ریپورتاژ آگهی چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت و افزایش مشتری دارد؟

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 1104

ریپورتاژ آگهی چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت و افزایش مشتری دارد؟

 

ریپورتاژ آگهی یا همان تبلیغ آگهی درواقع نوعی متن یا مقاله خبری است که برای معرفی خدمات، محصول یا ویژگی های کسب و کارتان می باشد که برای فروش محصولاتتان، تبلیغ آگهی را با لینک سایت خود در یک سایت خبری یا هر سایت مناسب منتشر کنید.  همچنین رپورتاژ آگهی، یک خبر از کسب و کارتان می باشد. متن ریپورتاژ باید در سایت های پر بازدید خبری و مرتبط با کسب و کارتان درج شود. البته در داخل متن باید چند کلمه کلیدی هدف به سایت شما لینک شود و به این ترتیب می توانید رتبه سایت خود را پایین آورده و محصول خود را به فروش برسانید. به عبارت دیگر می‌توان رپورتاژ آگهی را سبکی از تبلیغات همسان دانست که امروزه کسب و کارها در بستر فضای آنلاین، از آن استفاده می‌ کنند. از انواع محتوای ویدئویی، تصویری و صوتی می‌ توان با هدف انتشار رپورتاژ استفاده کرد. رایج ترین سبک محتوای رپورتاژ آگهی، محتوای متنی سئو شده همراه لینک سازی خارجی و استفاده از تصاویر با کیفیت مرتبط است.

 

نقش ریپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری

 

نقش ریپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری

متن انتخاب شده ریپورتاژ آگهی باید سئو شده باشد و تمام قوانین سئو (چگالی کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی متشابه و کلمات کلیدی بلند، روان بودن متن، عنوان بندی با کلمات کلیدی بلند، استفاده از کلمات کلیدی در اوایل عنوان و متن و ...) در آن رعایت شوند. هنگامی که این متن ها در سایت های ناشر به عنوان رپورتاژ درج می شوند، باعث بازدید بیشتر و همچنین باعث بهبود سئوی سایت شما در کلمات کلیدی خاصی می شوند که در متن رپورتاژتان به سایت خود  بک لینک می دهید.

برای افزایش بازدید و در نتیجه فروش بیشتر محصولات باید ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید. این سایت ها چون بازدید کننده های فراوانی دارند امکان دیده شدن آگهی شما را بالا می برد و همچنین بازدید کنندگان به سایت های معتبر اعتماد بیشتری دارند و در نتیجه بیشتر به آگهیتان اهمیت می دهند و امکان بیشتری وجود دارد که تبدیل به مشتری شوند.

 

بیشتر بدانید: سئو چیست؟ صفر تا صد سئو

 

ساختار و قوانین نوشتن یک ریپورتاژ آگهی اصولی

 

ساختار و قوانین نوشتن یک ریپورتاژ آگهی اصولی

یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان جذاب و مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و توجه داشته باشید که حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه و ترغیب خواننده که ادامه متن و ریپورتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما است، را بنویسید.

باید توجه کنید که متنتان نباید کپی از جایی باشد و در ابتدای متن بهتر است موقعیت مکانی دفتر کارتان و همین طور تاریخ مناسب را درج کنید. در نوشتن متن اصلی تبلیغ آگهی سعی کنید در متن اصلی هدف کلی خود را خلاصه و مفید بیان کنید. بهتر است از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید. در مرحله آخر هم اطلاعاتی درباره شرکت و آدرس و شماره تلفن، آدرس پیج اینستاگرام و هم چنین لینک مورد نظرتان را قرار دهید.

متن ریپورتاژ آگهیتان را متفاوت تر و جذاب تر از سایت رقبا بنویسید و با بیان جمله های مفید، ترغیب کننده و پر انرژی مخاطب را مشتاق به ورود به سایتتان و تبدیل به خریدار کنید.

