های مورد استفاده کاربران، اطلاعات مخاطبان و ترافیکی که از سمت شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌آید، دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

بخش های مهم سیمیلار  وب

 

بخش های مهم سیمیلار وب

با توجه به کاربرد هایی که سیمیلار وب دارد، در صفحات این وبسایت نمودار ها و امتیاز های اندازه گیری شده، طراحی شده است که به ارزیابی سایت مد نظرتان می پردازند:

 

1 _ نمای کلی ترافیک

در بخش “Traffic Overview” نمودار های میزان ترافیکی می باشد که وب سایت از هر منبع دریافت می‌کند و با وارد کردن URL مورد نظرتان در قسمت جستجو، کار خود را شروع کنید. این ابزار برای هر کسی که SEO یا بازاریابی محتوا انجام می‌دهد، فوق العاده ارزشمند می‌باشد. همچنین این سرویس یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای شناسایی رقبا در حوزه فعالیت‌تان می باشد و می‌توانید با استفاده از آن حجم بازار آنها را نیز بدست بیاورید. به علاوه شما می‌توانید از similarweb برای دیدن جزئیات دقیق‌تری نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید ببینید که چه منابع ارجاعی (refferals) در بین رقبا و در صنعت و حوزه کاریتان مهم‌تر است.

 

 2 _ تعداد کل بازدیدها (Total Visits)

نمودار “Total Visits” به شما این امکان را می‌دهد که میزان بازدید تقریبی یک سایت مشخص را در ماه گذشته و ترندلاین بازدید سایت در 6 ماه گذشته را ببینید. این دیتاها برای اندازه‌گیری سطح ترافیک بین سایت‌ها کاملاً دقیق هستند و می‌توانید از طریق آنها ببینید که سایت‌های دیگر، ماهانه چه تعداد بازدیدی دارند. تقریباً شبیه به کاری می باشد که الکسا انجام می‌دهد.

 

3 _ Search

گرفتن ورودی از طریق جستجو بخش بزرگی از بازدید سایت را تشکیل می‌دهد. درواقع، طبق بررسی‌های اخیر، Google چیزی حدود ۵۷٪ ترافیک وب سایت‌ها را تشکیل می‌دهد. و به همین دلیل بررسی کردن بخش Search، روش خوبی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت رقیبان شما در کمترین زمان ممکن است. آنچه بخش “جستجوی” SimilarWeb را بسیار جالب می‌کند این است که 5 کلمه کلیدی برتر جستجو را هم به شما نشان می‌دهد. چه کلمات کلیدی از جستجوهای ارگانیک و چه پولی. اگر کلمات کلیدی مورد نظر را در Google قرار دهید، می‌توانید دقیقاً متوجه آن شوید که کدام محتوا برای آنها رتبه بندی شده است و سپس با استفاده از Skyscraper Technik ترافیک جستجو را بدست آورید.

 

4 _ نمایش کلمات کلیدی اصلی

برای افزایش بازدید سایت و رتبه برتر باید از کلمات کلیدی پر کاربرد با سرچ بالا استفاده کنید و بررسی کنید که رقیبانتان با کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را داشته اند. سیمیلار وب این کلمات را به شما نشان خواهد داد.

 

5 _ ابر کلمه یا Word Cloud

در نهایت، بخشی به نام وردپرس در Similar Web وجود دارد که لیستی از کلماتی را که به نظر می رسد مخاطبان شما به دنبال آن هستند را نشان می دهد. البته در این بخش انتظار دقت بالایی را نداشته باشید. اما این روش دید جدیدی به شما می دهد و حتی ممکن است موضوعاتی را به Categories اضافه ‌کند که به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید کاربران شما به چه چیزی علاقه دارند.

 

6 _ نمایش رقبا (Competitors) و سایت های مشابه

در این قسمت می توانید سایت خود یا سایت های دیگری را وارد کنید و در گزارش سیمیلار وب برای سایت مد نظرتان، ۱۰ سایتی را مشاهده خواهید کرد که موضوع هایشان در یک راستا هستند و با سایتتان در رقابتند.در نتیجه شما می توانید با بررسی آن ها، متفاوت تر و جذاب تر از رقیبانتان عمل کنید.

 

7 _ Audience interests (علایق مخاطبان)

یکی از جالب ترین و بهترین قسمت های سایت similar web، داده های قسمت Audience است. این قسمت روی اقدام یا کاری که کاربران زمان خارج شدن از سایت انجام می دهد، تمرکز دارد.

 

8 _ دسته بندی‌ ها (Categories

در این قسمت می توانید علایق کاربران را بر مبنای فعالیتی که زمان ورود تا خروجشان از سایت انجام داده اند و در فضای غیر از وب، دسته بندی کنید. به طور مثال اطلاعات دسته بندی مخاطبان سایت های فروشگاهی((online marketing، بازاریابی آنلاینcomputer, Electronic) , (Technology است. همچنین اگر کسی وارد سایت های ورزشی شود، به مسابقات، ورزش کردن، فوتبال یا رشته های دیگر علاقه مند می شود.

 

بیشتر بخوانید: برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو ، می توانید به مقاله صفر تا صد هر آنچه که درباره SEO باید بدانید در سایت پزشک کسب و کار مراجعه کنید.

نوشتن یک نظر

نظر