 

ویژگی های متن ریپورتاژ ممتاز

 

ویژگی های متن ریپورتاژ ممتاز

  • فاقد دروغ و اغراق باشد
  • ساده و روان باشد
  • عنوان جذاب و طولانی داشته باشد
  • از برند در عنوان استفاده شود
  • از برند در متن نیز استفاده شود
  • باید فاقد غلط املایی باشد
  • متن را نه بصورت تبلیغ بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید
  • به تعداد بک لینک ها توجه شود و نباید از ۴ بک لینک بیشتر شود
  • متنی که برای محتوای ریپورتاژ آگهی می نویسید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد
  • از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت استفاده شود
  • از کلمات پرتکرار در گوگل استفاده بیشتری شود
  • از موضوعات جذاب برای متن‌های ریپورتاژ آگهی استفاده شود
  • از کلمات سخت و دشوار در متن به شدت بپرهیزید
  • نکات سئو در متن رعایت شده باشد

 

بررسی قیمت ریپورتاژ آگهی

 

بررسی قیمت ریپورتاژ آگهی

رسانه ها و منابع انتشار مختلف بر اساس ویژگی ها و مدت زمان فعالیت خود، نرخی را برای درج ریپورتاژ آگهی در نظر می گیرند. اما همیشه بالا بودن این نرخ نشان دهنده بهتر عملکردن سایت، معتبر بودن آن سایت و گرفتن نتیجه بهتر نخواهد بود. سایت‌های انتشار رپورتاژ دارای ویژگی ها مهمی مانند: اتوریتی، الکسا، سن دامنه، تعداد ورودی های سایت، تعداد خروجی ها کاربران و ... هستند. هر چقدر این ویژگی‌ها رتبه و کیفیت بهتری داشته باشند به بازدید از ریپورتاژ آگهی شما کمک بیشتری خواهند‌کرد و  در نتیجه هزینه انتشار رپورتاژ نیز بیشتر خواهد‌بود.

سایت‌های انتشار آگهی معمولا برای انتشار آگهی در مدت زمان کوتاه مانند: یک ماه هزینه‌ای را دریافت نمی‌کنند اما بیشتر از یک ماه و تبلیغ‌های ویژه توسط این سایت‌ها هزینه‌های را به همراه خواهد‌داشت. اتوریتی در بهبودی سئو نسبت به دیگر ویژگی‌ها بسیار نقش بیشتری دارد و هر چقدر اتوریتی سایت انتشار بالاتر باشد هزینه انتشار نیز بالاتر خواهد بود. امروزه سایت‌های زیادی در زمینه انتشار رپورتاژ‌های آگهی فعالیت می‌کنند.

هر رسانه مخاطبان خاص خود را دارد و هر چقدر مخاطبانی که مد نظرتان می باشند به مخاطبان آن رسانه نزدیک تر باشد، احتمال آن که کاربران آن سایت به مشتریان کسب و کار شما تبدیل شوند بیشتر خواهد بود. بنابراین هنگام خرید ریپورتاژ آگهی حتماً باید مخاطبان آن رسانه را در نظر داشته باشید تا بهترین نتایج را از آن بگیرید. بنابراین همیشه گران بودن ریپورتاژ آگهی به معنای بهتر بودن آن نمی باشد! حتماً باید به ویژگی های آن رسانه و مرتبط بودن با کسب و کارتان دقت کنید. در اکثر مواقع خرید رپورتاژ آگهی از یک سایت مرتبط و با رتبه متوسط بهتر از خرید ریپورتاژ آگهی از رسانه های بزرگ اما غیرمرتبط است.

در مجموع مطالبی که گفتیم هر سایت نرخ متفاوتی برا ی درج ریپورتاژ آگهی دارد و به طور خلاصه مواردی که در این قیمت ها تاثیر گذارند:

فقط توجه داشته باشید که شرکت آمازون اعلام کرده که دیگر خدماتی در زمینه رتبه الکسا ارائه نخواهد داد و اگر به دنبال جایگزینی برای رتبه الکسا هستید، و ابزار کاربردی سیمیلار وب جایگزین مناسبی برای این وب سایت خواهد بود.

 

مزایای استفاده از ریپورتاژ اگهی

 

مزایای استفاده از ریپورتاژ اگهی

  • بیشتر دیده شدن تبلیغات
  • تمامی کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند
  • سبب برندسازی و افزایش اعتبار برند می شود
  • سئوی سایت شما با رپورتاژ آگهی بهبود خواهد یافت

 

اگر میخواهید نمونه ای از یک ریپورتاژآگهی را مشاهده کنید می توانید مقاله کارخانه کسب و کار، در سایت پزشک کسب و کار را مطالعه کنید که یک ریپورتاژ اگهی برای سایت businessfactoryco.com می باشد.

 

 

 

نوشتن یک نظر

نظر